Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول موزه عروسک‌های میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی، عروسک‌ها را سفیر فرهنگی استان دانست و گفت: با ساخت عروسک‌های بومی استان تلاش می‌کنیم فرهنگ فراموش شده استان را احیا و کودکان و نوجوانان را با این فرهنگ آشنا کنیم. ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اسما گنجعلی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: موزه عروسک فرهنگ و هنر خراسان جنوبی 18 اسفند 95 در محل باغ اکبریه با حمایت و همکاری میراث فرهنگی و با کمک اداره کل منابع طبیعی و پروژه ترسیب کربن افتتاح و راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این موزه در 5 بخش راه‌اندازی شد افزود: موزه عروسک‌های محلی خراسان جنوبی، مجموعه عروسک‌های مردم‌شناسی ساخته زنان تاجمیر که زندگی مردم بلوچ ساکن در تاجمیر را به نمایش می‌گذارد و مجموعه عروسک‌های قومی مردم ساخت خراسان‌جنوبی از جمله این بخش‌ها است.

مسئول موزه عروسک‌های میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی گفت: مجموعه عروسک‌های مشاهیر گذشته و امروز خراسان، مجموعه عروسک‌های گیاهان دارویی و معطر ایران، مجموعه عروسک‌های مردم ساخت نواحی مختلف ایران، مجموعه عروسک‌های چوبی اقوام ایرانی و مجموعه عروسک‌ها و سازه‌های نقوش انسانی و جانوری از دیگر بخش‌های این موزه است.

گنجعلی بیان کرد: بیش از 300 قطعه عروسک دست ساخته بانوان روستایی در موزه عروسک استان وجود دارد که تاکنون این آثار  در 90 نمایشگاه مختلف ملی، استانی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.

وی هدف از این موزه را  آشنایی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان با عروسک‌ها و فرهنگ ایران به ویژه خراسان جنوبی دانست و خاطرنشان کرد: هدف ما این است که فرهنگی که به فراموشی رفته است را دوباره احیا کنیم.

مسئول موزه عروسک‌های میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه موزه عروسک خراسان‌جنوبی دومین موزه عروسک‌ها در ایران و اولین موزه عروسک‌های بومی در خراسان‌جنوبی است یادآور شد: موزه عروسک به منظور ایجاد اشتغال و کاهش دام در مراتع شروع به فعالیت کرده و اعتبار لازم برای راه‌اندازی این موزه از محل پروژه ترسیب کربن اداره کل منابع طبیعی، موزه عروسک ملل و میراث فرهنگی تأمین شده است.

گنجعلی اظهار داشت: از ابتدای فعالیت این موزه تاکنون بیش از 4 هزار بازدید از این موزه انجام شده است که از این تعداد یک هزار و 500 نفر کودک بودند و همزمان با بازدیدها، آیین‌های مختلف استانی و کشوری در این موزه اجرا می‌‌شود.

وی به برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از سوم تا ششم بهمن خبر داد و افزود: بخش عروسکی خراسان‌جنوبی نیز در این نمایشگاه حضور دارد.

مسئول موزه عروسک‌های میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی گفت: یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته با رویکرد و تمرکز بر ظرفیت‌های گردشگری برگزار می‌شود بنابراین باید ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد

به گزارش قدس آنلاین از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه این کانون از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و... را شامل می‌شود.

برهمین اساس این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارائه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است.

همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای ارزشمند موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارائه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش موثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ واقع شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان