Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل برنامه و بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: تا زمان تصویب مجلس، هیچ تغییری در حذف افراد یارانه‌بگیر اتفاق نمی‌افتد.

نرگس پرستاری که سه‌شنبه در جلسه هدفمندسازی یارانه‌ها با محوریت طرح پژوهشی میزان اثربخشی اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در استانداری تهران سخن می‌گفت افزود: جلسات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است و هنوز هیچ تصمیم جدیدی درباره حذف یارانه‌بگیرها گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و هر تصمیمی که مجلس اتخاذ کند، دولت موظف به اجرای آن خواهد بود.
پرستاری از انجام مطالعات پژوهشی در راستای بررسی تأثیرات منفی و مثبت یارانه‌ها در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی کشور خبر داد و گفت: این مطالعات در پنج استان تهران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، مازندران و خوزستان انجام شده که البته نتایج این پژوهش هنوز تحلیل نشده است.
مدیرکل برنامه و بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: این پژوهش هیچ ارتباطی به حذف یارانه پردرآمدها ندارد اما این طرح در تصمیم‌گیری دولت در سرنوشت یارانه‌ها مؤثر است.
پرستاری با بیان اینکه حذف یارانه پردرآمدها تا کنون بارها به‌دلیل تبعات اجتماعی و فرهنگی متوقف شده است اظهار کرد: براساس تحلیل‌های کارشناسی شکی وجود ندارد که نحوه پرداخت یارانه‌ها به‌شکل فعلی، نه‌تنها مشکلی را حل نکرده بلکه مشکلاتی نیز به‌وجود آورده است.
وی اضافه کرد: ماهانه سه هزار و 800 میلیارد تومان بابت یارانه نقدی افراد پرداخت می‌شود که این مبلغ می‌توانست در بخش‌های دیگر سرمایه گذاری شود.
وی عدم حمایت از بخش تولید و عدم سرمایه گذاری در مولدهای انرژی را از نواقص طرح هدفمندی یارانه‌ها دانست و گفت: از ابتدا قرار نبود دولت هزینه اضافه‌ای بابت یارانه‌ها بپردازد و قرار بود 50 درصد از منابع صرف پرداخت نقدی و 50 درصد دیگر در حوزه‌های بهره‌وری انرژی و حمایت از تولید، اشتغال و سلامت هزینه شود، این در حالیست که دولت در ابتدا با حمایت حدود سه‌هزار میلیاردی این طرح کار را آغاز کرد و در 9ماهه امسال بیش از 14 هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است.
وی با تأکید بر بازتعریف شاخص‌های یارانه‌بگیران و لزوم حذف یارانه پردرآمدها تصریح کرد: محاسبه پرداخت یارانه از ابتدا دقیق نبوده و در این زمینه بیش‌برآوردی صورت گرفته که منجر به مشکلات کنونی شده است.
پرستاری افزود: از ابتدای طرح تا کنون یارانه بیش از چهار میلیون نفر قطع شده که یارانه حدود یک میلیون نفر مجدداً برقرار شده است که نشان می‌دهد میزان خطا در حذف افراد زیاد بوده است.
سخنان این مقام سازمان هدفمندی یارانه‌ها درحالی مطرح می‌شود که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه خود با تصویب مصوبه‌ای به دولت اجازه داد تا از طریق مکانیزمی مشخص، به‌صورت تدریجی 33 میلیون نفر از افراد پردرآمد دریافت‌ کننده یارانه نقدی را از فهرست یارانه‌‌بگیران در سال 97 حذف کند. در واقع با این مصوبه، یارانه‌بگیران در دو مرحله تعدیل می‌شوند؛ مرحله اول به‌صورت اختیاری می‌توانند از دریافت یارانه انصراف دهند و در مرحله دوم، دولت اجازه دارد وارد مرحله شناسایی و حذف افراد غیرنیازمند شود.
براساس این مصوبه به دولت اجازه داده شده است که در سال 97 معادل 23 هزار میلیارد تومان از 37 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را برای پرداخت یارانه نقدی هزینه کند. همچنین با تصمیم کمیسیون تلفیق، 7 هزار میلیارد تومان از درآمدهای حاصل از این تبصره، برای زدودن چهره فقر مطلق در خانوارهای هدف یعنی خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از خط حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی است و نیز بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوارهای نیازمند اختصاص یافت.

انتهای پیام /

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد

مشاور معاون امور رفاهی وزیر تعاون با بیان این که طرح فجرانه کالابرگ تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد، گفت: در سه مرحله فجرانه ۱۴۲ میلیون بسته غذایی سر سفره مردم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید رضا یحیوی اظهار کرد: نوبت سوم طرح فجرانه کالابرگ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد و برای ادامه این طرح یا برگشت به روال قبلی کالابرگ یا روش دیگر هنوز تصمیم‌گیری نشده است و در این مورد باید در سطح هیأت دولت تصمیم‌گیری شود.

مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد، دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پایین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.

یحیوی گفت: ظرف چند روز آینده در مورد طرح کالابرگ فجرانه در دولت تصمیم‌گیری می‌شود.

در طرح کالابرگ الکترونیک ۱۱ قلم کالای خوراکی شامل (گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، شیر، ماست، پنیر، برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، قند و شکر) با یارانه تشویقی ۲۲۰ هزا رتومان برای هر نفر یارانه بگیر در ۷ دهک کم درآمد اختصاص می‌یابد که باعث ایجاد امنیت غذایی در خانوارها شده است.

کد خبر 751068

دیگر خبرها

  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • خبر مهم برای مشمولان طرح کالابرگ فجرانه؛ مدل جدید در راه است؟