Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:28:24 GMT

افزایش سه برابری اعتبارات دانشگاه حکیم سبزواری

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۲۰۴

افزایش سه برابری اعتبارات دانشگاه حکیم سبزواری

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به نگاه دولت یازدهم و دوازدهم به شتاب علمی کشور، گفت: امسال 720 میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه حکیم سبزواری تخصیص یافت که این رقم نسبت به دوره چهار ساله سه برابر افزایش داشته است.

احمد برادران روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: تخصیص این میزان اعتبار موجب افزایش چشمگیر سرانه تولید علم در این دانشگاه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سرانه تولید علم در دانشگاه حکیم سبزواری از 67 صدم درصد در چهار سال گذشته به 2،34 درصد ارتقا یافته که این رشد موجب شده دانشگاه حکیم در ردیف 22 دانشگاه محور آموزش عالی کشور قرار گیرد.
برادران تصریح کرد: در چهار سال گذشته اعضای هیات علمی دانشگاه حکیم از 192 به 270 نفر افزایش یافته اند و نشریات دانشجویی دانشگاه نیز 2 برابر شده است.
فرماندار ویژه سبزوار همچنین افزایش پنج برابری کرسی های آزاداندیشی و کاهش 20 درصدی پرونده های مطروحه در کمیته انضباطی دانشجویان دانشگاه حکیم را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانست.
وی با اشاره به ارتباطات علمی این دانشگاه با دانشگاههای معتبر اروپایی ادامه داد: این دانشگاه 200 هزار دلار قرارداد پژوهشی با دانشگاههای اروپایی از جمله لیون، پاریس 13 فرانسه، تورین ایتالیا و شرکتهای اروپایی منعقد کرده است.
فرماندار سبزوار با اشاره به ایجاد فضای باز برای مشارکت اجتماعی و سیاسی دانشجویان و پرهیز از نگاه امنیتی در دانشگاهها در این دولت، افزود: دولت از نقد موثر و سازنده دانشجویان و اساتید برای پیشبرد اهداف نظام و تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی استقبال می کند.
در این مراسم علی اصغر مولوی، به عنوان رئیس دانشگاه حکیم معرفی و از جواد حدادنیا، رئیس پیشین این دانشگاه تقدیر شد.
دانشگاه حکیم سبزواری دارای 10 هزار دانشجو است که 2 هزار و 300 نفر از این تعداد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: سال گذشته ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و نهر‌های استان لایروبی شد.


حیدر داودیان از رشد چهار برابری لایروبی رودخانه‌ها و نهر‌های استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پارسال با برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعتباری، تجهیزاتی و قانونی نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و نهر‌های مهم استان لایروبی شد که نقش زیادی در کاهش خسارات ناشی از طغیان رودخانه‌ها داشت.

داوودیان تصریح کرد: مجموع لایروبی انجام شده رودخانه‌های مازندران در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴ کیلومتر بود که این رقم در سال گذشته با رشد نزدیک به چهار برابری به ۱۶۰ کیلومتر رسید. 


وی افزود: لایروبی نهر‌ها و رودخانه‌های سردآبرود در شهرستان چالوس، نیرنگ، خیره‌سر و کورکورسر نوشهر، کاری‌رود، خان‌رود، کریم‌رود، بولک‌رود، بابلرود، خوشرود و محدوده روستا‌های درویش‌خاک، آکتیچ، شهیدآباد و علمدار بابل، روستا‌های پیل، نسن و بخش بلده شهرستان نور، کیکاووس‌رود، جوله‌رود، کلاک‌رود و سید رود فریدونکنار، محدوده زیروان، زردوال، پاسند و زردوال بهشهر، محدوده لمراسک و تیرتاش گلوگاه، کچپ‌رود، گرمرود، جمشیدرود و کاری‌رود آمل در سال گذشته انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌های لایروبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی از محل اعتبارات عمومی، تهاتر مصالح رودخانه‌ای و همچنین منابع داخلی شرکت، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

داوودیان گفت: لایروبی رودخانه‌ها به عنوان یکی از اقدامات اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای در سال جاری نیز با در نظر گرفتن اولویت نقاط حادثه‌خیز ادامه دارد و تلاش می‌شود که سرعت و روند اجرای این نقاط افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • حضور ۴ بازیکن سبزواری در پنجمین اردوی تیم ملی هندبال جوانان
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه