Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@06:18:38 GMT

چند درصد محتوای تلگرام تولیدی است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۸۹۷۳

چند درصد محتوای تلگرام تولیدی است؟

در سیزدهمین عصرانه‌های انجمن سواد رسانه‌ای عنوان شد که تنها ۸ درصد از محتوای تلگرام تولید می‌شود و ۹۲ درصد آن کپی و ارسال مطالب است لذا باید در حوزه تولید محتوا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

به گزارش فارس، محمدصادق افراسیابی، مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران با تاکید بر ضرورت مساله شناسی در شرایط فعلی کشور، تاکید کرد: واقعیت امر این است که امروز اقتصاد دغدغه اصلی مردم است و ما به عنوان انجمن سواد رسانه‌ای باید با تاکید بر مباحث اصلی مردم، تا جایی که می‌توانیم باید به موضوعات اقتصادی نظیر کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال و همچنین وضعیت پیگیری مطالبات اقتصادی مردم در رسانه‌های جمعی توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری نشست‌هایی با موضوع اقتصاد رسانه، برگزاری جلساتی با صادرکنندگان نرم افزارها و محصولات دیجیتال، تحلیل فرآیند استارتاپ‌ها، نقد و بررسی کسب و کارهای دیجیتال و رصد مطالبات اقتصادی مردم در فضای مجازی باید تا پایان سال جاری از اولویت‌های انجمن سواد رسانه‌ای ایران باشد.

مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران با بیان اینکه باید خروجی نشست‌های انجمن گفتمان‌سازی باشد که منجر به سیاست‌گذاری فرهنگی و رسانه‌ای شود، تصریح کرد: در این حوزه رویکرد ما بررسی عملکرد کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال شامل تولید‌کنندگان محتوا و خدمات در فضای مجازی و عملکرد رسانه‌های جمعی در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی و رسانه‌ای موثر واقع شویم.
در ادامه این نشست بهزاد تیمورپور رییس فرهنگسرای رسانه که عصرانه‌های سواد رسانه‌ای به میزبانی این مجموعه برگزار می‌شود اظهار کرد: انجمن سواد رسانه‌ای باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را در اولویت کار خود قرار دهد تا از دل آن به مبحث گفتمان‌سازی برسیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 8 درصد از محتوای تلگرام تولید می‌شود و 92 درصد آن کپی و ارسال مطالب است، افزود: باید در حوزه تولید محتوا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

تیمورپور خاطرنشان کرد: از آنجایی که امروز مطالبات مردم اکثرا اقتصادی است بر اصحاب رسانه واجب است به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رییس فرهنگسرای رسانه بر ضرورت تقویت ارتباط انجمن سواد رسانه‌ای و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: مجلس باید عملکرد اقناعی داشته باشد و این مهم از طریق تقویت مطالبه‌گری بخش‌هایی مانند انجمن رخ خواهد داد.

وی در پایان بر ضرورت توجه به آموزش مهارت‌ها در حوزه سواد رسانه‌ای در کنار دانش تاکید کرد و افزود: باید سواد رسانه‌ای را با تقویت مهارت‌های این حوزه در بین مردم نهادینه کنیم.

منبع: فارس

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد

ناصر نعمتی که دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات است، پیش از این مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی استانداری بوده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد، مدیر خبرگزاری فارس خراسان رضوی و قائم مقام و سر دبیر ارشد مجموعه رسانه‌ای خبرفوری از دیگر سمت های وی در عرصه رسانه و اطلاع رسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته در مازندران
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • درخواست علمای یمن از امت اسلامی درباره غزه
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیا شد
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد