Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: سهم فعالیت‌های فرهنگی زنان در دانشگاه آزاد نامطلوب است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد  قربانی مدیر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی امروز در اولین نشست شورای سیاست گذاری تشکل‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی گفت: ارتقاء سهم فعالیت‌های فرهنگی حوزه زنان از اولویت‌های دانشگاه آزاد است، چون آنچه که در این حوزه اتفاق افتاده نامطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پیش از این سهم دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها به ۶۸ درصد هم رسیده بود، اما در حال حاضر با اعمال سیاست‌های تبعیض مثبت تعداد دختران و پسران در دانشگاه‌ها تقریبا برابر هستند به گونه‌ای که ۵۲ درصد دانشجویان را دختر و ۴۸ درصد را  پسر تشکیل می‌دهند.

قربانی با اشاره به اینکه در حوزه اساتید نیز در حال حاضر ۲۸ درصد اساتید زن و مابقی مرد هستند، افزود: اساتید زن بیشتر در حوزه‌های خاص همچون رشته‌های پزشکی مشغول فعالیت هستند و تعداد آن‌ها در رشته‌های فنی و مهندسی و به ویژه رشته‌های علوم انسانی خیلی کم است در واقع حضور زنان در حوزه‌های فکری معرفتی کمتر و حضور آن‌ها در رشته‌های خدماتی همچون رشته‌های پزشکی بیشتر است.

مدیر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: تعداد مقالات اساتید زن نیز نسبت به اساتید مرد کمتر است به گونه‌ای که از بین ۱۰۰۰ استاد ایرانی که مقالات داغ داشته اند یک استاد زن هم وجود نداشته است و این در حالی است که بیش از ۹۰ استاد تمام زن داریم.

قربانی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی در حوزه زنان وجود دارد، اما تاکنون به آن‌ها نپرداخته ایم، افزود: در بخش فرهنگی تشکل‌های دانشگاه آزاد خواهران تقریبا هیچ کاره اند، با این وجود تلاش ما این است که حداقل معاونین فرهنگی دانشجویی را از بین زنان انتخاب کنیم اگرچه برای این کار هم با سختی مواجه هستیم.

مدیر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه زنان یک هنجاری را در دانشگاه آزاد راه بیندازیم ابتدا باید حدود و ثغور آن را مشخص کنیم و البته بهترین راه گفتمان سازی این هنجار نیز تشکل‌های دانشجویی و استادی هستند.    قربانی اضافه کرد: بانوی مومن انقلابی یکی از مسائل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده که باید ببینیم این بانوی مومن انقلابی در خانه، اجتماع و خانه چه مختصاتی دارد و بعد این مختصات را به گفتمان قالب در جامعه تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی سند در کشور داریم بنابراین امروز باید در حوزه زنان به صورت عملی ورود پیدا کنیم، تصریح کرد: در آستانه دهه فجر باید شخصیت‌هایی را که جزو رویش‌های انقلاب بوده اند به جامعه معرفی کنیم.   مدیر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: با بیان اینکه دانشگاه آزاد فاقد فضایی برای تجمع نخبگانی است، تا اساتید و نخبگان در آنجا گرد هم بیایند و در مورد موضوعات مختلف به ابراز نظر بپردازند، گفت: در همین راستا مرکز اندیشه ورزی اساتید و نخبگانی دانشگاه آزاد که فضای آن نیز مشخص شده راه اندازی می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هم اندیشی که با حضور نخبگان هنری کشور و مسئولین دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان از جمله برپا شد، با ابراز قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه اساتید حاضر در جلسه در مسیر تعالی هنر ایرانی در جهان، به تبیین فعالیت‌ها و مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ادوار مختلف و دوره جدید این شورا پرداخت.

استاد خسروپناه با تأکید بر اهتمام و آمادگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به نهادینه کردن شیوه نامه نظام استاد شاگردی خاطر نشان کرد: طرح شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی و به همت دانشگاه استاد فرشچیان انجام شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا شد. رفع مشکلات و دغدغه‌های نخبگان هنری کشور اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بر این اساس در صدد هستیم تا با همت دانشگاه استاد فرشچیان، مرکز آفرینش هنرهای قرآنی و موزه رویداد هنری را عملیاتی کنیم.

وی خطاب به مطالبات و دغدغه‌های هنرمندان برجسته تصریح کرد: درخواست‌ها و پیشنهادهای خود در راستای اعتلای جایگاه هنر در کشور را از طریق دانشگاه استاد فرشچیان به دبیرخانه شورا انتقال دهید تا بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم انجام شود.

دکتر یارزاده دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان نیز در ادامه جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در تصویب و استقرار شیوه نامه نظام استاد شاگردی در کشور خواستار حمایت بیشتر از شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی و اجرایی شدن این مهم شد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی، به‌کارگیری ظرفیت‌های هنر با مرکزیت دانشگاه هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان، گام مؤثری در جهت جهش تولید با مشارکت‌های مردمی است. همچنین؛ گسترش دانایی‌محور فضای آموزشی هنرهای اصیل با نگاه تقویت اقتصاد هنر، راهکار بسیار مهمی در جهت توسعه صادرات آثار هنری و هنرمندان، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و تحقق سیاست‌های دانش‌بنیان کشور خواهد بود.

دکتر یارزاده گفت: براین اساس، نهادینه کردن شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی و معرفی تخصصی سفیران هنری دانشگاه استاد فرشچیان به جهان، گام مهمی در تعالی هنر ایرانی و تحقق وظایف و سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه است.

گفتنی است در این دیدار استاد دکتر صفر سامی برترین خاتم کار جهان، استاد دکتر سید محمد هادی ابوالقاسمی نگارگر برجسته بین‌المللی، دکتر ابوالفضل زابح استاد کتابت، نسخه‌شناسی هنرهای ایرانی، دکتر محمد سجاد یارزاده رئیس دانشگاه استاد فرشچیان، دکتر مهدی خانکه پژوهشگر حکمت هنرهای اسلامی و مجید طلیمی کارشناس عالی روابط عمومی و رسانه حضور داشتند.

کد خبر 6097900

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد