Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:34:49 GMT

هامبورگمیزبان آیین بزرگداشت میراث اروپایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۴۶۰

هامبورگمیزبان آیین بزرگداشت میراث اروپایی شد

آیین بزرگداشت میراث اروپایی در تالار شهر هامبورگ به طور رسمی افتتاح شد.

در ماه‌های آینده، با پیام "به اشتراک‌گذاری میراث"، پروژه‌ها و رویدادهای مربوط به آثار تاریخی و سنت‌ها در همه جا به نمایش درمی‌آید. کمیسیون اروپا می‌خواهد آگاهی از اهمیت اجتماعی و اقتصادی میراث فرهنگی را افزایش دهد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان ، هدف از برگزاری بزرگداشت میراث اروپایی بررسی تاریخ اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونیکا گروترز - وزیر فرهنگ ایالتی - در این باره گفت: «اروپا نه تنها محل زندگی شهروندان اروپایی است، بلکه تاریخ غنی و توسعه‌یافته‌ای دارد.» او افزود: «آنچه در اروپا ساخته شده است و آنچه که ما را اروپایی می‌سازد، مهم‌تر از دغدغه ادغام است که در بسیاری از نقاط اروپا دیده می‌شود. اروپا بیش از اینکه، منطقه‌ای برای تجارت آزاد باشد، یک اتحادیه برای صلح و امنیت است.»
تاکنون، 130 پروژه در سراسر آلمان سعی کرده‌اند تا توجه مردم به خصوص جوانان را به فرهنگ اروپایی جلب کنند. در مکلنبورگ-فورپومرن، یک شب طولانی در کاخ‌های منطقه شمالی در ماه ژوئن برگزار می‌شود که تاریخ و فرهنگ کل منطقه جنوب دریای بالتیک را نمایش می‌دهد. در شهر لوبک، تیلمان بندیکوسکی در موزه اروپایی هانزه، بازی‌هایی طراحی کرده است که به درک روابط در قرون وسطی و دوره‌های مختلف کمک می‌کند.او در این باره می‌گوید:«ما در حال ابداع بازی‌های شبیه‌سازی شده برای دانش آموزان و بزرگسالان جوان هستیم. شرکت‌کنندگان می‌توانند، در این بازی‌ها خود را در نقش بازیگران اتفاقات سال 1518 قرار دهند و یک و نیم ساعت بازی کنند. این بازی‌ها برای مدارس رایگان است.» این یکی از 40 پروژه‌ای است که بودجه آن توسط دولت فدرال (بیش از هفت میلیون یورو) تامین می‌شود.
بزرگداشت میراث فرهنگی با یک زنگ کشتی به طور رسمی افتتاح شد. مارتینا مونش - رییس کمیته ملی حفاظت از بناهای تاریخی - امیدوار است، در روز 21 سپتامبر که روز صلح سازمان ملل است، ناقوس‌ها در تمام اروپا به صدا درآیند. وی در این‌باره گفت: «برای یک ربع در بسیاری از کشورهای اروپایی به سنت فرهنگ قدیم، زنگ‌ها به صدا درمی‌آیند. هدف از زنگ زدن این است که پیامی برای ارزش‌های اروپایی مانند همزیستی مسالمت آمیز، آزادی، تحمل و همبستگی بفرستیم.»
میراث فرهنگی هامبورگ نیز اغلب اروپایی است. سناتور کارلتن بروستا - شهردار فرهنگی هامبورگ - برای فستیوالی که در شهرش برگزار می‌شود، نوشت که بزرگداشت میراث اروپایی در هامبورگ به طور تصادفی شروع نشده است: «هامبورگ همیشه جایی است که مردم از طریق آن با دنیا ارتباط گرفته‌اند یا از کشورهای مختلف جهان وارد آلمان شده‌اند و بارها و بارها تبادل بسیار زیادی در این شهر اتفاق افتاده است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم

مکرون امروز پنجشنبه در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفت که اروپا باید نشان دهد که هیچ وقت تابع آمریکا نبوده و همچنین می‌داند که چطور با کشور‌های سایر مناطق جهان گفتگو کند.

مکرون ۴۶ ساله، در حالی که تنها سه سال از دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری‌اش باقی مانده و اکثریت پارلمانی خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داده است، می‌خواهد به منتقدان خود نشان دهد که انرژی و تفکر گذشته خود را همچنان دارد.

رئیس جمهور فرانسه با توجه به اینکه ۷ سال گذشته خواستار استقلال اروپا شده است، تایید کرد که اتحادیه اروپا به همه چیزی که وی می‌خواسته دست پیدا نکرده، اما با این حال پیشرفت قابل توجهی را در اتحاد و استقلال داشته است.

وی در یک نشست با عنوان «اروپای پر رونق» در دانشگاه سوربن بیان کرد: یک خطر وجود دارد که اروپای ما می‌تواند نابود شود. ما برای رویارویی با خطرات تجهیز نیستیم.

مکرون همچنین هشدار داد که فشار‌های نظامی، اقتصادی، تجاری و سایر مشکلات می‌تواند اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور را تضعیف و متلاشی کند.

رئیس جمهور فرانسه در مورد وضعیت جنگ اوکراین نیز اضافه کرد که نباید اجازه داد روسیه در اوکراین پیروز شود.

او خواستار تقویت ظرفیت امنیت سایبری اروپا، روابط دفاعی نزدیک‌تر با انگلیس پس از برگزیت و ایجاد یک آکادمی اروپایی برای آموزش پرسنل نظامی عالی رتبه شد.

مکرون توضیح داد: هیچ دفاعی بدون صنعت دفاعی وجود ندارد. ما دهه‌ها سرمایه گذاری ناکافی داشته‌ایم. اروپایی‌ها باید ترجیح دهند که تجهیزات نظامی اروپایی را بخرند. ما باید بیشتر و سریعتر و با عنوان اروپایی‌ها تولید کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • آیین بزرگداشت ورزش پهلوانی در بندرعباس
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود