Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور روز چهارشنبه در دیدار با رئیس مجلس لبنان با اشاره به اینکه دولت و ملت لبنان به خوبی توانست از توطئه تفرقه‌افکنانه دشمنان عبور کند، گفت: بی‌تردید صهیونیست‌ها از ایجاد اختلاف و تفرقه در لبنان سود می‌برند، کما اینکه تصور می‌کردند می‌توانند تروریسم و تروریست های داعش را برای مدت زمان طولانی در این منطقه نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روحانی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر ماهیت حقیقی برخی دولت‌های منطقه برای ملت‌های منطقه و جهان به خوبی روشن شده است، اظهار کرد: ما باید در این شرایط سخت منطقه، با افزایش رایزنی‌ها و همکاری‌ها و تدبیر، از این مسیر عبور کرده و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

رئیس جمهور توسعه روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران – بیروت را ضروری برشمرد و ادامه داد: دولت و ملت ایران همواره در مسیر مقاومت در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی در کنار دولت و ملت لبنان بوده و خواهد بود.

دکتر روحانی بیان کرد: علاقه، محبت و برادری واقعی بین مردم ایران و لبنان وجود دارد و ملت ایران احترام خاصی برای مردم لبنان به عنوان ملتی با فرهنگ، شجاع و مقاوم قایل هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز منطقه با مشکلات و معضلات فراوانی روبروست، تأکید کرد: همه کشورهای منطقه باید با تمامی توان خود برای بازگرداندن ثبات و امنیت به منطقه تلاش کنند و چاره‌ای جز این وجود ندارد.

دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد تا همه کشورهای منطقه با بکارگرفتن توانمندی‌های خود در راستای تقویت ثبات، ‌امنیت و اتحاد اجازه ندهند که قدرت‌های خارجی بویژه رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها، در تفرقه‌افکنی و دشمن‌پراکنی در این منطقه موفق باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشورهای اسلامی در قبال مسایل دنیای اسلام بیش از گذشته مسئولیت دارند و باید تعاملات خود را افزایش دهند، گفت: ما همواره به آینده بهتر برای منطقه امیدواریم و می‌دانیم که با وحدت و اتحاد و جهاد و اجتهاد می‌توانیم با وجود سختی‌ها به اهداف‌مان دست پیدا کنیم.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار ضمن تشریح  اوضاع داخلی این کشور از جمهوری اسلامی ایران بخاطر حمایت از ایستادگی و مقاومت ملت و حزب‌الله لبنان در برابر دشمن صهیونیستی تقدیر کرد.

رئیس مجلس لبنان همچنین با بیان اینکه امروز شاهد وحدت و وفاق خوبی در لبنان هستیم، اظهار کرد: ایران نقش‌آفرینی مثبتی در حل و فصل بحران‌ها در کشورهای منطقه داشته و دارد.

نبیه بری همچنین موضع دولت آمریکا درباره قدس شریف را برای منطقه بحران‌آفرین دانست.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود

رئیس‌جمهوری با اشاره به گفت‌وگوهای خود با مقام‌های پاکستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و انرژی گفت: امیدواریم توافق‌های حاصل شده در این سفر با پیگیری مقام‌های دو طرف هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان روز سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت) از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگ‌ترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

سید مراد علیشاه، سروزیر ایالت سند و محمدکامران خان تسوری، استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رئیس‌جمهوری ایران با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان به‌ویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفت‌وگوهای خود با مقام‌های پاکستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافق‌های حاصل شده در این سفر با پیگیری مقام‌های دو طرف هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

سید مراد علیشاه، سروزیر ایالت سند و محمدکامران خان تسوری، استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به‌عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علایق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید
  • تقی آزاد ارمکی : رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم