Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@22:40:08 GMT

پارک علم و فناوری در پاکستان ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۰۳۲

رویداد۲۴-منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در دیدار با وزیر علوم و تحقیقات پاکستان با تشریح ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه ایران، ضرورت «برنامه‌ریزی جدی، دقیق و زمانمند» برای توسعه همکاری‌های علمی مشترک میان تهران و اسلام آباد را مورد تاکید قرار داد. منصور غلامی در این دیدار با استقبال از پیشنهاد دکتر «رانا تنویر حسین» برای استفاده از توانمندی، تجربیات و دانش ایران در زمینه ایجاد پارک‌های علم و فناوری در پاکستان، اظهار کرد: قطعاً جمهوری اسلامی ایران از این پیشنهاد و طرح‌های مشابهی که می‌تواند به ارتقای روابط و همکاری‌های علمی و فناورانه میان دو کشور منجر شود، استقبال می‌کند و تمام ظرفیت خود را برای این هدف به کار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر غلامی همچنین در این دیدار که در محل ساختمان وزارت علوم ایران برگزار شد، با اشاره به علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های علمی با کشور پاکستان گفت: همکاری‌های علمی بین دو کشور، می‌تواند به نفع همه کشورهای منطقه باشد و به حل مشکلات منطقه‌ای کمک کند.

وی با بیان اینکه «دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران توانمندی‌های علمی زیادی دارند و ما علاقه‌مندیم که پیشرفت‌های خود را با کشور پاکستان به اشتراک بگذاریم»، تصریح کرد: وزارت علوم جمهوری اسلامی از همکاری‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران و پاکستان حمایت می‌کند و در این زمینه کارگروهی با محوریت دانشگاه سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

دکتر غلامی افزود: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران و پاکستان می‌توانند از ظرفیت اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی استفاده کرده و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تعریف کنند.

وزیر علوم تاکید کرد: کشورهای اسلامی، سازمان‌های بین المللی زیادی مانند «کامستک» و «آیسسکو» را در اختیار دارند که همکاری‌های علمی در قالب این سازمان‌ها می‌تواند جایگاه کشورهای اسلامی را در کل دنیا ارتقاء‌ دهد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات کار‌شناسی ایران و پاکستان پیش از دیدار وزیران علوم دو کشور گفت: امیدوارم با فعالیت جدی، دقیق و برنامه‌ریزی شده کارگروه مشترک، برنامه تقویت همکاری‌های علمی دو کشور با جدیت دنبال شود.

در ادامه این دیدار، دکتر «رانا تنویر حسین»، وزیر تولیدات دفاعی، علوم و تحقیقات جمهوری اسلامی پاکستان نیز با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور پاکستان به شدت علاقه‌مند است که همکاری علمی با ایران را افزایش دهد.

وی با اشاره به وجود مرکز تعدادی از سازمان‌های بین المللی مانند «کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی» موسوم به «کامستک» در پاکستان گفت: کشورهای اسلامی باید ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک بین خود را شناسایی کرده و آن ارتقا دهند.

دکتر «رانا تنویرحسین»، بیوتکنولوژی، انرژی و اقیانوس‌شناسی را از جمله زمینه‌های علمی عنوان کرد که ایران و پاکستان می‌توانند در این عرصه‌ها با همدیگر همکاری مشترک داشته باشند.

وی با اشاره به پیشرفت ایران در زمینه ایجاد پارک‌های علم و فناوری از دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران درخواست کرد که ایران تجربیات خود را در این خصوص در اختیار پاکستان قرار دهد که دکتر غلامی از پیشنهاد استقبال کرد.

حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، دکتر بندانی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان از طرف ایران و «آصف علی‌خان دُرانی» سفیر پاکستان و مقاماتی از وزارت علوم پاکستان در این دیدار حضور داشتند.

پیش از این دیدار نیز کارگروه مشترک همکاری‌های علمی دو کشور تشکیل شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رأس هیئتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در نشستی با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اظهار کرد: موفقیت‌های دانشگاهی با قدمت این واحد دانشگاهی از حیث علمی پژوهشی و فرهنگی چشمگیر بوده و با بهره‌گیری از هیئت علمی مجرب و تربیت بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموخته، منشأ خیرات فراوان برای شهرستان، استان و کشور است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد:‌ حقیقتاً دانشگاه آزاد اسلامی در طول عمر پربرکت خود موفقیت‌های عظیمی را کسب کرده به نحوی که اکنون با مراجعه به هر یک از واحد‌های استانی این دانشگاه با حجم انبوهی از فعالیت‌های عظیم علمی، فرهنگی و آموزشی مواجه می‌شویم که حقیقتاً مایه مباهات است.

عموعابدینی بیان کرد: با توجه به تأکیدات مسئولان عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی، آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار مسئولان وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

خدمات واحد کاشان به مجموعه علمی و اداری کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد ۴۰ ساله این واحد دانشگاهی گفت: هیئت علمی مجرب واحد کاشان که عمدتاً از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های معتبر کشور هستند به همراه کارکنان اداری به لطف الهی توانستند خدمات شایان توجهی را به مجموعه علمی و اداری کشور داشته باشد.

میثم عرب‌زاده اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اکنون با بیش از ۱۰۰رشته تحصیلی و حدود ۶ هزار دانشجو به‌عنوان قطب آموزش عالی در نگین مرکزی ایران به توفیقات خوبی دست یافته و مجتمع مدارس سما با ۹ مدرسه از پیش‌دبستانی، متوسطه دوره اول و دوم، هنرستان تخصصی تربیت‌بدنی دختران، و هنرستان فنی و حرفه‌ای پسران با حدود ۲ هزار دانش‌آموز، و بیش از ۲۰۰ معلم و کادر اداری با ایجاد فضای رقابتی در شهرستان موجب کیفیت‌بخشی مراکز آموزشی از دبستان تا متوسطه شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشمندان ایرانی با توفیقات علمی خود، امنیت و توسعه پایدار کشور را تضمین کردند
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • تامین ۱۰ قلم داروهای راهبردی مورد نیاز زیمبابوه به کمک ایران
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود