Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رقم بدهي‌هاي بانک‌هاي غيردولتي به بانک مرکزي به 56هزار و 610ميليارد تومان رسيده است که اين رقم نسبت به ماه قبل 6هزار ميليارد تومان، در 8ماهه امسال 48.1درصد و در 12ماه منتهي به آبان‌ماه 148.5درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، براساس آمار خلاصه دارايي‌ها و بدهي‌هاي نظام بانکي، حجم کل دارايي‌هاي خارجي بانک مرکزي در پايان آبان ماه به 361 هزار و 990 ميليارد تومان رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين ميزان بدهي بخش دولتي به بانک مرکزي 63 هزار و 280 ميليارد تومان درج شده که سهم بدهي دولت 38 هزار و 500 ميليارد تومان و سهم شرکت‌ها و موسسات دولتي 24 هزار و 780 ميليارد تومان است. رشد بدهي دولت در 8 ماهه امسال نيز 40.6 درصد و در يک سال منتهي به آبان ماه 8.5 درصد رشد داشته است.
اين گزارش حاکي است بدي بانک‌ها به بانک مرکزي با 10.8 درصد رشد در 8 ماهه سال جاري به 110 هزار و 410 ميليارد تومان رسيد.براي رشد 12 ماهه نيز رقم 9.4 درصد درج شده است.
اسکناس و مسکوک نزد بانک مرکزي 7 هزار و 450 ميليارد تومان، نزد بانک‌ها 11 هزار و 50 ميليارد تومان و در دست مردم 35 هزار و 60 ميليارد تومان محاسبه شده است.
سپرده قانوني بانک‌ها و موسسات اعتباري نزد بانک مرکزي 144 هزار و 470 ميليارد تومان است که رشد 15.2 درصدي در مدت 8 ماهه امسال داشته است.
سپرده بخش دولتي نزد بانک مرکزي نيز 35 هزار و 390 ميليارد تومان درج شده که در 8 ماهه 5.2 درصد کاهش يافته است.
در بخش بانک‌ها، بدهي بانک‌هاي تجاري دولتي به بانک مرکزي 10 هزار و 740 ميليارد تومان در پايان آبان ماه برآورد شده که نسبت به اسفند ماه سال قبل 10.6 درصد کاهش نشان مي‌دهد. براي بانک‌هاي تخصصي هم بدهي 43 هزار و 60 ميليارد توماني ثبت شده که کاهش 12.9 درصدي نسبت به پايان سال گذشته دارد. اين رقم در 12 ماهه منتهي به آبان ماه امسال 25.6 درصد کاهش يافته است.
بدهي بانک‌ها و موسسات اعتباري غيردولتي (که شامل بانک‌هاي و موسسات خصوصي و چند بانک اصل چهل و چهاري است) به بانک مرکزي به 56 هزار و 610 ميليارد تومان رسيده و اين رقم فقط در آبان ماه حدود 6 هزار ميليارد رشد کرده و نسبت به اسفند ماه سال گذشته رشد 48.1 درصد داشته است.
به گزارش فارس، در واقع بانک‌هاي تجاري و تخصصي دولتي افت بدهي داشته‌اند، اما بانک‌ها و موسسات خصوصي و غيردولتي هر ماه بدهکارتر از ماه قبل مي‌شوند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!