Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-16@18:45:59 GMT

راه‌آهن چابهار یک گام تا هندی شدن!

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۲۷۹۹

راه‌آهن چابهار یک گام تا هندی شدن!

 

به گزارش اتاق خبر،  به نقل از ایسنا، پس از آنکه سرمایه‌گذاران هندی در قالب دو طرح سرمایه‌گذاری مستقیم و باز کردن خطوط اعتباری رسما وارد زیرساخت‌های بندر چابهار شدند، این صحبت مطرح شد که شاید زمان آن رسیده باشد که هندی‌ها در راه‌آهن چابهار نیز ورود کنند.

این طرح ریلی که در گام نخست چابهار را به زاهدان و شبکه اصلی راه‌آهن ایران متصل می‌کند و سرانجام با رسیدن به مرزهای شمال شرقی اتصال دریای عمان به کشورهای آسیای میانه از طریق ریل را نهایی خواهد کرد، یکی از اصلی‌ترین پروژه‌هایی است که ایران در طول سال‌های گذشته آن را پیگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین ارزیابی‌های شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور نشان می‌دهد که این طرح ریلی پیشرفت قابل توجهی داشته است اما همچنان برای سرعت گرفتن آن نیاز به تزریق منابع اعتباری جدید وجود دارد؛ موضوعی که در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به هندوستان مطرح شده و گام‌های بزرگی برای حضور هندی‌ها در این طرح ریلی برداشته شده است.

علی ذاکری - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت - ضمن تایید این مذاکرات در هند توضیح داد: همان طور که پیش از این نیز اعلام شده بود خوشبختانه در زمان سفر وزیر راه و شهرسازی به هندوستان مذاکرات قابل توجهی درباره این مسیر ریلی میان دو طرف انجام شد و می‌توان انتظار داشت اتفاق مثبتی در این زمینه رخ دهد.

وی با بیان اینکه هنوز در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری رسمی امضا نشده است، اعلام کرد: ما در حوزه بحث‌های فنی صحبت‌های خوبی داشتیم اما باید گام‌های بعدی در سطح دولت‌های دو طرف نهایی شود تا امکان حضور هند در این پروژه ریلی ایران به وجود آید.

به گفته ذاکری، می‌توان انتظار داشت در آینده نه چندان دور حضور هند در راه‌آهن چابهار به گام‌های نهایی خود نزدیک شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس، در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن ملت ایران نیست، گفت: مسئولان می گویند ما این ارز را به رسمیت نمی شناسیم اما این در حالی است که همین موضوع بسیار مهم است چون در سفره مردم تأثیر مستقیم دارد.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور زمانی گفته بود خدا را شکر که ما رئیس جمهور نشدیم وگرنه دلار به ۵ هزار تومان می رسید اما امروز شرایط به گونه ای است که رئیس جمهور نمی تواند چشم در چشم مردم سیستان و بلوچستان دوخته و از وضعیت اقتصادی دفاع کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مردم از مجلس انتظار دارند حتی در روزهای پایانی کار خود، به موضوع معیشت توجه کند، خاطرنشان کرد: دولت باید در حوزه مهار نرخ ارز و تأمین سفره مردم توجه ویژه داشته باشد.

حوادث تروریستی کشور از تبعات حضور اتباع بیگانه غیرمجاز است

از سوی دیگر، محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان و راور در مجلس، نیز در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهدای مقاومت از جمله سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، زاهدی و حاج‌رحیمی گفت: وظیفه می‌دانم از نیروهای مسلح کشور، به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کنم که جانانه سیلی محکمی به رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیست زدند. به رژیم صهیونیستی و حامیان آن هم اخطار می‌دهم که در صورت تکرار خطایی دیگر، محکم‌تر، قاطعانه‌تر و در حجم وسیع‌تری پاسخ داده خواهد شد.

نماینده کرمان و راور در مجلس یازدهم در ادامه گفت: بر خود لازم می‌دانم از پنج دوره اعتماد مردم شریف و نجیب کرمان و راور به اینجانب در سه دوره مجلس شورای اسلامی و دو دوره شورای اسلامی شهر کرمان تشکر کنم و این افتخاری برای اینجانب بوده که در تاریخ کرمان بی‌سابقه است.

زاهدی ادامه داد: حقیر در هر کجا و در هر لباس خدمتی که باشم، خود را مدیون خون شهدا، مردم عزیز کشور و به‌ویژه هم‌استانی‌ها و همشهری‌های گرانقدرم در شهرستان‌های کرمان و راور می‌دانم و از هیچ تلاشی برای پیشرفت و اقتدار کشور و همچنین پیشرفت کرمان قوی فروگذار نخواهم کرد.

نماینده کرمان و راور در مجلس همچنین ضمن تبریک روز ارتش به ارتشیان غیور و دلاور و حافظ مرزوبوم کشور، از رشادت‌های آنان در عرصه‌های مختلف تشکر کرد.

زاهدی در ادامه و درخطاب به رئیس جمهور و وزیر کشور عنوان کرد: در چند سال گذشته بارها و بارها به صورت حضوری یا مکاتبه یا تذکرات متعدد در صحن مجلس موضوع ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز را مطرح و خواهان سروسامان دادن به آن شده‌ام. هرچند که اقداماتی انجام شده است اما به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: حوادث تروریستی در کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان و فارس نشان از آن دارد که حضور آنان در کشور و استان کرمان تبعات بسیار ناگواری از حیث امنیت، اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی به دنبال داشته است. امیدوارم که در این خصوص با سرعت و قاطعیت اقدام لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تاکید بر اینکه چالش بزرگ دیگری که در کرمان با آن مواجهیم بحث کمبود شدید آب شرب است، اضافه کرد: در ۱۲ سال گذشته بارها و بارها فریاد «کرمان تشنه است!» را از تریبون مجلس سر داده‌ام. ضمن تقدیر از انجام پروژه بزرگ انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان، یادآور می‌شوم کرمان هنوز تشنه است.

زاهدی ادامه داد: در مراسم کلنگ‌زنی و بازدید رئیس جمهوری از پروژه انتقال آب از خلیج فارس به شهر کرمان برای آب شرب، قول داده شد که قبل از تابستان سال جاری آب شرب به کرمان برسد؛ اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که این قول محقق نمی‌شود. از طرفی با توجه به وضع وخیم بارندگی در سال جاری در کرمان، بیم تهدیدات اجتماعی امنیتی می‌رود. امیدوارم دولت بتواند به گونه‌ای برنامه‌ریزی انجام دهد که وعده داده شده محقق شود.

وی بار دگر ضمن مخاطب قرار دادن رئیس جمهور، عنوان کرد: حضرتعالی در عمل و گفتار نشان دادید که پاکدستی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد را دنبال می‌کنید. اخیراً در وزارت صمت اتفاقی افتاده است که حسب ظاهر خلاف این مشی جناب‌عالی است؛ خواهشمند است هیاتی را مأمور کنید که علت عزل مدیرعامل پاکدست، انقلابی، مدیر، مدبر، کارآمد و مبارزه با فساد شرکت ملی مس ایران را جویا شوند.

نماینده کرمان و راور در مجلس ادامه داد: جالب است بدانید چند روز قبل از عزل وی، حکم اولیه زندان و بازداشت برای برخی از افرادی که در زیرمجموعه‌های این شرکت سواستفاده‌های چندصد میلیاردی انجام داده بودند، صادر شده بود؛ حال این شبهه ایجاد شده که آیا جرم این مدیر مدبر و انقلابی مبارزه با فساد بوده است.

راهدی افزود: امیدوارم حضرت عالی هیاتی را مامور رسیدگی به این عزل نابه‌جا تعیین و نتیجه آن را به مردم اعلام کنید تا این شبهه برطرف شود که علت عزل مبارزه با فساد نبوده است. ضمن آنکه به مدیران جدید بایستی گفت اگر بخواهید سرپوشی روی آن بگذارید، ملت و مردم کرمان ساکت نخواهند نشست.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895922

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار
  • یادواره شهیدان رئیسی و دارا در پایگاه دریایی امام علی (ع) سپاه چابهار
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • حمله تروریستی راسک و چابهار طراحی اسرائیل بود
  • طرز تهیه 25 کیلو چلو ماهیچه توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم)
  • امیرعبداللهیان با همتای هندی خود گفت و گو کرد
  • ۹ خاصیت بی نظیر بادام هندی برای سلامتی
  • نحوه پخت واویشکای مرغ توسط آشپز‌ هندی (فیلم)