Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار همتای مالی خود بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی ظهر امروز - چهارشنبه - در حاشیه برگزاری سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با ایساکا سیدیبه رییس مجلس مالی دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این دیدار با بیان این که همواره با کشور مالی دوستی صمیمانه ای داشته ایم، اظهارکرد: مایلیم روابط خود را در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با مالی ادامه دهیم.
لاریجانی اظهار داشت: در مدت ریاست شما روابط بسیار خوبی داشتیم و امیدواریم روابط خوب پارلمانی با مالی ادامه یابد.

**ضرورت افزایش همبستگی میان کشورهای مسلمان برای حل مشکلات
ایساکا سیدیبه رییس مجلس مالی نیز در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی از شرکت کنندگان در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: در هر بار سفر خود به ایران نکات جدیدی می آموزم و امیدوارم روند اجلاس به شیوه فعلی ادامه پیدا کند و افق های جدیدی را پیش روی کشورهای اسلامی قرار دهد.
به گزارش خانه ملت، وی با بیان این که همواره برای مشکلات جهان اسلام دنبال راه حل هستیم، افزود: اعتقاد ما این است که باید برای انجام امور مختلف تلاش کرده و همبستگی بیشتر مسلمانان را موجب شویم.
به گزارش ایرنا، سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی صبح سه شنبه با حضور رییسان هیات های پارلمانی از 44 کشور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ار خود را در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز کرد و عصر امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.
شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین عصر سه شنبه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
سیام**3070**1449**تنظیم کننده: داود نخ کوب نیاسر**انتشار دهنده: امیر کاردان راد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که بامداد امروز (شنبه) ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیئتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‏شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است.

‏وی در این باره در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. ️

وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

امیرعبداللهیان همچنین در پیام دیگری در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به دیدارش با همتای مصری در حاشیه این نشست نوشت: در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح الشکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها رایزنی و تبادل نظر کردیم.

‏وی افزود: در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم. از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایرانه تأکید کرد: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا