Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: اصولا رسانه بی‌طرف معنایی ندارد و ادعای بی‌طرف بودن نیز به نوعی گول زدن مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، پیام تیرانداز مدیر عامل خبرگزاری فارس در همایش خبر خوب رسانه مسئول با اشاره به اینکه این همایش با هدف توجه دادن به یکی از غفلت‌های رسانه‌ای تشکیل شده است اظهار کرد: انسان همواره در حال حرکت است، حرکتی که امید است در مسیر کمال شکل بگیرد، رسانه یکی از ابزارهای مهمی است که باید مخاطبانش را رشد داده و متعالی کند، هر مسئله‌ای که مانع این حرکت شود، مردود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیرانداز گفت: امروز انتشار بی‌قاعده و پرتعداد اخبار منفی روحیه‌ای منفی از ما بر جای می‌گذارد و جلوی حرکت ما را می‌گیرد.  دانش بشری به این رسیده که برای رشد انسان‌ها و جوامع، باید قدرت تفکر را افزایش دهیم.

وی افزود: خبر خوب خبری می‌شود که با اطلاعات صحیح و به موقع مخاطب را در مواقع حساس راهنمایی کند؛ این معماری به رشد ذهن انسان کمک می‌کند اما اخبار ناقص مبهم سطح فکر مردم را در حد یک مصرف‌کننده پایین می‌آورد. در حوزه نقد و تحلیل نیز رسانه مسئول باید به سمت ارائه استدلال‌‌های متقن حرکت کند.

مدیر مسئول این رسانه اذعان داشت: اصولا رسانه بی‌طرف معنایی ندارد و ادعای بی‌طرف بودن نیز به نوعی گول زدن مردم است. تاکید می‌شود که بالابردن قدرت تفکر در بین مخاطبان یکی از وظایف رسانه مسئول است.

تیرانداز افراط در انتشار موضوع بد به حدی یکی از عوامل ناراحت کننده جامعه برشمرد و گفت:  سیاه‌نمایی‌های بی‌قاعده حتی در خانواده‌های ما هم اثرگذار بوده است و این مسئله عصبانیت جامعه ما را بالا برده است و چاره کار ما توجه به اهداف والاست به همین خاطر رسانه باید بتواند این هدفمندی متعالی را دام به خود و طرفدارانش یادآوری کند.

وی عنوان کرد: جامعه و افرادی جریاناتی را بزرگ می‌کنند که پیشرفت کشور را سرلوحه کارشان قرار می‌دهند.

مدیر عامل فارس ادامه داد: چگونه گفتن خبرهای بد و منفی هم حتی مهم است. اگر همه چیز خوب است، چه لزومی به تلاش و حرکت است؟ اگر چه انعکاس اخبار یمن و سوریه جانکاه است اما تصاویر همین جنایت‌ها می‌تواند به ما درس‌های بزرگی بدهد.

او افزود: از موارد خبر خوب می‌توان به صحنه عدم غارت سوپرمارکت در سونامی ژاپن اشاره کرد‌. چه‌قدر زیبا بود صحنه کمک سرباز ارتشی به کودک زلزله‌زده در مناطق غرب کشور؛ اهالی رسانه وظیفه سنگینی بر دوش دارند. ما باید به هم کمک کنیم تا نسبت به این رسالت سنگین غفلت نشود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم و این فضا روابط ما را با آژانس باید به تعامل بیشتر برساند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ظهر امروز، سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران حضور پیدا کردند و سخنانی را ایراد کردند.

در ابتدا اسلامی با اشاره به برگزاری این کنفرانس بین‌المللی گفت: ایران که مهد تمدن و تاریخ بوده همواره تولید کننده و صادر کننده علم و فناوری بوده است و توانسته در دنیا تاثیرگذار باشد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این فرصت برای مردم عزیز ما فراهم شده تا در جهت پیشرفت علم و فناوری هسته‌ای کشور گام بردارند.

وی افزود: دانشجویان و اساتید ما همواره توانستند همکاری‌های صنعتی داشته باشند و علوم و فنون شتاب بگیرد تا در زندگی مردم تاثیر داشته باشد. با توجه به القائات، رژیم خصمانه و نظام سلطه علیه ایران سعی در مخدوش کردن افکار در خصوص علم هسته‌ای ایران داشتند و اینها بهانه‌ای برای تحریم علیه کشور شده است و این باعث شده تا ما مسیر خود را محکمتر طی کنیم.

اسلامی اظهار داشت: امروز در ایران علوم و فنون هسته‌ای دارای ظرفیت‌های علمی و پژوهشی است و این ظرفیت‌ها فرصت آفرین شده تا جوانان ما به این رشته ورود بکنند. ما در نظام لجستیکی چون تحریم هستیم نمی‌توانیم خریدی در صنعت هسته‌ای داشته باشیم. وقتی شما موفق به خرید نمی‌شوید بایستی از تحقیقات درون‌زا به فناوری برسانید و تبدیل به صنعت کنید. ما توانستیم فرآیند تبدیل ایده به محصول را طی کنیم و این مرهون تلاش‌ها و نتایج تحقیقات دانشمندان است. این یافته‌ها اکنون به صورت بومی انجام می‌شود و نظام سلطه این را نمی‌پذیرد، چه آنان بپذیرند یا نپذیرند ما حرکت خواهیم کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم و این فضا روابط ما را با آژانس باید به تعامل بیشتر برساند. ما با این تعاملات با آژانس تخریب‌های سیاسی را مدیریت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز اراده ملی برای تاثیرگذاری صنعت هسته‌ای در زندگی مردم وجود دارد، گفت: برنامه ما بر اساس سند راهبردی طی می‌شود و ما نسخه آن را به آژانس ارائه کردیم.

اسلامی با تاکید بر توسعه منابع انسانی گفت: ما در سال آینده در این خصوص از بورسیه استفاده خواهیم کرد. دبیرستان‌های انرژی اتمی را به مقطع دبستان گسترش دادیم و استعدادها را برای سرمایه گذاری هدف قرار دادیم. ما از استعدادها در مقطع دبستان به دبیرستان و سپس بورسیه و دانشگاه حمایت خواهیم کرد.

در حال تکمیل...

گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری به ایران ارائه دادماسلامی: ایران و آژانس برای تداوم همکاری‌ها برنامه دارندرایزنی گروسی و اسلامی در اصفهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی برای ریختن در خانه مردم
  • ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی
  • افشاگری مدیر رسانه اسبق استقلال علیه مدیرعامل جدید! + فایل صوتی
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند