Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- رئيس اتحاديه دستگاههاي مخابراتي و ارتباطي تهران گفت: ورود گوشي هاي تلفن همراه توليدي شرکت اپل که بازيابي (رفرش) شده اند ممنوع است و چنين گوشي هايي هم براي ورود بايد در سامانه گمرک ثبت شوند، زيرا اينها هم مشمول اجراي طرح رجيستري هستند.

مهدي محبي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود:ورود گوشي هاي رفرش شده به کشور در کل ممنوع است و هيچ وارد کننده اي نمي تواند چنين گوشي هايي را وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: برخي اقدام به واردات گوشي هاي بازيابي شده مي کنند که اين افراد بايد بدانند که ورود آنها را در سامانه گمرک ثبت کرده و اظهار کنند.
محبي خاطرنشان ساخت: چنانچه اين روند در چنين گوشي هايي انجام نشود، از دريافت شبکه تلفن همراه کشور محروم خواهند ماند.
رئيس اتحاديه دستگاههاي مخابراتي و ارتباطي تهران گفت:افرادي که چنين گوشي هايي را خريداري کرده اند، مي توانند براي طرح شکايت به اتحاديه واقع در خيابان حافظ، جنب ساختمان بورس، کوچه شهيد حسني مراجعه و اعلام شکايت کنند تا رسيدگي شود.
به گزارش ايرنا، طرح کددار کردن گوشي هاي تلفن همراه يا رجيستري گوشي تلفن هاي همراه طرحي است که در آن گوشي هاي تلفن همراه کاربران بر اساس شماره سريال گوشي و شماره سريال سيمکارت در سامانه اي که وزارت صنعت، معدن و تجارت براي اين منظور طراحي و پياده سازي کرده، ثبت مي‌شوند که به هنگام روشن شدن در شبکه تلفن همراه کشور، اين شماره سريال‌ها با زيرساخت هاي شبکه مخابراتي کشور مطابقت داده مي‌شوند و چنانچه از مبادي رسمي وارد نشده باشند، امکان فعاليت در شبکه تلفن همراه کشور را نخواهند داشت.
طرح رجيستري که يکبار در سال 1385 به مرحله اجرا درآمد و به دليل هاي مختلف شکست خورد در دولت يازدهم و با هدف کنترل بازار از گوشي هاي قاچاق مطرح و پيگيري شد که در فرصت اين دولت و به دليل آنکه طرحي باشد که امکان شکست در آن به شدت کاهش يابد امکان اجرايي شدن نيافت.
پس از روي کارآمدن دولت دوازدهم و انتخاب محمد جواد آذري جهرمي به عنوان وزيرارتباطات اين دولت طرح رجيستري مجدد در دستور کار قرار گرفت و مطالعات کارشناسانه آن ادامه يافت تا آنکه روز جمعه بيست و هشتم مهرماه امسال طبق گزارش ها و وعده هاي قبلي داده شده طرح کددارکردن گوشي هاي تلفن همراه (رجيستري) وارد مرحله نخست خود که مرحله پايش بازار بود، شد.
مرحله پايش بازار به گفته محمدجواد آذري جهرمي تنها تلاش داشت با رصد بازار تلفن همراه کشور آمار دقيقي از انواع گوشي هاي تلفن همراهي که وارد کشور مي شوند چه از راه قانوني و چه از راه هاي غيرقانوني به دست آورد و علاوه بر آن همه گوشي هاي فعال در شبکه تلفن همراه کشور را رجيستر کند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هفتم آبان ماه و در نشست خبري خود در بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات به مرحله نخست اجراي طرح کددار کردن گوشي هاي تلفن همراه (رجيستري) اشاره کرد و گفت: تاکنون 60 درصد گوشي هاي فعال شبکه تلفن همراه کشور رجيستر شده اند.
آذري جهرمي اين وعده را داد که مرحله پايش بازار تا آخر هفته دوم آبان به پايان مي رسد و از ابتداي هفته سوم آبان وارد مرحله عملياتي مي شود.
وي ادامه داد: با پايان يافتن مرحله نخست وارد فاز عملياتي و اجرايي ثبت و شناسه دار کردن گوشي هاي موبايل در شبکه ارتباطي کشور مي شويم تا ساماندهي بازار از گوشي هاي قاچاق اجرايي شود.
گوشي تلفن همراه يکي از کالاهاي اصلي قاچاق به کشور است که به گفته سيد محمود سفار رئيس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبي گفت: قاچاقچيان گوشي هاي تلفن همراه ساليانه بيش از 20 هزار ميليارد ريال از واردات غيرقانوني خود سود مي برند.
تقاضاي ساليانه تلفن همراه در کشور بالغ بر 9 ميليون دستگاه برآورد مي شود که تنها 2 ميليون دستگاه آن از طريق واردات رسمي و 2 ميليون و 300 هزار دستگاه نيز از ساير روش هاي وارداتي نظير ورود همراه مسافر تامين مي شود.
به گفته رئيس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبي، 95 درصد تلفن هاي همراه موجود در بازار قاچاق است.
تازه ترين آمار گمرک از واردات تلفن همراه به کشور تا نيمه دي ماه نشان مي دهد که واردات انواع گوشي هاي تلفن همراه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 2 برابر شده است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2078* 1559
مصاحبه :محمدمهدي بهرامي*ناشر: حسين عضدي فسا
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!

۲۶۱ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899853

دیگر خبرها

  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت