Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگارخبر گزاری بسیج از اسلام آباد غرب، شهبازی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان اسلام اباد غرب گفت: برای اولین بار در اسلام اباد غرب اجرای خط تنسیق در سال 85 آغاز شد که 11کیلومتر در سراب هرسم خط تنسیق کشیده شدکه بعد از آن در روستاهای برزه سرخک سنجابی تراب و چشمه هلنگ سنجابی و دیگر روستاها اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

 
وی افزود: با اجرای این طرح هزار و 200هکتار زمین به منابع طبیعی بازگردانده شد و از تخریب 20هزار هکتار زمین نیز جلوگیری شده است.
 

کارشناس ارشد منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز گفت:خط تنسیق جدا کننده اراضی ملی از کشاورزی است و آخرین راهکار برای جلوگیری از دست اندازی کشاورزان به اراضی ملی و از بین رفتن اراضی ملی است.
 

 
آرش شریفی ادامه داد: از سال ۱۳۸۰ این طرح در سراسر کشور آغاز شده و تمامی شهرستان های استان کرمانشاه این خط تنسیق انجام شده و بهترین طرح است برای جلوگیری از تخریب اراضی ملی است.

 وی گفت: در ابتدا اداره کل منابع طبیعی بوسیله پایه های سیمانی در محل هایی که فاصله بین اراضی ملی و زراعی کم بود استفاده می کرد که بنچ مارک نام داشتند ولی متاسفانه این پایه های سیمانی با تراکتور قابل جابجایی بود و در آخر تصمیم در سازمان جنگلها ،مراتع و آبخیزداری کشور گرفته شد که خط تنسیق بوسیله بیل مکانیکی زده شود.
 

شریفی با بیان اینکه غالب این طرح در اراضی جنگلی و اراضی مرتعی مشجر انجام گرفته و در مناطق مرتعی نیز این طرح اجراء گردیده است گفت:لزوم اعتبار فوری از سوی دولت خدمتگذار برای اجرای خط تنسیق که یکی از طرحهای طرح صیانت از جنگلها است را لازم میدانم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح جنگل‌های کشور ۱۴‌.۳ میلیون هکتار است

نقی شعبانیان معاون امور سازمان جنگل ها، در یک نشست خبری با اشاره به اینکه سطح جنگل‌های کشور حدود۱۴.۳ میلیون هکتار است گفت:کشور ما از لحاظ کمیت و کیفیت جزء کشورهای کم جنگل است. لذا از نظر کمیت این میزان جنگل ۸.۷ درصد از سطح کشور را می پوشاند.

به گفته او، سرانه جنگل در کشور ما ۱۷۰۰متر مربع است در حالی‌که سرانه جنگل در دنیا ۶۰۰۰ متر مربع است.

شعبانیان ادامه داد: با توجه به چالش‌های مختلف از جمله آلودگی هوا، گرد و غبار، فرسایش خاک و در راس همه آن ها تغییر اقلیم ، برای برون رفت از این مشکلات توجه به منابع طبیعی از جمله جنگل ها و مراتع ضروری است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه عرصه های کشور ما در مناطق خشک و نیمه خشک  قرار دارند، افزود:  قرار بر این بود تا طی ۱۰ سال سرانه به ۲۵۰۰ متر مربع برسد که محقق نشد.

به گفته او، سازمان منابع طبیعی بر اساس برنامه‌ها و طرح هایی که در دست اجرا دارد، به دنبال توسعه منابع طبیعی و جنگل‌ هاست تا با مشکلات زیست محیطی مقابله شود.

شعبانیان با بیان اینکه خروج دام از جنگل‌های هیرکانی از جمله اقدامات حفاظت و صیانت از جنگل های کشور است، افزود: در حال حاضر ۲ میلیون و ۹۴۷ هزار دام در جنگل های هیرکانی وجود دارد،در حالی‌که  در گذشته تعداد آنها ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار رأس بود.

معاون امور سازمان جنگل با بیان اینکه برای جنگل های خارج از شمال بدون برنامه نیستیم، گفت: طرح های صیانت از جنگل های زاگرس را داریم. مقرر شد، طرح جنگل‌داری اجتماعی را برای ۱۰ استان به صورت پایلوت پیاده کنیم.

او ادامه داد: برای جنگل های حرا که نیاز به توجه بیشتری دارند برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده است. از این رو احیا  این جنگل‌ها در اولویت سازمان است ‌تا بتوانیم  با توجه بیشتر  به جنگل‌ها و منابع طبیعی  مشکلات و معضلات پیش رو مقابله کنیم.

او با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: در راستای مقابله با معضلات زیست محیطی طرح کاشت یک میلیارد درخت درحال اجراست.

شعبانیان ادامه داد: طرح کاشت یک میلیارد درخت در شهریور ۱۴۰۱ به دستور رئیس جمهور و تاکیدات رهبری آغاز شد، بعد از دستور رئیس جمهور و تاکید رهبری این طرح نهال ها تهیه شد و قرار شد سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود.

معاون امور جنگل و آبخیزداری با بیان اینکه برای سال اول ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و ۶۲ میلیون اصله نهال هم ذیل معاونت باغبانی وزارت جهاد تولید شد، حدود ۳۰۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شده است.

او افزود: تاکنون ۱۱۵ میلیون اصله نهال در عرصه‌ها کاشته شده که از این میزان ۶۵ میلیون اصله نهال در بخش دولتی و ۵۰ میلیون بخش خصوصی کاشته شده است.برای سال دوم طرح برش‌های استانی مشخص شده  اما مشکل اعتباری همچنان برقرار است که امیدواریم آن هم برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تشکیل پنجره واحد زمین برای مبارزه با زمین‌ خواری
  • تشکیل پنجره واحد زمین برای مبارزه با زمین‌خواری
  • رفع تصرف ۶۵۲ مترمربع از اراضی ملی «مغانک» از دست زمین‌خواران
  • همکاری وتعامل دستگاه‌ها برای حفاظت انفال و حقوق عامه
  • رصد سوداگران اراضی ملی توسط گشت یگان حفاظت در ایام نوروز
  • ۳۹ هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد
  • جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در دلفارد جیرفت
  • تشکیل کارگروه ویژه مقابله با زمین‌خواری
  • سطح جنگل‌های کشور ۱۴‌.۳ میلیون هکتار است
  • با تخریب کنندگان محیط زیست در ایام تعطیلات برخورد می شود