Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - طبق اسناد بالادستي چشم انداز، سياست هاي اقتصاد مقاومتي وبرنامه ششم توسعه؛ اهداف مهم از ايجاد مناطق آزاد تجاري-صنعتي رشد و توسعه اقتصادي،جذب سرمايه گذاري و فنآوري هاي نوين خارجي، اشتغال پايدار و صادرات کالاهاي صنعتي و تبديلي است.
تصويب منطقه آزاد صنعتي تجاري موجب جهش صادرات استان اردبيل خواهد شد
به قلم اکبر بهنام جو، استاندار اردبيل
طبق اسناد بالادستي چشم انداز، سياست هاي اقتصاد مقاومتي وبرنامه ششم توسعه؛ اهداف مهم از ايجاد مناطق آزاد تجاري-صنعتي رشد و توسعه اقتصادي،جذب سرمايه گذاري و فنآوري هاي نوين خارجي، اشتغال پايدار و صادرات کالاهاي صنعتي و تبديلي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان اردبيل ظرفيت ها و تواني هاي بالقوه فراوان براي صادرات محصولات کشاورزي، صنعتي و معدني با ارزش افزوده بالاتر، دارد.
هدف از ايجاد منطقه آزاد تجاري-صنعتي در منطقه مغان تبديل گمرکات استان به مبادي صادرات محصولات فرآوري شده معدني و کشاورزي و جذب سرمايه گذاري هاي خارجي در واحدهاي توليدي صنايع تبديلي و تکميلي بخش هاي کشاورزي و صنعتي است.
دولت تدبير و اميد زمينه هاي خوبي براي افزايش حجم توليد محصولات کشاورزي و معدني در استان اردبيل ايجاد کرده است.
بر اساس پيش بيني کارشناسان تا سال 1400 و با بهره برداري کامل از دو طرح بزرگ مهارآب هاي مرزي و اکتشاف و استخراج پهنه هاي معدني استان؛ بيش از 1ميليون و 500 هزار تن به حجم توليدات محصولات کشاورزي اين استان افزوده شده و کاني هاي ارزشمند فلزي مانند مس و آهن و موليبدن در اين منطقه استحصال خواهد شد.
براي تکميل زنجيره توليد از مزرعه تا سفره و فرآوري موادمعدني، به سرمايه گذاري و فنآوري هاي نوين و منطبق با استانداردهاي جهاني نياز داريم و براي تامين اين حجم از سرمايه بايد در کنار بهره مندي از همه توان داخلي، از سرمايه گذار و تامين کننده هاي مالي و فني خارجي هم بهره مند شويم.
ايجاد منطقه آزاد تجاري-صنعتي در شهرستانهاي مرزي شمالي اين استان (منطقه مغان) موجب ايجاد اشتغال پايدار و توسعه صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر گرديده و موجب تقويت مرزها و توسعه مناطق کمترتوسعه يافته خواهد شد و براي رسيدن به اهداف برنامه توسعه ششم مصمم در پيگيري تصويب و ايجاد آن هستيم.
استقرار منطقه آزاد در موقعيت هاي خاص ژئوپليتيک و قابليت هاي لجستيک مانند امکان اتصال به آسياي ميانه تا چين و وجود مرز طولاني و مبادي گمرکي و راه ارتباطي مستقيم با جمهوري آذربايجان مزيت هاي اين منطقه آزاد را دوچندان کرده است.
قرار گرفتن فرودگاه پارسآباد در داخل منطقه آزاد و طبيعت زيبا و جاذبه هاي گردشگري؛ از ديگر مزاياي منطقه آزاد تجاري-صنعتي استان اردبيل بوده و در صورت تصويب نهايي در مجلس شوراي اسلامي؛ علاوه بر افزايش درآمد عمومي استان و ايجاد اشتغال قابل توجه براي جوانان تحصيل کرده منطقه؛ در ارتقاءبهره وري در بخش هاي مختلف اقتصاد ملي تاثيرگذار خواهد بود.
در حال حاضر برخي توليدکنندگان؛ محصولات خود را از دورترين نقاط کشور جهت صادرات به گمرکات استان اردبيل حمل مي نمايند که با ايجاد منطقه آزاد و احداث واحدهاي توليدي در اين منطقه؛ علاوه بر کاهش هزينه حمل، از معافيت هاي قانوني مالياتي و مزيت هاي فراوان تسهيل توليد در مناطق آزاد بهره مند خواهند شد.
ضمن تشکروقدرداني از تلاش هاي همه منتخبان مردم عزيز ميهن اسلامي در مجلس شوراي اسلامي؛ به ويژه نمايندگان محترم استان اردبيل؛ اميدواريم اين عزيزان با تصويب قاطع و سريع لايحه ايجاد مناطق آزاد جديد به يکي از مطالبات به حق مردم مرزدار، کشاورزان و عشاير غيور؛ اين سربازان نظام و رهبري در عرصه اقتصاد مقاومتي؛ اقدام فرمايند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد

تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل – میانه مراحل پایانی خود را سپری می کند و قرار است نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز، سید حامد عاملی در دومین گردهمایی بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش به تکمیل زیرساخت ها در تولید ثروت مردم استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: مهمترین زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی است که راه آهن اردبیل – میانه بعد از سال ها نتظار مردم در نیمه اول امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

استاندار اردبیل ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و وصل شدن به روسیه و حرکت تا هلسینکی را یادآور شد و بیان کرد: این توسعه ریلی می تواند استان اردبیل را به چهارراه اقتصادی تبدیل کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله