Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزند رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بعد از انقلاب مشروطه تحزب در ایران شکل گرفت که متاسفانه تا به امروز ما هیچ وقت در نظام سیاسی خود حزب قوی نداشته‌ایم. آفتاب‌‌نیوز :  یاسر هاشمی عصر امروز در دومین کنگره حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی گفت: فرصت مغتنمی است که در خدمت جمعیت جوانان انقلاب اسلامی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من نمی‌‌دانستم که که نشست امروز، یادمان آیت‌الله است. 
وی افزود: از روز اول فوت آیت‌الله هاشمی تاکنون، صدها برنامه، مراسم و بزرگداشت مردمی در استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها و بخشی از سازمان‌ها و به ویژه احزاب برگزار شده که نسبت به نوع نگرش تشکر ویژه دارم.
فرزند رئیس فقید مجمع تشخیص مصلت نظام با بیان اینکه نگاه آیت‌الله هاشمی این بود که احزاب ضربه‌گیر نظام هستند، اظهار داشت: شروع مبارزات انقلابی در زمان مرجعیت حضرت امام در سال ۱۳۴۰ است اما آیت‌‌‌‌الله هاشمی در خاطراتشان دارد که در سال ۳۷  در همدان سخنرانی داشتند و به کار تشکیلاتی اعتراف می‌کنند و در جریانات مبارزاتی بعد از  منبر دستگیر می‌‌شوند و به زندان می‌روند.  
یاسر هاشمی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی در سال ۵۷ در خاطراتشان است که خدمت حضرت امام می‌رسند و استدلال می‌کنند که روحانیت باید به تشکیل حزب بپردازد و و امام موافقت نمی‌کند و ایشان نظر امام را قبول می‌کند و این امر صورت نمی‌گیرد. 
وی افزود: بعد از بهمن ۵۷، یکی از اولین کارهایی که آیت‌الله هاشمی از طرف آقای مطهری و بهشتی ماموریت پیدا می‌کند، این است که خدمت امام می‌رسد و ادله جدید می‌آورند و به قول خودشان، با جسارت با امام صحبت می‌کند و ایشان قبول می‌کنند که حزب تشکیل شود که آن حزب، حزب جمهوری اسلامی است. 
فرزند آیت‌الله هاشمی اضافه کرد: اگر جریان‌ها حزب نداشته باشند شاید توان رقابت با دیگر جریان‌‌‌‌‌ها را نداشته باشند، 
یاسر هاشمی با بیان اینکه حزب در ایران قدمت صدساله دارد، تصریح کرد: بعد از انقلاب مشروطه تحزب در ایران شکل گرفت که متاسفانه تا به امروز ما هیچ وقت در نظام سیاسی خود حزب قوی نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه طی مطالعه‌ای که در صحبت‌های آیت‌الله هاشمی درخصوص تحزب داشتم، تاکید ایشان بر حزب کارآمد است، خاطرنشان کرد: تعدد و کمیت حزب اصلا مهم نیست بلکه کیفیت مدنظر قرار دارد. همیشه تاکید بر احزاب قوی در بدنه جامعه داشتند. 
فرزند رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: باید به احزاب در کشور توجه شود و موافق و مخالف نسبت به این موضوع اتفاق نظر دارند.
منبع: ایلنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی

این استاد اخلاق در تبیین معنای عبارت مورد نظر گفت: «ملکه» صفتی نفسانی است که به معنای عادت کردن انسان به چیزی است؛ به عنوان نمونه، فردی 70 سال شرب خمر کرده است. برای چنین شخصی بسیار مشکل است که شرب خمر را کنار بگذارد اما اگر گناهی گاه گاه از انسان صادر شود، به راحتی می‌تواند از آن توبه کند.

«حمیة» به معنی حمایت و تعصب است. تعصب دو قسم است: تعصب ممدوح و مذموم. اینجا قسم دوم و منظور همان تعصب جاهلیت است که خلاف شرع است؛ زیرا تعصب جاهلیت، یعنی چشم‌پوشی از حق و تابع و مدافع ناحق بودن، به سبب ملاحظه روابط نزدیک و شخصی، مثل رابطه خویشاوندی. نقطه مقابل تکبر و تعصب جاهلیت، تواضع در برابر خداوند و مؤمنان است.

وی در ادامه به شرح آیاتی از قرآن کریم در این باره پرداخت. از جمله آیه 26 سوره فتح که می‌فرماید: «إِذْ جَعَلَ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْحَمِیَّةَ حَمِیَّةَ الْجَاهِلِیَّةِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَکِینَتَهُ عَلَی رَسُولِهِ وَعَلَی الْمُؤْمِنِینَ وَأَلْزَمَهُمْ کَلِمَةَ التَّقْوَی وَکَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا؛ یاد کن هنگامی را که کافران پس از قرارداد صلح حدیبیه دل‌هایشان را از تعصب و خشم شدید جاهلی آکنده کردند، پس خدا هم آرامشش را بر پیامبرش و مؤمنان نازل کرد و روح تقوا را که حقیقت و جان توحید است ملازم آنان نمود، و آنان به روح تقوا سزاوارتر و شایسته آن بودند.» طبق این آیه، در مقابل کفار که تعصب و تکبر جاهلیت در برابر خدا و پیامبر اکرم(ص) در قلبشان ملکه شده بود، خداوند به رسولش و مؤمنان عنایت کرد و آرامش، روحیه تقوا و تواضع در برابر خدا و مؤمنان را به آنان که سزاوار چنین لطفی بودند عطا کرد.

ایشان در ارتباط بحث مورد نظر با جریانات چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: اینکه یهود به راحتی مسلمانان را می‌کشد و فرقی بین نظامی و غیرنظامی قائل نمی‌شود، به خاطر تعصبی است که نسبت به مسلمانان دارد. زیرا یهود دین خود را اسلام واقعی دانسته و فقط بنی اسرائیل را آدم می‌داند و برای اسلام هیچ ارزشی قائل نیست.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود