Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ ایلنور چویک مشاور ارشد اردوغان با انتشار مقاله ای در روزنامه ینی بیرلیک نوشت: آمریکایی ها به منظور مهار گسترش نفوذ ایران، روسیه و ترکیه در سوریه، به هر روش ممکن و با حیله و دروغ قصد ماندن در این کشور را دارند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ایلنور چویک طی مقاله ای با عنوان 'تلاش آمریکا برای ماندن در سوریه' در روزنامه ینی بیرلیک نوشت: طراحی فتنه آمریکایی ها در شمال عراق ناکام ماند و آنها امروز به هیچ عنوان نمی خواهند جبهه سوریه را نیز به محور ایران، ترکیه و روسیه واگذار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: آمریکایی ها برای گسترش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه و ممانعت از قدرت گرفتن جبهه متحد ایران، روسیه و ترکیه در سوریه به طرق مختلف قصد ماندن در این کشور را دارند و در این راستا حتی به همکاری و تقویت گروه های تروریستی نیز اقدام کرده اند.
وی افزود: همه شاهدیم که نیروهای آمریکایی همکاری نزدیکی با پ.ک.ک در شهر رقه دارند اما آنها به دروغ مدعی هستند که ما با یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) همکاری می کنیم که هیچ گونه ارتباطی با نیروهای تروریستی کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) ندارند.
چویک نوشت: آمریکایی ها با سوار شدن در قایق پ.ک.ک و واگذاری اداره شمال سوریه به معارضان کُرد سوری، در اندیشه حضور دائمی در این کشور هستند، غافل از این که روسیه به هیچ عنوان اجازه حاکمیت پ.ک.ک و پ.ی.د در سوریه را نخواهد داد و ترکیه نیز پیش از وقوع فتنه تجزیه سوریه، معارضان کُرد را در این کشور نابود خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، نیروهای آمریکایی مدت هاست که با ارسال سلاح به معارضان کُرد سوری موجب تنش میان روابط خود با ترکیه شده اند.
ماه گذشته میلادی ترامپ در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان قول توقف ارسال سلاح به ی.پ.گ را داد اما به ادعای مقامات ترکیه همچنان ارسال تجهیزات به پ.ک.ک، پ.ی.د و ی.پ.گ ادامه دارد و مقامات آنکارا نیز بارها اعتراض خود را به گوش مقامات واشنگتن رسانده اند.
چندی پیش نیز سرهنگ رایان دیلون سخنگوی ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا در گفت و گو با خبرنگار آناتولی گفت: ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا در حال تدارک برای تشکیل نیروی نظامی جدید 30 هزار نفره تحت عنوان نیروی امنیت مرزی سوریه است.
گفته می شود که نیمی از اعضای این نیروها را شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه و شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک تشکیل می دهند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

به گزارش همشهری آنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

کد خبر 846758 منبع: جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک