Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@15:59:37 GMT

پارلمان‌ها صدای ملت‌ها هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۷۷۶۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما، علي لاريجاني در مراسم اختتاميه سيزدهمين اجلاس بين المجالس کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي افزود: در زمان برگزاري اين اجلاس رؤساي پارلمان ها و نماينده هاي هيأت هاي مجالس کشورهاي مختلف خيلي با صراحت سخن مي گفتند، موضوعي که گاه دولت ها اين جرأت را درقبال اقدامات کشورهاي بزرگ ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: رفتاري که امريکايي ها درقبال قدس شريف داشتند که يک ظلم مضاعفي به ملت فلسطين است، همه تقريباً به آن اشاره و با صراحت آن را محکوم کردند و خواستار اقدامات عملي کشورهاي اسلامي در مقابل اقدامات امريکايي ها بودند.
آقاي ­لاريجاني اين صراحت گفتار در سخنراني را ارزشمند دانست و افزود: اين نشان مي دهد که نمايندگان پارلمان هاي کشورهاي اسلامي نمايندگان ملت ها هستند.
وي تصريح کرد: کار ما از اين به بعد شروع مي شود و بايد دولت ها را به مسيري ببريم که اقدامات عملي در دفاع از قدس و مردم فلسطين انجام دهند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي از همه پارلمان هاي کشورهاي اسلامي خواست اين اقدامات اجرايي و عملي را که پيشنهاد شد پيگيري و دولت ها را نصيحت کنند.
آقاي لاريجاني افزود: بايد به دولت ها فشار وارد کرد تا اين اقدامات را انجام بدهند.
وي همکاري هاي اقتصادي بين کشورهاي اسلامي را از نيازهاي امروز جهان اسلام دانست و گفت: بايد بپذيريم که در اين زمينه فعاليت هاي کمي انجام داده ايم.
آقاي لاريجاني با تأکيد بر اينکه ظرفيت هاي خوبي در کشورهاي اسلامي وجود دارد خاطرنشان کرد: شايد بيشترين منابع انرژي از نظر نفت، گاز و چه از نظر معادن باارزش در بين کشورهاي اسلامي وجود دارد.
وي گفت: نيروي متخصص بسيار خوبي در کشورهاي اسلامي وجود دارد و يک هوشياري در کشورهاي اسلامي وجود دارد، اينها همه کمک مي کند که ما از ظرفيت هاي هم استفاده کنيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: امروز کشورهاي بزرگي در عالم اسلام هست که ظرفيت اقتصادي خوبي دارند، از نظر فناوري پيشرفته هستند، منابع انرژي خوبي دارند ولي اين به يک هم افزايي بين کشورهاي اسلامي تبديل نشده است.
لاريجاني گفت: اين ضرر بزرگي است زيرا کشورهاي اسلامي مي توانند يک قطب تأثيرگذار در جهان امروز باشند به شرط اينکه در کنار همکاري هاي سياسي از نظر اقتصادي همگرايي داشته باشند.
وي افزود: به نظر مي رسد دبيرخانه اتحاديه بين المجالس کشورهاي اسلامي بايد در اين زمينه فعاليت بيشتري انجام دهد.
آقاي لاريجاني از دبيرکل جديد اين اتحاديه خواست با مشورت با پارلمان ها، راه هاي مراودات دوجانبه، همکاري هاي تجاري و همکاري هاي اقتصادي و فناوري را در بين کشورهاي اسلامي مورد توجه قرار دهد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران با آغوش باز از همکاري با همه کشورهاي اسلامي استقبال مي کند و اميدواريم اين مسير، مسير پرتوفيقي براي کشورهاي اسلامي باشد.

حذف نظامی گری؛ راهکار عملی مقابله با تروریسم در منطقه رئیس مجلس شورای اسلامی گفت :حذف نظامی گری، راهکار عملی مقابله با تروریسم در منطقه است .
علی لاریجانی در مراسم اختتامیه سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی افزود: تجربه تاریخی در عراق، افغانستان و لیبی نشان می دهد که تشدید نظامی گری به ظهور تروریسم منتهی شده لذا تنها راه مقابله با این پدیده، دوری جستن از نظامی گری است .
وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر، تروریسم در منطقه ضربات مهلکی را در عراق و سوریه متحمل شده است گفت : با وجود این ضربات باید بپذیریم که امروز جهان با پدیده ای به نام تروریسم مهاجر مواجه است و تروریستها هر جا کار را سخت می بینند به دیگر کشورها مهاجرت و برای دیگر کشورهای اسلامی دردسر ایجاد می کنند .
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :تمام کشورهای اسلامی باید با تقویت همکاریهای امنیتی و انتقال تجارب، روند مبارزه با تروریسم را سرعت دهند و باید بدانیم که سرنوشت همه ما به یکدیگر گره خورده و وظیفه ملی و اسلامی تک تک کشورهای اسلامی دستیابی به وفاق در مبارزه با این پدیده است .
وی افزود : این تصور که می توان از تروریسم به عنوان ابزاری استفاده کرد کودکانه است و برخی قدرت های بزرگ و کشورهای کوچک منطقه تلاش کردند از این ابزار استفاده کنند چراکه نگاه ابزاری به تروریسم در نهایت به زیان حامیان انها خواهد بود و تروریست ها بعد از مدتی تسلیحات بدست امده را علیه همین کشورها استفاده خواهند کرد .
لاریجانی با اشاره به تاکید اکثر سخنرانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی بر مسائل مهم منطقه از جمله مسئله فلسطین و همکاریهای اقتصادی، این وفاق را عاملی برای همبستگی بیشتر کشورهای اسلامی دانست و خواستار پیگیری این مسائل از سوی دبیرخانه کنفرانس شد.
خبر تکمیل میشود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی از آمادگی ناوگان ملی برای توسعه حمل‌ونقل بار صادراتی به قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیر بیات با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور اظهار کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این راستا اقدامات متعدد و وسیعی در راستای توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی انجام داده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون خطوط مستقیم و غیرمستقیم کشتیرانی به شرق، شمال و غرب آفریقا فعال ‌است، افزود: در شرق به ویژه کشورهای کنیا، تانزانیا و زنگبار خطوط مستقیم هم اکنون در حال خدمات رسانی به بازرگانان هستند؛ ضمن اینکه در شمال نیز به بنادر کشورهای لیبی، مراکش و الجزایر خطوط مستقیم فعال هستند در غرب آفریقا به سبب حجم کمتر بار از فیدرهای بین‌المللی برای رساندن بار استفاده می‌کنیم.

وی یادآور شد: در کنار ایجاد این خطوط کشتیرانی، دفاتر منطقه‌ای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در کشورهای یادشده، راه‌اندازی شده‌اند که وظیفه آنها ضمن ارائه خدمات به شناورهای کشتیرانی توسعه ارتباطات تجاری بین کشورهای آفریقایی و جمهوری اسلامی ایران است.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ ایران با دعوت از بازرگانان ایرانی برای بهره‌مندی از خدمات یاد شده، تصریح کرد: گروه کشتیرانی هم اکنون با ایجاد شبکه DOOR TO DOOR آمادگی دارد کالای صادراتی را با استفاده از حدود 1500 دستگاه انواع واگن و 150 دستگاه کامیون کشنده خود، از محل تولید تا مقصد نهایی حمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست