Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه تبریز بیست و هفتمین قرارداد همکاری را در قالب "پروتکل مولانا " با دانشگاههای ترکیه امضاء کرد.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه تبریز در این ارتباط با اعلام این‌که کشورهای منطقه بر اساس توافق 2011 در قالب "پروتکل مولانا " به همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزش می‌پردازند، گفت: در همین راستا قرارداد دانشگاه تبریز با دانشگاه ایغدیر ترکیه امضاء شد که ایجاد فرصت مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان به صورت دوره‌های کوتاه مدت در حوزه‌های علوم کشاورزی، فنی مهندسی، علوم ریاضی، علوم ورزشی و تربیت بدنی از مفاد این همکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا پورمحمدی افزود: انجام طرح‌های پژوهشی و آموزشی، دوره‌های آموزشی از راه دور و برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی مشترک و نیز تسهیل شرکت اساتید در همایش‌های علمی همدیگر را از دیگر مفاد این تفاهم همکاری‌ است.

این تفاهم نامه با هدف تبادل تجربیات علمی و آموزشی و فراهم آوردن گسترش ارتباطات در راستای توسعه تحقیقات مشترک با استفاده از توانمندی‌های دو طرف به امضای دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز و پروفسور دکتر محمت حاکی آلما، رییس دانشگاه ایغدیر ترکیه رسید.

گفتنی است؛ دانشگاه تبریز در حاشیه چهارمین نشست اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز در اوت 2011 و در قالب پروتکل مولانا پایه‌گذاری شد و تاکنون دانشگاه تبریز با 19 دانشگاه کشورهای ترکیه، آذربایجان، قبرس و ... از جمله دانشگاه های اورآسیای باکو، دانشگاه حاجی بکتاش ولی نوشهیر، دانشگاه فنی ارزروم دانشگاه‌ بوزوک، دانشگاه جمهوریت‌، دانشگاه یو.اس.ای.آر، دانشگاه اردو، دانشگاه ارزینجان، دانشگاه فرات، دانشگاه کاستامنو، دانشگاه چانکایا، دانشگاه کلیس هفتم آرالیک، دانشگاه بی‌کنت، دانشگاه یلدرم بیازیت، ، دانشگاه بیتیلس ارن ، دانشگاه اک سرای، دانشگاه قبرس شمالی و دانشگاه دوزجه در راستای گسترش همکاری‌های بین‌المللی تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی امضا کرده است. 

انتهای پیام

  

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار  اظهارکرد: این تفاهم‌نامه در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، انتشار مقالات علمی و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی همکاری خواهد کرد.

عبدالغفور بادپا افزود: امضای این تفاهم‌نامه، فرصت‌های جدیدی برای تبادل دانش و تجارب بین ۲ دانشگاه فراهم می‌کند و به ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه جغرافیا در منطقه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: توسعه دانش جغرافیا در جنوب شرق ایران‌، تمرکز بر حوزه‌های توسعه پایدار، مدیریت منابع آب و مخاطرات محیط زیستی، تبادل دانشجو و استاد، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک‌، انتشار مقالات علمی، استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی از اهداف عقد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار اظهار امیدواری کرد این همکاری مشترک، به حل چالش‌های منطقه جنوب شرق کشور و ارتقای سطح رفاه مردم این منطقه کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی