Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@17:32:38 GMT

خواص درمانی "گل قند" را دست کم نگیرید!

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۶۴۲

خواص درمانی 'گل قند' را دست کم نگیرید!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌محمد مداحیان درباره اثرات مفید "گل قند" در کاهش سردردهای میگرنی اظهار کرد: گل قند یک فرآورده طب ایرانی است که از گلبرگ گل محمدی و عسل تشکیل شده و مزاج گرمی دارد, خاصیت آرام‌بخشی, خواب‌آوری, تقویت مغز, معده, مقوی رحم و ملین است.

وی افزود: در بررسی که قبل و بعد به‌روی 19 فرد مبتلا به میگرن و دریافت‌کننده پروپرانولول و پروفیلاکتیک انجام شد، استفاده 10گرم از گلقند شب‌ها و نیم ساعت قبل از خواب و 5 گرم ناشتا و به‌همراه آب ولرم موجب کاهش 20 درصد در تعداد سردردها نسبت به دوره قبل شد و می‌توان آن را به‌عنوان مکمل داروی رایج توصیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستیار تخصصی طب ایرانی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد افرادی که علاوه بر سردرد از یبوست و مشکلات معده رنج می‌برند، بیشترین سود را از این فرآورده می‌برند, مخصوصاً که این مشکلات ناشی از سوءمزاج سرد دستگاه گوارش باشد.

بیشتر بخوانید: کلید طلایی درمان 20 بیماری‌ شایع در طب سنتی

مداحیان خاطرنشان کرد: برای ساخت گل قند لازم است یک لایه گلبرگ و بعد یک لایه عسل کف‌گرفته (به‌میزان مساوی) در یک ظرف شیشه‌ای درب‌بسته ریخته شود و بعد به‌مدت 40 روز در آفتاب شیشه را سروته کرده تا محتویات کاملاً مخلوط شود.

گلقند برای زنان باردار نیز بسیار خوب است و به رفع یبوست در دوران بارداری کمک می‌کند همچنین گل قند از دیدگاه طب سنتی حافظ جنین است و مانع از سقط جنین می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

اثرات مفید "گل قند" در درمان سردردهای میگرنی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۱۵ هزارتومان طلای خالص بخرید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محققان نام این ماده دو بعدی جدید را "گلدن" گذاشته‌اند؛ گلدن دارای خواص جالبی است که در شکل سه بعدی طلا دیده نمی‌شود. شون کاشیوایا، دانشمند مواد از دانشگاه لینشوپینگ در سوئد در خصوص این ماده جدید می‌گوید:"اگر یک ماده را بسیار نازک کنید، اتفاق خارق العاده‌ای رخ می‌دهد."

طلا یک فلز نیمه رسانا است؛ تلاش‌های قبلی برای شکل‌دهی به طلا در نازک‌ترین حالت ممکن منجر به یک ورقه نازک با ضخامت چند اتم شده بود؛ کاشیوا و همکارانش به دنبال ساخت طلا نبودند، اما به طور تصادفی به اولین مراحل فرآیند ساخت رسیدند.

لارس هالتمن، فیزیکدان مواد از دانشگاه لینشوپینگ، میگوید:«ما ماده پایه را با کاربردهای کاملاً متفاوت در ذهن ایجاد کرده بودیم.

ما با یک سرامیک رسانای الکتریکی به نام کاربید سیلیکون تیتانیوم شروع کردیم، که در آن سیلیکون در لایه‌های نازکی قرار داشت. سپس ایده این بود که مواد را با طلا بپوشانیم تا تماس برقرار شود. اما زمانی که قطعه را در معرض دمای بالا قرار دادیم، طلا در دل مواد نفوذ کرد. مانند سایر تلاش‌ها برای ایجاد طلای تک لایه، پیشرفت در این مرحله حیاتی متوقف شد. برای چندین سال، کاربید طلای تیتانیوم، دقیقاً به همان اندازه باقی ماند، بدون هیچ راهی برای استخراج لایه‌های بسیار نازک طلا از بین لایه‌های تیتانیوم و کربن که آن را پوشانده بودند.

در اینجا محلول جادویی با نام موراکامی وارد عمل شد؛ موراکامی مخلوطی از مواد شیمیایی است که در فلزکاری برای از بین بردن کربن و لکه‌دار کردن فولاد استفاده می‌شود و در شکل‌دهی انواع الگوهایی که در برخی از چاقوهای ژاپنی دیده می‌شود، نقش دارد.

آنها غلظت‌های متفاوتی از مخلوط و بازه‌های زمانی متفاوتی را برای فرآیند حکاکی امتحان کردند تا تیتانیوم و کربن اطراف طلا را از بین ببرند؛ به این نتیجه رسیدند که زمان نقش مثبتی در این فرایند دارد اما این تمام آن چیزی نبود که می‌خواستند.

استفاده از موراکامی محصول جانبی به نام فروسیانید پتاسیم را ایجاد می‌کند. اگر این ترکیب در معرض نور قرار گیرد، سیانید آزاد می‌کند که طلا را حل می‌کند، بنابراین فرآیند حکاکی باید کاملاً در تاریکی انجام شود.

در نهایت، ورق نازک طلا تمایل به پیچ خوردگی و جمع شدن داشت که با افزودن یک سورفکتانت که از تا شدن و چسبیدن لایه به خود جلوگیری می‌کرد و یکپارچگی تک لایه را حفظ می‌کرد، مشکل برطرف شد. در نهایت و همان‌طور که شبیه‌سازی‌های نظری پیش‌بینی کرده بودند، در نهایت طلایی پایدار شکل گرفت.

معمولاً طلا یک رسانای عالی الکتریسیته است. هنگامی که عنصر شکل یک صفحه دوبعدی به خود می‌گیرد، اتم ها دارای دو پیوند آزاد هستند که آن را به یک نیمه هادی با خواص رسانایی بین یک هادی و یک عایق تبدیل می‌کند.

طلا در حال حاضر دارای خواصی است که آن را در کاربردهای شیمیایی بسیار ارزشمند می‌کند. آغشته کردن آن به خواص یک نیمه هادی نیز طیف جدیدی از راه‌های استفاده از آن را باز می‌کند، از جمله تصفیه آب، ارتباط و تولید مواد شیمیایی.

وزن یک ورق با این ضخامت از طلا ۳ هزارم گرم است؛ در حال حاضر هر عدد شمش ۱۰۰ گرمی در بازار تهران ۵۱۶ میلیون تومان قیمت دارد و براین اساس قیمت هر ورق طلا با این صخامت ۱۵هزار تومان است.

منبع: sciencealert

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895709

دیگر خبرها

  • انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)
  • با ۱۵ هزارتومان طلای خالص بخرید!
  • نایلون چیست ؟
  • راز عجیب و غریب ‌چگونه تشکیل شدن ماه فاش شد
  • ماه چگونه شکل گرفت و به قمر زمین تبدیل شد؟
  • لایه‌های پر حفره
  • ساخت تصاویر هولوگرافیک سه‌بعدی با آیفون ۱۴ !
  • استفاده از روش CLA برای بازنگری برنامه ۱۴۰۵ اصفهان
  • تصمیم بگیرید که تصمیم نگیرید!
  • این پنیر را بخورید تا آلزایمر نگیرید