Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- بهترين راه پيش بيني آينده، ساختن آن است؛ زيرا اگر دست روي دست بگذاريم و بموقع بستر لازم را ايجاد نکنيم، در رخدادهاي هولناکي همچون زلزله غافلگير خواهيم شد.

همانطور که مي دانيد توسعه ابزارهاي فناوري کمک شاياني به پيشگيري از فجايع در رخدادهايي اين چنين مي کند.
يکي از اين ابزارهاي فناوري در حوزه ارتباطات، تلفن هاي همگاني است؛ تلفن هايي که روزگاري نه چندان دور و پيش از فراگير شدن تلفن هاي همراه، به عنوان وسيله مهم ارتباطي بويژه در ارتباطات جاده اي به شمار مي رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين تلفن ها که دسترسي به آن براي همگان به راحتي ممکن بود در عين برقراري تماس هاي فوري، استفاده از آن به رفع دغدغه هاي مسافران و در راه ماندگان مي انجاميد.
در واقع تلفن هاي همگاني خدمتي از سوي مخابرات بود تا ارتباطات را براي مردم در دورترين نقاط برقرار کند اما در گذر زمان با پيدايش و افزايش کاربري ابزارهاي نوين، به اين وسيله ارتباطي توجه کمتري شد تا جايي که حتي زمزمه خداحافظي با کارت اعتباري تلفن همگاني به گوش رسيد.
شهروندان مي‌ توانستند با استفاده از کارت هايي بدون استفاده از سکه يا حتي تجهيزات کارتخوان خاص، ارتباط تلفني خود را (شهري، بين شهري، همراه و بين ‌المللي) برقرار کنند.‌
اما همان طور که اشاره شد با گسترش ارتباطات سيار، اين ابزار کاربردي و دسترس پذير، کمتر مورد توجه واقع شد و مغفول ماند؛ به طوري که کمبود يا نبود کارت هاي اعتباري در مناطق مختلف موجب اقبال مردم به استفاده از اين ابزار ارتباطي را کم کرد.
فروش کارت هاي اعتباري با قيمت بيش آنچه روي آن نوشته شده است، يکي ديگر از دلايل رويگرداني مردم از اين ابزار ارتباطي است.
اکنون در شرايط بحراني همچون زلزله، اين ابزار ارتباطي همگاني مورد توجه قرار گرفته است تا هنگام قطعي احتمالي يا اختلال موقتي يا دائمي شبکه همراه، راه حلي ثابت و پشتيباني مطمئن براي مردم در تماس هاي ضروري باشد.
لزوم بهره گيري از تلفن هاي همگاني دوباره از سوي مسئولان ذيربط در زلزله غرب کشور احساس شد؛ به طوري که چندي پيش رسول سراييان مديرعامل وقت شرکت مخابرات ايران، در بازديد از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بر ضرورت بکارگيري تلفن هاي همگاني در چنين شرايطي تاکيد کرد!
وي دستور داد تلفن هاي همگاني را درمجاورت چادرهاي اسکان آسيب ديدگان زلزله نصب کنند.
اين موضوع ضرورت بکارگيري تلفن هاي همگاني را از ديدگاه مسئولان عالي رتبه اپراتور اصلي مخابرات کشور بخوبي نمايان مي سازد.
ناگفته پيداست که توجه مسئولانه به اين مهم به اندازه بکارگيري آن ضروري است.
از سوي ديگر در مناطقي که به روزرساني تلفن هاي همگاني صورت گرفته است (مانند مناطق ياد شده)، مي توان انتظار داشت ارتباط ايمن و پايدار را در مواقع مختلف از جمله زلزله فراهم کند.
اما آيا اين مقدار توجه کافي است؟
به نظر مي آيد در کنار صدور فرامين مديريتي در سطوح عالي، زمينه سازي سريع و تصريح بر بکارگيري چنين ابزاري در کشور بويژه پايتخت، بايد انجام شود تا به قول معروف «علاج واقعه قبل از وقوع شود».
با تحقق برنامه توسعه اين طرح در کشور و احياي اين ابزار مهم ارتباطي، حرکت مسوولانه مخابرات، در کنار تکميل شبکه ارتباطي و انجام مسووليت هاي اجتماعي، موثر و بموقع خواهد بود.
.............................................
* کارشناس فناوري اطلاعات و ارتباطات
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه شهداب یزد اعلام کرد پس از بررسی شرایط موجود و درخواست رحمان محمدی راد سرمربی تیم والیبال شهداب مهدی مهدوی کاپیتان و اسطوره باشگاه که فصل گذشته با مصدومیت سنگین از ناحیه آشیل پا ادامه رقابت های لیگ را از دست داده بود با درخواست سرمربی تیم رحمان محمدی راد و موافقت باشگاه به طور رسمی وارد دنیای مربیگری شد و فصل آینده به عنوان دستیار و مربی درکنار رحمان محمدی راد در کادرفنی تیم والیبال شهداب یزد فعالیت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه شهداب یزد؛بدین ترتیب کاپیتان تیم والیبال شهداب یزد پس از گذشت بالغ بر بیست و پنج سال به طور رسمی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد تا ماجراجویی جدیدی را در ادامه آغاز کند و توانمندی ها و قابلیت های خود را همانند دوران بازیگری در دنیای مربیگری نیز اثبات کند.

گفتنی است شهداب فصل گذشته تحت هدایت محمدرضا تندروان به فینال مسابقات لیگ برتر والیبال ایران راه یافت اما در بازی پایانی کار را به فولاد سیرجان واگذار کرد. حالا آن‌ها در فصل آینده با ترکیب رحمان محمدی راد و مهدی مهدوی روی نیمکت خود به دنبال بازگشت به قهرمانی هستند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899385

دیگر خبرها

  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال
  • روزی به نام تلفن!
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد