Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - مراسم یاد بود حجت الاسلام و المسلمین مهدی مظاهری چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان روز چهارشنبه از سوی استاندار در مسجد سید شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با مرثیه سرایی مداحان اهل البیت (ع) همراه بود، حجت الاسلام ' مصطفی حسناتی ' امام جمعه نجف آباد در سخنانی با اشاره به ویژگی های علمی و اخلاقی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین مهدی مظاهری گفت: حجت الاسلام مهدی مظاهری، جامعه را خانواده خود می دانست و در طول حیات خود سعی کرد مردم را با قرآن و عترت آشنا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان متواضع و طلبه پرور و همواره برای طلاب و نسل جوان امید بخش بود و سعی می کرد از سیاه نمایی دوری کند.
امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه حجت الاسلام مظاهری با همه وجود برای گره گشایی از کار مردم تلاش می کرد افزود: خیریه های زیادی در اصفهان توسط ایشان بوجود آمد و ایشان به فکر کمک به محرومین و برآورده شدن نیازهای جامعه بود.
وی با اشاره به سوابق انقلابی حجت الاسلام مظاهری ادامه داد: ایشان یک فرد انقلابی و هوشمند بود و قبل از انقلاب تا آخرین لحظه عمر خویش انقلابی باقی ماند زیرا اسلام را جامع می دانست و مدافع اندیشه امام و رهبری بود.
حجت الاسلام حسناتی اضافه کرد: حجت الاسلام مظاهری بسیار مردم دار بود و در طول زندگی خود سعی کرد صفای اهل البیت (ع) را در بین جامعه ترویج دهد و او، فاصله بین مردم و اهل البیت (ع) را پر می کرد.
وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام مرحوم مظاهری اهل علم و عمل بود، گفت: علم و عمل، انسان ساز و عزت بخش هستند.
امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران اکنون در مقطع حساسی قرار دارد، گفت: پیچ های تاریخی بزرگی را پشت سرگذاشته ایم و اکنون نیز در پیچ حساسی قرار داریم که برای گذر موفق از این پیچ سخت تاریخی به علم و عمل نیاز داریم.
وی با بیان اینکه صلاح یک مملکت به ارتباط عالمان و حاکمان بستگی دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران کانون توجه دوست و دشمن است و ما برای رسیدن به تمدن اسلامی سختی هایی را در پیش داریم که باید عالمان و مسئولان با همدلی و همکاری برای غلبه بر این مشکلات تلاش کنند.
حجت الاسلام حسناتی افزود: جمهوری اسلامی ایران در دوران تصدی دولت های مختلف و مسئولان مختلف قوای سه گانه، دستاوردهای عظیمی تحت زعامت امام راحل و اکنون تحت زعامت رهبر معظم انقلاب خلف صالح آن امام راحل به دست آورده است.
وی با بیان ینکه باید به تمدن اسلامی برسیم، گفت: به رغم تلاش های انجام شده برای دست یابی به این هدف در وسط راه قرار داریم و باید برای دست یابی به این هدف بزرگ، همت و تلاش خود را مضاعف کنیم.
امام جمعه نجف آباد جایگاه علم را فراتر از حکومت و مسئولیت های ظاهری دانست و گفت: قرآن و ائمه معصومین (ع) نیز بر این موضوع تاکید دارند؛ جامعه ای که با علم، قرآن و عترت اداره شود، موفق خواهد شد و خوشحالیم که اکنون، مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم ما علم و عمل را عجین کرده اند.
وی افزود: مسئولیت ها باید بر مبنای شایسته سالاری به افراد واگذار شود و چنانچه عالمان و خادمان کشور دست در دست یکدیگر دهند، جامعه رشد خواهد کرد.
حجت الاسلام حسناتی از آثار باقی مانده از عصر صفویه به عنوان افتخاری برای ایران نامبرد و افزود: دلیل خلق این آثار، همکاری و همدلی عالمان و حاکمان می باشد و با این اتحاد توانستند باعث آبروی ایران و ایرانی شوند.
وی از استاندار اصفهان بخاطر برگزاری مراسم یاد بود حجت الاسلام مهدی مظاهری چهره ماندگار تبلیغ اصفهان تشکر کرد و گفت: پیام برگزاری این مراسم تجلیل از علم و عالم و بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی مظاهری از اساتید حوزه علمیه اصفهان و چهره ماندگار تبلیغ این استان که از یک هفته قبل به دلیل عفونت ریوی و کهولت سن در بیمارستان میلاد اصفهان بستری شده بود، پنجشنبه شب 21 دی دعوت حق را لبیک گفت.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از شنبه ۱۵ تا جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با ولاد حضرت معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت از سوی روابط‌عمومی و تبلیغات آستان مقدس بانوی کرامت اعلام شد.

نیایش صبحگاهی حرم مطهر بانوی کرامت از یکشنبه تا سه‌شنبه با قرائت دعای عهد، چهارشنبه شرح زیارت امین‌الله با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ظهیری، پنجشنبه قرائت زیارت عاشورا با نوای سید جواد میرجعفری و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی و قرائت دعای ندبه با نوای محمدرضا و حسین طاهری دنبال خواهد شد.

مراسم قبل از اذان ظهر حرم مطهر بانوی کرامت از یکشنبه تا سه‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد قدرتی و از چهارشنبه تا جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده برگزار و در روز جمعه آقایان ابوالقاسم و مسعود زمانی مداحی خواهند کرد.

مراسم بعد از نماز عصر نیز یکشنبه با مداحی مسعود زمانی، دوشنبه و سه‌شنبه قرائت زیارت‌نامه حضرت معصومه (س)، چهارشنبه با مداحی سید حسن گل ختمی، پنجشنبه با مداحی علیرضا اخباری و جمعه با مداحی حسن شالبافان دنبال می‌شود.

مراسم قبل از اذان مغرب حرم مطهر نیز در قالب برنامه کارشناس محور یکشنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده به‌عنوان کارشناس احکام، دوشنبه با اجرای امیدواریان و حضور حجت‌الاسلام مجید همتی به‌عنوان کارشناس سبک زندگی اهل‌بیت (ع) و سه‌شنبه با اجرای توفیقی و حضور حجت‌الاسلام محمدرضا اعوانی به‌عنوان کارشناس نهج‌البلاغه، چهارشنبه با اجرای حبیبی و حضور حجت‌الاسلام فلاح تهرانی به‌عنوان کارشناس سیره شهدا، پنج‌شنبه در قالب محفل انس با قرآن کریم و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد لقمانی و قرائت زیارت آل یاسین با نوای آقایان میرداماد و سید حسن علوی‌نژاد برگزار می‌شود.

مراسم شب‌های حرم مطهر یکشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد و قرائت زیارت فاطمتین با نوای جواد برزگر، دوشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صادق میرشفیعی، سه‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی هدایت، چهارشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و مداحی عباس حیدرزاده، پنجشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود عالی، قرائت دعای کمیل با نوای سید مهدی میرداماد و مداحی سید مجید بنی فاطمه، و جمعه با سخنرانی آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری، مداحی محمود کریمی و شعرخوانی صابر خراسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6097346

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست