Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@18:02:52 GMT

تدوین سند نشاط اجتماعی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۷۷۶۹

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، عیسی قاسمی طوسی در جلسه هم اندیشی کارشناسان امور اجتماعی فرمانداری های استان  در مجتمع شهید شهریاری چاکسر محمودآبادگفت: برای ارتقای نشاط اجتماعی و افزایش امید و اعتماد در جامعه نیاز به چراغ راه و تدوین سند نشاط اجتماعی داریم که با بهره گیری از دیدگاه های نخبگان ، صاحب نظران و مشارکت دستگاه های ذیربط محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به کاهش اعتیاد در مازندران گفت : در حوزه ی مواد مخدر و اعتیاد،استان  از رتبه ی دوم به رتبه ی بیستم رسید و در حال حاضر وضعیت بهتری در این حوزه دارد .

وی افزود : دولت  رویکرد مطلوبی به مقابله با آسیب های اجتماعی دارد و اعتبارات مناسبی را برای این مهم اختصاص داده است .

قاسمی طوسی از 5 حوزه ی مهم که الویت اول امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران است خبر داد و گفت : حوزه ی اعتیاد ، طلاق ، حاشیه نشینی فساد ، فحشا و مناطق حاد و بحرانی از الویت های کاری امور اجتماعی است  که اسناد آن در استان تنظیم شد.

وی در پایان با توجه به اینکه باید برنامه های غنی و موثر فرهنگی برای جامعه تدارک ببینیم ، خاطر نشان کرد : کارشناسان مسائل اجتماعی می توانند موضوعاتی همانند طلاق و اعتیاد را  تحقیق و تحلیل کنند و این نتایج و راهکارها را به فرمانداران شهرستانها  داده تا مورد بررسی و اجرا در منطقه قرار گیرد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان

ایسنا/خوزستان اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان خوزستان از تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری شهرستان دزپارت خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این باره به ایسنا، گفت: وجود رودخانه، سد و محصولات و فراورده‌های کشاورزی، لبنی و دامی از جمله ظرفیت‌هایی است که برای گردشگری در آن منطقه وجود دارد.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به این‌که دزپارت یکی از ورودی‌های استان محسوب می‌شود، بیان کرد: با هدف تقویت گردشگری و بهسازی فضاها و محوطه‌های گردشگری شهرستان، چندین طرح در حوزه روستایی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران محلی در حوزه گردشگری صنایع‌دستی تعریف کرده‌ایم.

او با تاکید بر استمرار کار در حوزه آموزش افزود: اگرچه در سال گذشته بیش از ۵۰ دوره آموزشی با رویکرد تقویت جامعه روستایی و گردشگری در روستاهای سطح استان برگزار شد که بخش قابل توجهی از آن‌ها در حوزه شهرستان دزپارت بود، اما این موضوع باید تداوم داشته باشد که به صورت جدی آن رادنبال خواهیم کرد.

ارسطوزاده بیان کرد: برای این‌که جامعه محلی و روستایی برای در دست گرفتن مدیریت و تدبیر گردشگری در ابعاد محلی آماده شود، مستلزم این است که مدیران شهرستانی و ترجیحا بخشداران و دهیاران و نیز شوراهای روستاها در حوزه گردشگری وارد عمل شوند.

او با اشاره به این‌که بعد از آموزش جامعه محلی، روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند باید در این زمینه ورود کنند افزود: برای این که اختیار و تدبیر مدیریت امور گردشگری به دهیاران و شوراها واگذار شود، سازوکاری با اداره‌کل امور روستایی تدوین شده است. ضمن این‌که بخش زیرساخت‌ها نیز از راه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای دولت پیش می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند