Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با تاکید بر رفع بروکراسی اداری در استان، گفت: مازندران رتبه پایینی در توسعه فضای کسب و کار کشور دارد. ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، موسی قاسم پیشه امروز در جلسه شورای اداری مازندران اظهار داشت: چالش‌های درون زا و برون زا، بی ثباتی در قوانین و مقررات، عدم تفکیک مالکیت و نبود شفافیت مالی، رتبه مازندران را در فضای کسب و کار کشور پایین نگه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی نقش مهمی در رشد اقتصادی جامعه دارند که کاهش نرخ بهره‌های مالی می‌تواند کمک‌های صورت گرفته به بنگاه اقتصادی را در زمینه افزایش نقدینگی تسهیل بخشد.

قاسم پیشه تصریح کرد: نامساعد بودن فضای کسب و کار در گذشته در سرمایه‌گذاری رتبه ضعیف ایجاد کرد که سامانه دادور در قالب یک سامانه یکپارچه برای بهبود محیط کسب و کار، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، شفاف‌سازی، پایش عملکرد پاسخ‌گویی دستگاه‌ها ایجاد شده است.

وی افزود: کارگروه تسهیل، تسریع و کاهش روند  بروکراسی اداری در استان تشکیل شد و در رفع موانع تولید و همه مجوزهای صدور کسب و کار اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: بهبود کسب و کار، ترویج فرهنگ تبادل بر خط اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی و ارتقا سامانه‌ها تصویب شد که وزارت اقتصاد، ملزم به مدیریت محتوا و کاربری این مرز شد و ساختار هوشمند فناوری اطلاعات و ارتباط را ایجاد کرد.

قاسم پیشه افزود: استقرار و توسعه محیط کسب و کار پس از استقرار، وظیفه نظارتی و پایش را آغاز خواهد کرد و ضرورت دارد همه ادارات با تعامل حداکثری به منظور دستیابی به اهداف این سامانه به بهبود عملکرد پاسخگویی وکاهش پیچیدگی بروکراسی اداری و افزایش عملکرد سرمایه‌گذاری کمک کنند.

عبدالله مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز گفت: ارکان دولت باید پای کار بیاید و با نگاه جدی دولت می‌توانیم مشکلات بخش خصوصی را برطرف کنیم.

وی افزود: شرایط را برای جذب سرمایه‌گذار و حفظ سرمایه‌گذاران فعلی داشته باشیم و پنجره واحد را جدی بگیریم.

انتهای پیام/

R41358/P1494/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

ایسنا/آذربایجان شرقی در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شد.

در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شده و مجید کیانی توسط وزرای کشور و امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تقدیر قرار گرفت.‌

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، همچنین در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ارتقاء اثربخش نظام اداری و مدیریت منابع و موضوعات حقوقی بین سازمان‌ها نیز ارس حائز رتبه برتر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است