Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا نسبت به تصمیم آمریکا برای تعلیق کمک مالی به این نهاد واکنش نشان داده است. ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، آژانس آنروا امروز چهارشنبه با محکوم کردن تصمیم آمریکا برای تعلیق کمک مالی به این نهاد هشدار داده است که این اقدام بر امنیت منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه از تعلیق 65 میلیون دلار از کمک‌های این کشور به آژانس کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی "آنروا" خبر داد.

این تصمیم آمریکا بعد از آن اتخاذ شد که تشکیلات خودگردان فلسطین تماس‌های خود با واشنگتن را در پی تصمیم ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان سفارت اسرائیل قطع کرد.

یک مسئول آمریکایی روز سه‌شنبه گفت که واشنگتن 60 میلیون دلار به آژانس آنروا پرداخت می‌کند، اما مبلغ 65 میلیون دلار از کمک‌های خود را به حالت تعلیق در می‌آورد تا در آینده درباره آن تصمیم بگیرد.

پیر کراهنبول کمیسر آنروا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: کاهش منابع مالی بر امنیت منطقه تاثیر می گذارد آن هم در شرایطی که خاورمیانه با خطرها و تهدیدات متعددی روبرو است، به خصوص رشد افراط گرایی.

وی هشدار داد: این اقدام آمریکا یکی از موفق ترین و نوآورانه ترین تلاش های انسانی در خاورمیانه را تهدید می کند.

این مقام ارشد سازمان ملل تصریح کرد: کاهش منابع مالی آمریکا موجب خواهد شد تا بسیاری از خدماتی که آنروا به آوارگان فلسطینی ارائه می دهد، با خطر روبرو شود. دسترسی 525 هزار پسر و دختر فلسطینی به مدارس آنروا به خطر می افتد. امنیت و عزت انسانی میلیون ها آواره فلسطینی به خطر خواهد افتاد که نیاز فوری به کمک و مواد غذایی دارند. دسترسی آوارگان فلسطینی به بهداشت و سلامت اولیه نیز به خطر می افتد.

آنروا خدمات خود را به 5.3 میلیون آواره فلسطینی در اراضی اشغال شده، اردن، لبنان و سوریه ارائه می کند.

وی از جامعه بین المللی خواست تا در مقابل این اقدام آمریکا ایستادگی کند. کل بودجه آمریکا که در سال 2017 میلادی به آنروا اختصاص داده شده است بیش از 350 میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد

به گزارش جام جم آنلاین، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت: آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت‌های غزه می‌شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می‌شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه‌های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

دیگر خبرها

  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟