Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@09:02:00 GMT

فرنوش شیخی، نه همسر کاوه رضایی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۰۰۴

فرنوش شیخی بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران که پس از ازدواج با کاوه رضایی ملی‌پوش فوتبال کشورمان با والیبال ملی خداحافظی کرده بود انگار بازهم می‌خواهد به میادین برگردد. مدافع میانی والیبال زنان کشورمان که بارها در مسابقات آسیایی جزو مؤثرترین بازیکنان معرفی شد بعد از ازدواج همراه همسرش به بلژیک رفت و عملا والیبال را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این روزها پیشنهاد جدیدی به این بازیکن از طرف باشگاه شارلروا بلژیک شده است. این باشگاه طی چند جلسه مذاکره‌ای که با شیخی داشته قصد عقد قرارداد با او را دارد اما تا این لحظه چیزی قطعی نشده است.

نکته مهم در مسیر این عقد قرارداد مساله حجاب والیبالیست کشورمان است. موضوعی که به ندرت از سوی مدیران باشگاه‌های خارجی مورد قبول واقع می‌شود و درواقع جدی‌ترین سد ورزشکاران زن ایران برای لژیونر شدن و بازی در تیم‌های خارجی در تمام این سال‌ها بوده است. کمااینکه «مائده برهانی» و «زینب گیوه» که سابقه بازی برای چند تیم خارحی را داشته‌اند هم همیشه با همین موضوع درگیر بوده و خیلی از باشگاه‌ها را به خاطر مسأله حجابشان از دست داده‌اند. حالا هم فرنوش شیخی در همین مسیر قرار دارد. البته موضوع دیگر این است که شیخی در این مدت از والیبال هم دور بوده و دست به توپ نشده است و در صورتی که با باشگاه به توافق برسد قطعا راه سختی در پیش خواهد داشت.

اما در همین شرایط ایمیل باشگاه شارلوا برای فدراسیون والیبال ایران ارسال شده است. محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در این خصوص گفت: «چندی پیش ایمیلی از سوی این باشگاه بلژیکی به فدراسیون ارسال شد و در این ایمیل عنوان شده بود که آیا خانم شیخی با باشگاهی در ایران قرارداد دارد یا خیر. بعد از استعلامی که صورت گرفت مشخص شد که این بازیکن قراردادی با هیچ تیمی در ایران ندارد و برای بازی در تیم جدید مشکلی نخواهد داشت.»

در این میان آنچه باعث تأسف است، تیتر زدن این خبر در بسیاری از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها با عنوان «همسر کاوه رضایی» بود. خبرگزاری‌های زیادی خبر مربوط به شیخی را با این عنوان کار کردند و توجیهشان هم این بود که این ترانسفر اصلا به خاطر رضایی رخ داده است، چرا که فوتبالیست تیم ملی برای باشگاه فوتبال این کشور بازی می‌کند و حالا برای همسرش هم واسطه شده است. خیلی‌ها معتقدند از زمانی که ملی‌پوش سابق والیبال ایران با فوتبالیست معروف استقلالی ازدواج کرده عملا دیگر نام او را به تنهایی ندیده‌اند. در حالی که شیخی خود به طور مستقل دارای شخصیت حقیقی و حقوقی است. شیخی جزو یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران زن ایران است و در برنامه‌های تلویزیونی فراوانی شرکت کرده است. نگاهی گذرا به صفحه اینستاگرامش نشان می‌دهد که درجه شهرتش چقدر است. البته که ازدواج او با رضایی این شهرت را بیشتر هم کرده اما موضوع اصلی آنجاست که افکار جنسیت‌زده بیشتر از آنچه که خودمان تصور کنیم در باورمان نقش بسته است. اگرچه دیگر مثل قدیم، زن به عنوان متعلقه‌ای برای شوهر محسوب نمی‌شود، ولی هنوز ذهن‌هایمان برای پاک کردن این نقوش بسته فرهنگی راه زیادی در پیش دارد. البته در این میان برخی هم گفتند استفاده از تیترهای این‌چنینی برای بیشتر دیده شدن خبر است. که اگر توجیه این باشد هم باز راهکار درستی نیست. اگر رسانه‌ها تا ابد برای کار کردن اخبار مربوط به ورزش زنان دنبال این راهکارها بروند پس چه زمانی ورزش زنان و ورزشکارانش خودشان به تنهایی رشد کنند و شناخته شوند؟  نیلوفر حامدی

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردیا سعادت لیگ ملت‌ها را از دست داد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران براساس گزارش پزشکی به بردیا استراحت داد و سعادت با اظهار تاسف از این اتفاق قول داد تا پرقدرت‌تر به تیم ملی برگردد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور هرچه بهتر در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ که از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود، از امروز وارد فاز جدی‌تر شد.

بردیا سعادت به دلیل گذراندن دوران نقاهت پس از حادثه رانندگی‌اش در ترکیه از هفته گذشته به اردوی تیم ملی پیوست تا با نظر نهایی کادر پزشکی و فنی درصورت نبود مشکل به تمرین بپردازد اما با توجه به نتایج آزمایشات و گزارش پزشکی و صحبت‌هایی که با سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون والیبال انجام شد، با در نظر گرفتن اولویت سلامتی بردیا سعادت، به این بازیکن برای گذراندن کامل دوران نقاهت از حادثه رانندگی استراحت داده شد.

گفتنی است که زمان کمی برای آمادگی و حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ باقی مانده است و این بازیکن با اخلاق تیم ملی والیبال کشورمان در این رقابت ها به استراحت و طی کردن دوران نقاهت خود خواهد پرداخت به همین دلیل خروج وی از اردوی تیم ملی با نظر پائز و موافقت رئیس فدراسیون قطعی شد.

بردیا سعادت در خصوص خروجش از اردوی تیم ملی گفت: در ابتدا از کادر فنی و رئیس فدراسیون والیبال که پس از تصادفی که داشتم جویای احوالم بودند، تشکر می‌کنم. بعد از دوران نقاهتم در ترکیه و پس از ورود به ایران وارد اردوی تیم ملی والیبال ایران شدم اما براساس آزمایش‌هایی که انجام دادم، دکتر نیاز بر این دانست که به خاطر سلامتی‌ام، باید مدتی استراحت کنم.

وی با تاکید بر این که مدت کوتاهی قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی نخواهم بود، تصریح کرد: زمان کمی تا شروع لیگ ملت‌ها باقی مانده است. متاسفانه با وجود انگیزه بسیاری که داشتم و علی‌رغم آمادگی ذهنی و بدنی برای پوشیدن پیراهن و عضویت در تیم ملی کشورم برای چهارمین سال متوالی و همچنین تمایلم برای شاد کردن دل مردم با کسب پیروزی، با شرایطی که بعد از تصادفم به وجود آمد قادر به همراهی تیم ملی نیستم.

بازیکن قطر پاسور والیبال کشور ادامه داد: قطعا تمریناتم را ادامه خواهم داد و امیدوارم با فیزیوتراپی و ریکاوری خوب، پرقدرت تر از قبل به تیم ملی برگردم. بتوانم از این افتخار برخوردار شوم که بار دیگر پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • بردیا سعادت لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نشست خبری سرمربی برزیلی تیم ملی والیبال ایران
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید