راهکارهای ترویج فرهنگ صلح عملیاتی شود
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۰۳۴
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد وحدتی، مشاور معاون فرهنگی قوه قضائیه، امروز چهارشنبه، ۲۷ دیماه در همایش «صبر» که در تالار شهید آوینی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهارکرد: ما در یک مقطع حساس و تاثیرگذار در تاریخ بشر قرار داریم و حوادث با سرعت بسیار زیاد در حال وقوع هستند و نقطه کانونی این تحولات ایران اسلامی است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: دشمن تلاش زیادی برای توقف ایران اسلامی انجام داده، اما هیچگاه موفق نبوده است، کمااینکه در داخل گاهی نسبت به عظمت اقداماتی که انقلاب انجام داده غفلت میکنیم.
وحدتی عنوان کرد: دشمنان دنبال توان و خوبی ما نیستند، آنها نزدیک به 40 سال است با تمام توان خود در مقابل کشورمان ایستاده و به دنبال مهار کردن انقلاب هستند.
مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه اظهارکرد: دشمنان میدانند که ایران اسلامی حرفهای زیادی برای گفتن دارد، در حالی که فکر میکنیم در شرایط عادی هستیم اما آنها ما در مقابلمان در حالت آمادهباش کامل قرار دارند.
وی عنوان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس تمامی کشورهای ستمگر در کنار صدام بوده، اما نتوانستند به اهدافشان برسند و اکنون به این باور رسیدهاند که ایران قدرت اول منطقه است.
وحدتی ادامه داد: دشمنان با همه توان در حال ناآرامسازی کشورهای منطقه هستند و مقام معظم رهبری بارها و بارها به موضوع تهاجم فرهنگی تأکید داشتند چرا که دشمن از این راه به دنبال ضربه زدن به کشور است.
مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از جنگ نرم بهدنبال مقابله با ایران هستند، افزود: اکنون دشمنان این مرزوبوم با تمام توان خود از طریق جنگ نرم بهدنبال ضربه زدن به کشورمان بوده و باید بتوان اقدامات لازم برای مقابله با شرایط کنونی را انجام داد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال جهتدهی افکار هستند، ادامه داد: دشمنان زشت را زیبا و خوب را بد جلوه میدهند و این موضوع را در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی میتوان به وضوح مشاهده کرد.
وحدتی با بیان اینکه مهمترین اولویت دشمنان تغییر مسیر انقلاب اسلامی است، افزود: شیشه عمر دشمن خواهد شکست و دشمن امروز از هر زمان دیگر عصبانیتر است، اما بروز نمیدهد.
مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه ناکارآمد جلوه دادن دین و مهمترین اولویت دشمنان برشمرد و عنوان کرد: در جنگ نرم اتفاقات در ذهن افراد رخ میدهد و هدف آن تغییر نگاه ما، ذائقه ما و مطالبه ماست.
منبع: ایکنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر حوزه سینما با بیان اینکه ضرورت معرفی افرادی مانند عبدالحسین سپنتا همچون ضرورت یادگیری و یادآوری تاریخ است، گفت: بهترین کاری که میتوان دربارۀ خالق اولین فیلم ناطق ایران انجام داد این است که خانۀ سپنتا را به موزه سینمای اصفهان تبدیل کنند.
هشتم فروردینماه، سالروز درگذشت عبدالحسین سپنتا است؛ سپنتایی که سازندۀ فیلم «دختر لر» است و بهعنوان «اولین فیلم ناطق ایرانی» در تاریخ سینمای ایران ثبت شد. امروز اما ۵۴ سال از درگذشت این هنرمند میگذرد و خانهاش در خیابان چهارباغ و آرامگاهش در تخت فولاد، تنها مکانهایی هستند که میتوان با گوشۀ چشم عنایتی به آنها از عبدالحسین سپنتا یاد کرد.
مصطفی حیدری، پژوهشگر حوزه سینما در گفتوگو با ایسنا و با اشاره به اینکه علت اهمیت عبدالحسین سپنتا به تاریخ سینمای ایران مرتبط میشود، اظهار کرد: سپنتا اولین سازنده فیلم ناطق ایرانی است و البته همگی آثار او مانند «فردوسی»، «شیرین و فرهاد»، «لیلی و مجنون»، به فرهنگ و تاریخ ایران گره میخورد. طبیعتاً چون او جزو کسانی است که بهواسطۀ تجربیاتش در استودیوهای هندوستان، تلاش ویژهای برای صنعتی کردن سینما در ایران داشت.
او درباره فعالیت سپنتا در حوزه مطبوعات و انتشار روزنامه سپنتا به مدت ۱۰ سال چنین توضیح داد: در حقیقت، عبدالحسین سپنتا در هر رشتهای که قرار گرفت عملکرد خوبی داشت؛ برای مثال پس از حضور در اصفهان و فعالیت در زمینه مطبوعات، دغدغه اصفهان به ویژه قشر کارگر را داشت، یعنی انسانی است که در هر موقعیتی که قرار گرفت ایران، اصفهان و آدمها برای او موضوعیت داشتند.
این پژوهشگر حوزه سینما ادامه داد: به این معنا نبوده است که بگوییم به هر دلیلی که قادر به فیلمسازی نبوده، در دسته یا شاخه دیگری فعالیت نداشته است. اساساً بزرگترین ویژگی سپنتا این است که انسان، شهر، ایران و وطن برای او در هر زمانی مسئله بوده است.
حیدری با اشاره به سرنوشت فیلمهای سپنتا نیز گفت: متأسفانه به غیر از فیلم «دختر لُر» سایر فیلمهای او در دسترس نیست و ما تنها به بخشهای کوتاهی از تعداد اندکی از آنها دسترسی داریم. این نکته نیز لازم به اشاره است که آنهایی که با خانواده او در ارتباط بودهاند بر این باور هستند که علاقه به حوزه فرهنگ و هنر در این خانواده ریشهدار بوده است.
او اضافه کرد: نه تنها فیلمهای سپنتا بلکه بسیاری فیلمهای دیگر از آن دوران نیز به خوبی در آرشیوها نگهداری نشدهاند و متأسفانه به آنها دسترسی نداریم. فقط میتوانیم از شنیدهها حکایت کنیم که سپنتا به شدت، دغدغه تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را داشته و از مصاحبهها و اتمسفر فیلمهای او میتوان متوجه شد که چه انسان بزرگی بود و عنوان «پدر سینمای ایران» واقعا برازنده او است.
حیدری اضافه کرد: کار مهمتری که میتوان انجام داد، پرداختن به خانۀ به جا مانده از او است که متأسفانه بازسازی نشد. بهترین کاری که میتوان انجام داد این است که خانۀ سپنتا را به موزه سینمای اصفهان تبدیل کنند.
او خاطرنشان کرد: وقتی از عبدالحسین سپنتا یاد میشود بهواسطۀ فیلمهایش دربارۀ فردوسی و منظومه نظامی نیز صحبت میشود که ریشه در هویت ایران و ایرانی دارد.
انتهای پیام