Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:15:43 GMT

ضرورت پوشش بیمه ای کامل خدمات توانبخشی معلولان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۱۰۰

ضرورت پوشش بیمه ای کامل خدمات توانبخشی معلولان

تهران- ایرنا- رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به نبود شرایط لازم برای بستری شدن بیماران معلول، ابراز امیدواری کرد: با تصویب قانون حمایت از معلولان، پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی این بیماران به طور کامل اعمال شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر سیدمنصور رایگانی در حاشیه بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی حوزه توانبخشی، عدم امکان بستری کردن بیماران در سرویس های طب توانبخشی است که باید حتما به آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز امیدواری کرد که با طی مراحل نهایی تصویب قانون حمایت از معلولان که در حال حاضر به شورای نگهبان ارائه شده است، موضوع پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی به صورت کامل حل شود و بیمه های پایه بتوانند این خدمات را ارائه دهند.
رایگانی ادامه داد: همچنین امیدواریم سیستم سیاستگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به خصوص سازمان های بیمه گر به این موضوع مهم که بیماران نیازمند به خدمات توانبخشی بستری، در سرویس های طب فیزیکی و توانبخشی بستری شوند و خدمات لازم را دریافت کنند، اهمیت بیشتری دهند.
وی گفت: با توجه به بندی که در این قانون وجود دارد و بیمه های پایه را ملزم می کند که خدمات پزشکی مرتبط با معلولیت را پوشش دهند، امیدواریم خدماتی که تاکنون پوشش داده نمی شدند، به طور کامل پوشش داده شده و این مشکل برطرف شود.
رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران همچنین از سیاستگذاران وزارت بهداشت درخواست کرد که در مراکز دانشگاهی که بخش آموزش دستیاری تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی دارند، بخش جامع طب توانبخشی نیز راه اندازی شود.
به گفته رایگانی، اینها بخش هایی هستند که باید در مراکز آموزشی شاخص کشور راه اندازی شوند تا پرستاران، متخصصان و دستیاران مختلف گروه های توانبخشی علاوه بر اینکه به ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به بیماران می پردازند، آموزش های لازم را نیز دریافت کنند.
وی تاکید کرد: مراکز خدمات طب توانبخشی باید در مراکز تخصصی کشور راه اندازی شوند تا نمونه ای برای الگوسازی در سطح کلان کشور برای سایر مراکز باشند.
رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، گفت: صاحب نظران و متخصصان این رشته برای به روزرسانی دانش تخصصی خود و آگاهی از یافته های مرتبط با این حیطه در این کنگره گردهم می آیند؛ از این رو علاوه بر ارائه سخنرانی های علمی، کارگاه های مرتبط با طب فیزیکی و توانبخشی نیز برگزار می شود.
رایگانی ادامه داد: علاوه بر بحث و تبادل نظر درخصوص موضوعات علمی مانند دردهای اسکلتی عضلانی، توانبخشی نواحی عصبی و عضلانی و تازه های تشخیصی الکترودیاگنوز، موضوعات مرتبط با پرستاری توانبخشی نیز مطرح می شود.
علمی**1834
خبرنگار: ناهید شفیعی **

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: داروخانه‌های این شهرستان بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد و این قشر قادر به بهره‌گیری از این خدمات نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین صائبی عصر امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست مشترک با مسئولان شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در محل آن اداره به دغدغه‌های بهداشت و درمان معلمان و دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: ماهانه مبلغی بابت بیمه تکمیلی از حقوق معلمان کسر می‌شود تا خدمات ویژه به آنان ارائه شود اما داروخانه‌های تیران و کرون این خدمت را پوشش نمی‌دهند.

وی افزود: بیش از هزار ۲۰۰ معلم در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که هزینه بیمه تکمیلی را پرداخت کرده اما به دلیل عدم پوشش خدمت در داروخانه‌ها و برخی از مراکز درمانی، قادر به بهره‌گیری از خدمات ویژه نخواهند بود.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: معلمان برای برای بهره‌گیری از این خدمات باید به شهرستان مجاور یا مرکز استان مراجعه کنند و یا فاکتور هزینه‌ها را به بیمه مرکزی ارائه بدهند که این کارها مشقت به همراه دارد.

صائبی با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای در مراکز درمانی این شهرستان شرایط را برای خدمت گیری بیشتر تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شرایط را تسهیل کند تا پوشش بیمه و حمایت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار دانش‌آموز در بیش از ۱۲۰ مدرسه تیران و کرون مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: سلامت روح و جسم آنان حائز اهمیت بوده و پایش سلامت دوره‌ای و همچنین ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و معاینات به تداوم سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون اضافه کرد: هر یک از این دانش آموزان سفیر سلامت در خانواده‌ها هستند که اگر به آموزش آنان توجه شود آنگاه مفاهیم به اعضای زیادی از جامعه می‌رسد.

دغدغه جدی درمانی در تیران و کرون

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در این جلسه به دغدغه‌های درمانی مردم و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: کمبود امکانات و خدمات تخصصی از مطالبات این منطقه است که با همکاری خیرین و دولت قابل رفع است.

عباس قاری با بیان اینکه احداث بیمارستان امام رضا (ع) در دستور کار قرار گرفته، افزود: بتن‌ریزی سقف آن انجام شده و مراحل بعدی ساختمان سازی آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا بهره برداری کامل این پروژه تجهیز و تأمین نیروی متخصص بیمارستان بهنیا باید انجام شود تا اختلالی در خدمت رسانی نداشته باشیم.

کد خبر 747337

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج