Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در این دیدار،  روابط دوجانبه تهران – مسقط را صمیمانه و رو به گسترش دانست و گفت: مناسبات دو کشور همواره با حکمت مسئولان ایران و عمان در مسیر تعالی و پیشرفت بوده و روابط سیاسی و فرهنگی مشترک در سطح بسیار عالی قرار دارد و با فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی موجود نیز می‌توان روابط و مناسبات دو کشور را بیش از پیش عمق بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور تقویت تبادلات بانکی و تسهیل فعالیت تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور را در حوزه تقویت روابط اقتصادی حائز اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران از فعالیت سرمایه گذاران عمانی در مناطق آزاد چابهار و جاسک و در بخش‌های مختلف اقتصادی بویژه در حوزه ترانزیت استقبال می‌کند.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اهمیت سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان‌ همکاری اسلامی در تهران، اظهار داشت: دشمنان اسلام منافع خود را در اختلاف بین مسلمانان جستجو می‌کنند و نمی‌خواهند مسلمانان و کشورهای اسلامی در کنار هم اتحاد و همبستگی داشته باشند، لذا گردهمایی و گفتگوی سران کشورهای اسلامی با یکدیگر در زمینه مسایل و مشکلات مشترک و رسیدن به تصمیمات مشترک می‌تواند گامی مؤثر در وحدت و تقویت صلح و ثبات در منطقه باشد.

رئیس جمهور همچنین به مسایل و مشکلات مردم یمن از لحاظ امنیتی و بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: امروز مردم این کشور با مشکلات فراوان ناشی از بمباران و بیماری‌های مسری دست به گریبان هستند و در چنین شرایطی وظیفه انسانی اقتضاء می‌کند که به این مردم از لحاظ غذایی و دارویی کمک کنیم و در این راستا عمان می‌تواند مرکزی برای جذب کمک‌های جهانی انسانی برای مردم یمن باشد و این از لحاظ تاریخی، انسانی و شرعی اهمیت بسیار زیادی دارد.

رئیس جمهور تلاش برای ایجاد صلح و ثبات و پایان جنگ در یمن را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این زمینه همکاری کشورهای منطقه بویژه ایران و عمان، بسیار مهم است و هر دو کشور می‌توانند نقش بسیار ارزشمندی ایفاء کنند. متاسفانه برخی کشورهای غربی از وجود درگیری در منطقه بدلیل فروش تسلیحات خود بسیار خوشحال هستند و به جوانب انسانی توجهی ندارند، اما برای منطقه مهم است که کشور یمن امن و با ثبات بوده و شاهد پایان جنگ و خونریزی در این منطقه باشیم و امیدوارم مسقط نقش بیشتری در این زمینه ایفا کند.

خالد هلال ناصر المعمولی رئیس مجلس عمان نیز در این دیدار با موفقیت آمیز دانستن سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان‌ همکاری اسلامی در تهران، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به حمایت از مظلومین و مستضعفین جهان خصوصاً مسأله فلسطین اهتمام ویژه‌ای داشته است و امروز خوشبختانه ملت‌های اسلامی خطری که مسلمانان و قدس را فرا گرفته به خوبی درک کرده اند.

رئیس مجلس عمان همچنین با تجلیل از گرایشات و کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مسلمانان جهان، گفت: در زمینه کمک به مردم یمن، کشور عمان نیز تلاش کرده تا نقش انسان‌دوستانه خود را ایفا کند و تردید نداریم که گفتگو و راه‌حل سیاسی بزرگترین و مؤثرترین راه‌حل برای برقراری صلح و ثبات در این منطقه است.

وی روابط تهران و مسقط را بسیار ویژه و دوستانه توصیف کرد و گفت: مصمم هستیم روابط اقتصادی خود با تهران را بیش از پیش و همپای روابط سیاسی گسترش دهیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد. 

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بورل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

 مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد. 

جوزپ بورل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده استگفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطرتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی