Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ظرفیت کشتی سازی خلیج فارس در کارهای غیرتخصصی استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اله مراد عفیفی پور ظهر چهارشنبه در جلسه اشتغال پیرامون اقتصاد مقاومتی بیان داشت: شناخت خوبی از ظرفیت های نسبی استان داریم. گردشگری دریایی یکی از ظرفیت های استان است. در شرق و غرب ظرفیت های متعدد گردشگری داریم که همه دستگاههای متولی این امر از جمله بانکها بایستی برای رونق آن کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: چندین جلسه با تعاونی های روستایی قایقداران جزیره قشم برگزار کردیم و ترغیب شدند از شناورهای مناسب تر تفریحی استفاده کنند. اما مشکل عمده آنها ترس از بازپرداخت اقساط بانکی است و انگیزه ای برای نوسازی ناوگان تفریحی خودشان ندارند.

عفیفی پور با بیان اینکه یک گردشگر زمانیکه به منطقه وارد می شود ۱۰ شغل مستقیم را ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از جاسک تا پارسیان از ظرفیت دریا بهره برداری کنیم ظرفیت مناسبی در حوزه گردشگری ایجاد خواهد شد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ۸ اسکله شناور برای استقرار در نقاط گردشگری جزیره هرمز و خور آذینی در حال ساخت است که کمک زیادی به افزایش و سهولت حضور گردشگران و بهره مندی از ظرفیت های گردشگری این مناطق خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های صنایع دریایی در کشور و استان هرمزگان، اظهارداشت: امروز کشتی سازی ها مخصوصا کشتی سازی های دولتی ظرفیتشان را به سمت استفاده از کارهای غیرتخصصی برده اند. اگر اراضی در کشتی سازی خلیج فارس و ظرفیت تسهیلات منطقه ویژه وجود دارد باید برای تولیدات تجهیزات جانبی از جمله ایمنی، تجهیزات یدکی و شیلاتی استفاده شود که در بخش دریا می تواند رونق بخش زیرساختهای اشتغال پایدار باشد.

عفیفی پور تصریح کرد: اگر از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و تسهیلات ویژه استفاده مناسب کنند می تواند معیشت مناطق روستایی استان را بشدت تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: اگر تولید نباشد اشتغال نیست، زمینه اصلی اشتغال تولید است. بنابراین تولید صنعتی که ظرفیت آن در کشور وجود دارد می تواند پایه گذار اشتغال پایدار و رفاه مردم را در پی  داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، سرهنگ سهیل گرشاسبی، صبح دوشنبه در خصوص نکات مطروحه جلسه شورای اداری شمیرانات که با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، معاونان، رؤسای ادارات، و دیگر اعضای شورای اداری در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد، بر ضرورت توجه جدی مسؤولان و مدیران به حوزه اجرای صیانت از عفاف و حجاب که از دستاوردهای انقلاب است تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری حجاب یک موضوع سیاسی و جدی محسوب می‌شود گفت: ضروری است که جلساتی در قالب شورای اداری تشکیل و در مورد حجاب مسائلی را با حضور همه دستگاه‌ها اعم از بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداران و مدیران و معاونت‌های زنان و بخش‌های امر به معروف و نهی از منکر تبیین کنیم.

گرشاسبی با اشاره به اینکه برخی اقدامات سلبی و برخی ایجابی هستند افزود: نظام اسلامی تعظیم شعائر را از اهداف خود می‌داند و باید در حکمرانی اسلامی به هویت اسلامی توجه کنیم.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شمیرانات موضوع فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه حجاب را بسیار مهم، اساسی و ضروری دانست و عنوان کرد: باید دست‌های پشت پرده بی حجابی‌ها را تبیین کنیم و این اقدام باید در ابتدا در بدنه کارمندان ادارات و مراجعین اجرایی شود.

وی بر ضرورت توجه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی شمیرانات به امر فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: در حال حاضر «طرح نور» در شهرستان به شایسته‌ترین شکل ممکن در حال اجرایی است.

گرشاسبی ارائه خدمات به مراجعین بی حجاب، رصد رستوران‌ها و کافی شاپ ها را مهم دانست و گفت: باید قوه قضائیه از ضابطین حمایت کند و دستگاه‌های نظارتی مثل اماکن و شهرداری و ارشاد و نیز به کمک کمیته صیانت بیایند.

کد خبر 6085225

دیگر خبرها

  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • لزوم افزایش ارتباط فعال دانشگاه با جوامع و نهادهای مردمی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان