Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاتالوگ جشنواره تئاتر فجر از جمله مهم ترین اقلام چاپی و تبلیغاتی این رویداد هنری است که با چاپ و توزیع به موقع آن می تواند اطلاعات بخش های مختلف و آثار حاضر در آن ها را به درستی به مخاطبان داخلی و خارجی معرفی کند، اما این کاتالوگ در آغاز جشنواره آماده نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهنرما -سید محمد حسین منظر القائم/ حال تئاتر ایران خوب نیست و حالا این موضوع در برگزاری جشنواره تئاتر فجر هم خودنمایی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاخیر در نصب پوستر جشنواره و نبودن برنامه هایی هدفمند برای برگزاری این هنر دوست داشتنی نمایی از بی مهری متولیان هنر در ایران به تئاتر است. مهدی رضاخانی مدیر هنری سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به مهر گفته کاتالوگ این دوره در آغاز جشنواره آماده نمی شود و توزیع آن در روزهای سوم یا چهارم انجام خواهد شد.

این تنها یکی از دغدغه های هنرمندان تئاتر است و آنها همچنان در سراشیبی بی مهری های دولتی قرار دارند. گویی دولتمردان فرهنگی به عمد می خواهند این هنر دیرینه به فراموشخانه ها سپرده شود.

کاتالوگ جشنواره تئاتر فجر از جمله مهم ترین اقلام چاپی و تبلیغاتی این رویداد هنری است که با چاپ و توزیع به موقع آن می تواند اطلاعات بخش های مختلف و آثار حاضر در آن ها را به درستی به مخاطبان داخلی و خارجی معرفی کند.

متاسفانه کاتالوگ جشنواره تئاتر فجر طی ادوار گذشته، اکثرا با تأخیر چاپ و توزیع شده است. این در حالی است که از چند ماه مانده به برگزاری جشنواره، مدیران و مسئولان بخش های مختلف انتخاب و معرفی می شوند و این فرصت چند ماهه برای برنامه ریزی مناسب جهت چاپ و توزیع به موقع کاتالوگ وجود دارد.

اما به به گفته برخی شاید یکی از دلایلی که چاپ کاتالوگ جشنواره تئاتر فجر را با تأخیر مواجه می کند، تغییر در جدول اجراهای جشنواره تا روزها و حتی دقایق پایانی مانده به برگزاری آن است اما این شایدها ممکن است به قطعیت تبدیل شود و تئاتر همچنان مهجور و غریب بماند.

اما آنچه مهدی رضاخانی گفته این است که کاتالوگ سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای روز اول جشنواره آماده نمی شود زیرا پیام هایی که باید برای درج در کاتالوگ داشته باشیم، هنوز به دست مان نرسیده است.

او اظهار داشته، عناصر مختلفی مسبب تأخیر در آماده سازی و چاپ کاتالوگ جشنواره بودند و به این ترتیب کاتالوگ جشنواره سی و ششم در روز سوم یا چهارم جشنواره آماده می شود.

حال باید دید این موضوع برای همه هنرها مصداق دارد یا اینکه هنر تئاتر این قدر غریب افتاده است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده‌مژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.

محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چاله‌میدانی قبل انقلاب را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود که کفش‌دار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم می‌خورد.

وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنواره‌های موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاترهای با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت می‌شود زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) می‌گیرم با کارهای دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) می‌گیرد به خوبی در لایه‌های مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.

کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب می‌کند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.

وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایش‌ها در شهرهای خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.

رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروه‌های نمایشی می‌شود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجراهای عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.

کد خبر 6095119 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی