Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@06:40:38 GMT

این زن خط قرمز روس‌ها را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۱۳۳

این زن خط قرمز روس‌ها را رد کرد

کسنیا سابچاک خبرنگار روس که به عنوان مخالف حکومت روسیه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است، گفت که شبه جزیره کریمه بخشی از اوکراین است.

به گزارش ایرنا، سابچاک روز چهارشنبه در گفت وگو با رادیو کامسامولسکایا پراودا گفت که کریمه بر اساس قوانین بین المللی بخشی از اوکراین بوده و روسیه این قوانین را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سابچاک همچنین خاطرنشان کرد: ساکنان منطقه کریمه نسبت به بقیه نقاط جهان از حقوق کمتری برخوردارند.

نامزد ریاست جمهوری روسیه گفت که در کریمه بانک دولتی اسبربانک (بزرگترین بانک روسیه) شعبه ندارد و سفر ساکنان این منطقه به کشورهای دیگر نیز دشوار است و مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 روسیه در شبه جزیره کریمه برگزار نمی شود.

مردم شبه جزیره کریمه چند سال پیش با بروز اختلافات داخلی در اوکراین با برگزاری همه پرسی خواستار پیوستن به روسیه شدند و در ماه مارس 2014، روسیه این درخواست آنان را پذیرفت اما اوکراین که با برخی از مناطق جدایی طلب خود در شرق همچنان درگیر است، این شبه جزیره را بخش جدایی ناپذیر قلمرو خود می داند.

برخی از کشورهای جهان کریمه را خاک روسیه می دانند و برخی دیگر خواهان بازگشت آن به اوکراین هستند.

سابچاک نامزد پر سر و صدای انتخابات ریاست جمهوری روسیه نیز که 36 سال سن دارد، مجری چند برنامه تلویزیونی سیاسی و اجتماعی از جمله شبکه اول روسیه و دوژد را بوده است.

او اکنون نیز خبرنگار است و به دلیل مخالفت با تصمیمات دولت روسیه و اظهارات جنجالی بیش از پیش مورد توجه رسانه ها قرار دارد.

سابچاک که سال های 2012 و 2013 عضو شورای هماهنگی مخالفان دولت بود، تنها فرزند آناتولی سابچاک نخستین شهردار سن پترزبورگ پس از فروپاشی شوروی است که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری کنونی روسیه در دهه 90 میلادی چند سال تا 1996 معاون وی بود.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه ۲۰ آوریل با حمایت گسترده نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، بسته کمک مالی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا با وجود مخالفت شدید نمایندگان افراطی جمهوری‌خواه، این لوایح را تصویب کرد. انتظار می‌رود مجلس سنا هفته آینده این مصوبه را تصویب کند و آن را برای امضا به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بفرستد.

در این لوایح، ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای جنگ اوکراین شامل ۲۳ میلیارد دلار برای تأمین تسلیحات، و ۲۶ میلیارد دلار برای کمک به رژیم  اسرائیل شامل ۹.۱ میلیارد دلار برای موارد بشردوستانه در نظر گرفته شده است. همچنین برای حمایت از تایوان در دو اقیانوس هند و آرام نیز ۸.۱۲ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در واکنش به این مصوبه، با قدردانی از مجلس نمایندگان آمریکا گفت که قانون‌گذاران آمریکایی برای «حفظ تاریخ در مسیر درست»، تصمیم درستی گرفتند.

زلنسکی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که تصویب لایحه کمک مالی در مجلس نمایندگان آمریکا، «از گسترش جنگ جلوگیری می‌کند، جان هزاران و هزاران نفر را نجات می‌دهد.»

اما روسیه در واکنش به این مصوبه اعلام کرد که کمک‌های مالی جدید به اوکراین باعث «ویرانی و مرگ بیشتر» در این کشور خواهد شد.

در مقابل، ناتو هم از تصویب لایحه کمک مالی جدید به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا استقبال کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که سال گذشته از کنگره خواسته بود کمک‌های اضافی به اوکراین را تأیید کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اتفاق در یک لحظه اضطراری به وقوع می‌پیوندد، زیرا اسرائیل با حملات بی‌سابقه‌ای از سوی ایران و اوکراین با بمباران مداوم روسیه مواجه است.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا در شبکه ایکس نوشت که این اقدام، نشان دهنده «حمایت محکم دو حزبی از اسرائیل و دفاع از تمدن غرب است.»

مجلس نمایندگان آمریکا همزمان با تصویب بسته کمک مالی به اوکراین، اسرائیل و تایوان، لایحه دیگری را نیز تصویب کرد که در آن، شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» را تهدید می‌کند که اگر مالکیت آن از چین خارج نشود با ممنوعیت روبرو خواهد شد.

همچنین انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین نیز در میان لوایح تصویب شده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز شنبه در واکنش به این مصوبه به خبرگزاری تاس روسیه گفت، قانونی که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های توقیف شده روسیه را مصادره و آن‌ها را به اوکراین منتقل کند، به وجهه آمریکا آسیب وارد خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • پسکوف: اوکراین عمدا خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد
  • مسکو: جنگ ترکیبی با روسیه به قیمت تحقیر آمریکا تمام می‌شود
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان
  • جنگ اوکراین در پی سرنگونی یک بمب افکن راهبردی روسیه تشدید شد
  • نماینده جمهوری خواه: کریمه به اوکراین باز نمی‌گردد، صلح کنید