Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@19:09:18 GMT

سرمایه اصلی سپاه ، مردم است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۴۳۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سپاه نیوز سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گردهمایی سراسری مسئولان روابط عمومی سپاه اظهار داشت: روابط عمومی موفق می تواند شأن و منزلت سازمانش را ارتقاء دهد و بین سازمان های مربوطه و مردم ، رابطه مفید برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : یکی از نخستین نهادهایی که هم زمان با تولد و شکل گیری سپاه ایجاد شد روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و امروزه نیز این نهاد با پیشرفت تحسین برانگیز خود از یک نهاد صرفاً اطلاع رسانی عبور کرده است.
سردار جزایی با اشاره به رسالت سپاه نقش روابط عمومی را در انعکاس فعالیت های عظیم آن و ارتقا جایگاه این نهاد در بین مردم مهم شمرد و افزود: سپاه در انقلاب اسلامی متکی بر مردم بوده و فاصله و مرزی بین آن و مردم وجود ندارد و در واقع سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن همواره در تلاش بوده است سپاه را از این سرمایه اجتماعی محروم کند و ایجاد شکاف بین مردم و این نهاد انقلابی را هدف خود قرار داده است.
وی ولایت فقیه و سپاه را نهادهایی دانست که در مقطع تاریخی کنونی بیشترین هجمه های دشمن معطوف به آنها بوده و نقش روابط عمومی و بلکه اصحاب رسانه در خنثی سازی این عملیات روانی دشمن مهم است و علت اصلی این دشمنی به روشنی و با صداقت آشکار شده و آن عبارت از این واقعیت است که رهبری و سپاه در صف مقدم ستیز با دشمنان امت اسلامی هستند.
سردار جزایری روابط عمومی را کانال ارتباطی سپاه با جامعه قلمداد و رهبران، نخبگان و آحاد مردم را هرم این ارتباط دانست و تصریح کرد: روابط عمومی سپاه در تعامل با جامعه مخاطب می تواند ارتقای منزلت و سرمایه اجتماعی این نهاد را که در واقع ظرفیت سازی قوی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران برای پیشبرد آرمان ها متعالی است منطقی و هوشمندانه حفظ و تقویت کند.
وی نقش روابط عمومی سپاه در خنثی سازی عملیات روانی و هجمه ای رسانه ای دشمن را بسیار حساس و انکارناپذیر توصیف کرد و گفت : ایفای نقش سپاه در این عرصه علاوه بر مصونیت سازی برای سپاه و ناکارآمد کردن ترفندهای دشمن برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و روحیه و نگاه مردم، مانع ریزش سرمایه اجتماعی این نهاد شده و حتی موجبات حمایت های فراملی از انقلاب و سپاه را فراهم می کند.
سردار جزایری، سپاه را سرمایه ملی، منطقه ای و جهانی ملت ایران محسوب و در برشماری عوامل مؤثر در تقویت سرمایه اجتماعی این نهاد انقلابی و خادم خاطرنشان کرد: عدالت خواهی و ظلم ستیزی، قانون گرایی و نظم، صداقت در گفتار و عمل و تلاش گری و حضور به هنگام کنار مردم و پرهیز از دچار شدن به سیاست زدگی، دقت در سبک زندگی ارزشی و متناسب با فرهنگ دینی و ارزشی و برجسته تر از همه مصونیت و دین گرایی از جمله عوامل تأثیرگذار در صیانت از سرمایه اجتماعی سپاه است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به عوامل مؤثر در کاهش منزلت و سرمایه اجتماعی سپاه گفت: هرگونه تغییر رویکرد و رفتار که زمینه ایجاد زاویه با اصول و ارزش های انقلاب و رابطه دقیق سپاه با مردم را فراهم کند ، اقدام غیرهوشمند و کمک کننده به عملیات روانی دشمن خبیث است.
وی شناخت محیط زیست و مأموریت را از مؤلفه های مهم در موفقیت یک روابط عمومی هوشمند و کارآمد دانست و افزود: اشراف در روابط عمومی در سه حوزه درون سپاه، مخاطب و تاکتیک های عملیات روانی دشمن از موضوع هایی است که موفقیت بیشتر روابط عمومی سپاه را همواره تضمین کرده است.
سردار جزایری در پایان با قدردانی از همت و تلاش های روابط عمومی سپاه در بهره گیری هوشمندانه و مؤثر از ظرفیت های رسانه ای کشور برای نمایش اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی تأکید کرد: تصویرسازی درست از سپاه، بسیج در جایی که انعکاس حقایق و واقعیات است امری بسیار حساس بوده که با نقش پذیری جامعه رسانه ای کشور که بحمدالله عالمانه و مسئولانه در دستور کار اصحاب رسانه قرار دارد برای ملت ایران و علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی الهام بخش و امید آفرین است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

به گزارش قدس آنلاین، سی‌ام فروردین‌ماه خبری منتشر شد که چند کتاب قدیمی متعلق به کتابخانه تربیت تبریز با پیگیری مسئولان کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه بازگشت. در پی این موضوع با حامد عبدوس، مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص نفایس چاپی و اقدامات این سازمان برای حفظ این میراث گفت‌وگو کرده‌ایم.

مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد با غیرقابل امانت خواندن منابع نفیس گفت: در «دستورالعمل منابع اطلاعاتی»، که در سال ۱۳۹۰ ابلاغ شده، امانت خارج کتابخانه‌ای کتاب‌های مرجع، کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپ سربی و کتاب‌های نفیس، کمیاب و نایاب ممنوع شد و مطالعه این منابع تنها در کتابخانه مقدور است.

او افزود: اگر این دسته از منابع در معرض فروش قرار داده شود، نشان‌دهنده سرقت آن از سوی افراد سودجو در پوشش عضو کتابخانه است.

عبدوس درباره اقدامات انجام‌شده برای حفظ نفایس چاپی گفت: همچنین با تشکیل «کارگروه نسخ خطی»، اقداماتی برای این دسته از نفایس چاپی طراحی و اجرا شد؛ بازدید کارشناسان نسخ از مراکز مبادله استان‌ها، کتابخانه‌های قدیمی و بخش نسخ خطی کتابخانه‌ها برای شناسایی نفایس چاپی و فهرست‌برداری، تعیین یک نفر رابط در هر استان به عنوان «کتابدار بخش نفایس چاپی»، فهرست‌نویسی، تهیه تجهیزات برای دیجیتال‌سازی و شناسایی کتاب‌های در معرض آسیب برای آفت‌زدایی بخشی از این اقدامات بوده است.

او درباره فروش کتاب‌های کمیاب یا قدیمی کتابخانه‌ها در بازار سیاه گفت: علی‌رغم اقدامات پیشگیرانه نهاد کتابخانه‌ها و حفظ و صیانت از میراث مکتوب کشور، بعضاً در دوره‌های گذشته و پیش از تأسیس نهاد و قرار داشتن کتاب‌های ارزشمند در قفسه‌های باز، عده‌ای از سودجویان که اقدام به خارج کردن کتاب‌های کمیاب یا نایاب متعلق به کتابخانه‌ها، اعم از کتابخانه‌های عمومی یا غیر از آن، کرده‌اند، آنها را به صورت غیرقانونی به فروش می‌رسانند. همه کتابداران و مسئولان نهاد نسبت به حفظ میراث فرهنگی کشور حساس هستند و چنانچه گزارشی در این خصوص دریافت کنند از طریق مراجع ذی‌صلاح در جهت حفظ میراث مکتوب اقدام می‌کنند.

مدیرکل تأمین منابع کتابخانه‌های نهاد با رد شبهه خروج این منابع در فرآیند وجین گفت: بر اساس دستورالعمل «وجین منابع اطلاعاتی»، نسخ خطی و نفایس چاپی و منابع دارای اهمیت به خاطر ویژگی‌های خاص (مانند ارزش هنری، اطلاعات منحصربه‌فرد، ارزش‌های تاریخی و مذهبی) شامل فرآیند وجین نیستند.

او تصریح کرد: با این توضیحات می‌توان درباره مواردی که بعضاً آگهی فروش آنها منتشر می‌شود گفت بیرون بردن کتاب‌های مربوط به قبل از استقرار سامانه‌های مدیریت کتابخانه‌ای، اعمال محدودیت امانت منابع ارزشمند و نفیس با دستورالعمل‌های ابلاغی و تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

عبدوس در پایان گفت: البته بعضاً افراد سودجو در پوشش عضو کتابخانه و در قالب امانت اقدام به سرقت و فروش منابع کتابخانه‌های عمومی می‌کردند که با شکایت نهاد و همکاری مراجع قضایی این باند و متخلفین شناسایی و دستگیر شدند که به دنبال آن منابع به کتابخانه بازگردانده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!