Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء سبب صرفه‌جویی در منابع و بالا بردن کیفیت کمپوست تولیدی می‌شود، گفت: طرح "تفکیک زباله از مبدا" در شهرهای استان گلستان اجرا می‌شود. ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرترکمن، مولام وردی یازرلو ظهر امروز در پنجمین جلسه کارگروه پسماند شهرستان  بندرترکمن با اشاره به کلیات مدیریت پسماند در شهرستان‌ها و روستاهای استان، از دهیاران و شهرداری بندرترکمن خواست ضمن تشویق مردم به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا علاوه بر کاهش حجم زباله، کاهش هزینه‌ها، بالا رفتن کیفیت کمپوست حاصل از بازیافت و ارزشمندسازی زباله به عنوان منبعی جهت دریافت درآمد برای مردم قرار گیرد

وی تصریح کرد: اجرای طرح تفکیک از مبداء در شهرها و روستاها می‌تواند هزینه‌های جمع‌آوری و انتقال را کاهش داده و همچنین سبب صرفه‌جویی در منابع و بالا بردن کیفیت کمپوست تولیدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان وضعیت سازمان مدیریت پسماند استان را در مقایسه با استان‌های دیگر مطلوب دانست و گفت: با تلاش انجام شده 30 نقطه شهری آلوده را به 3 نقطه در سایت‌ها با ضوابط زیست محیطی تبدیل کردیم.

یازرلو اظهار کرد: در حال حاضر سازمان پسماند گلستان با 520 دهیاری از افزون بر 800 دهیاری استان قرارداد حمل زباله منعقد کرده و با دیگر دهیاران روستایی نیز در حال رایزنی برای عقد قرارداد است.

وی تصریح کرد: سازمان پسماند گلستان هم‌اکنون 2 سایت فعال بازیافت زباله در شهرهای آق‌قلا برای شهرهای غرب استان و در آزادشهر ویژه شهرهای شرق استان دارد و یک سایت دیگر نیز در شهرستان مراوه‌تپه در نظر گرفته شده که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان خاطرنشان کرد: تجمیع زباله‌های کل استان  در 3 سایت مشخص در استان گلستان در کشور نمونه است و این تصمیم برای کاهش نقاط‌ آلوده و تمرکز در حوزه فعالیت‌ها پس از جمع‌آوری از جمله بازیافت اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| وضعیت اسفناک جزیره هرمز در مدیریت زباله!

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه ویدئوی زیر را مشاهده نمائید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تایلند غرق در زباله‌های پلاستیکی
  • سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز منصوب شد
  • خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها به محیط زیست/ پسماند؛ معضل یا فرصت برای کسب ثروت؟
  • توقیف ۲ خودرو در آستانه اشرفیه به دلیل تخلف زیست محیطی
  • فیلم| وضعیت اسفناک جزیره هرمز در مدیریت زباله!
  • توقیف ۲ خودرو حین تخلیه زباله در آستانه اشرفیه
  • عوامل انسانی و مشکلات جاده‌ای از دلایل حوادث ترافیکی تنگستان است
  • سایت پسماند از مهم‌ترین معضلات بهداشتی تنگستان است
  • تفکیک زباله از مبدأ در بوستان‌های شهری آموزش داده شود
  • رزن دارای بیشترین کشت‌های زیر پلاستیک در استان همدان