Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@21:36:13 GMT

احمد احمدی خواننده کهنسال از دنیا رفت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۷۷۹

احمد احمدی خواننده کهنسال از دنیا رفت

فرهنگ > موسیقی - ایلنا نوشت: احمد احمدی، مهمترین و کهنسال‌ترین خواننده موسیقی منطقه بویراحمد و ممسنی درگذشت.

سعید اسلامی (موزیسین و پژوهشگر موسیقی بویر احمد و ممسنی)  ضمن اعلام این خبر گفت: احمد احمدی از خوانندگان مولف حوزه منطقه بویراحمد و ممسنی بود که متاسفانه امروز (چهارشنبه 27 دی) به دلیل کهولت سن این گنجینه موسیقی کشورمان را از دست دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: ترانه‌های ماندگاری چون «که کی جونی دورش نی» و «دل گورو دار» از آثاری است که ساخته و اجرا شده توسط ایشان است. احمد احمدی در سال‌های 1342 و تا 1346 نیز قطعاتی را در رادیو شیراز ضبط کرد که از این رادیو پخش می‌شد.

این نوازنده کمانچه و پژوهشگر گفت: سال‌ها همه گمان می‌کردند این خواننده مولف فوت کرده است تا اینکه چند سال قبل اخباری از او به دست آمد و با ایشان آشنا شدم و بعدها در دو مرحله مورد تقدیر قرار گرفت که آخرینش در جشنواره موسیقی آئینه‌دار بود.

اسلامی همچنین عنوان کرد: احمد احمدی در موسیقی حوزه بویراحمد و ممسنی یک خواننده الهام‌بخش محسوب می‌شد که کارشناسان مطمئن هستند چنین خواننده‌ای دیگر در این منطقه تکرار نخواهد شد. ایشان ذوق هنری جالبی داشت که حتی اشعار کارهایش را نیز خودش می‌سرود.

58241

 

کلید واژه‌ها : موسیقی - موسیقی سنتی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل آتش نشانی یاسوج از ادامه تلاش‌های سه روز آتش نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله در رودخانه خرسان خبر داد.

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: یک تیم ۶ نفره غواصی آتش نشانی یاسوج به فرمانده مدیرعامل آتش نشانی پس از حدود ۱۰ کیلومتر پیاده روی در منطقه کوهستانی و سخت گذر، جستجوها را از سمت منطقه «دره شور» شروع کردند.

وی اظهار کرد: این کودک ۵ ساله در منطقه «نارمه» پشت کوه شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری غرق شد که آب رودخانه خرسان جسد این کودک به حوزه استحفاضی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال داد و نیروهای امدادی با حس انسان دوستانه سه روز است که در تلاش برای پیدا کردن جسد این کودک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • سپاه پاسداران با حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل غاصب دنیا را متحیر کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!