Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : سنتی بودن ساختار اداری ، عامل اصلی فساد موجود در دستگاههای اداری کشور است.

به گزارش ایرنا، سید حسین میرشجاعیان حسینی چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی اتاق بازرگانی مازندران در ساری افزود : بیشترین فساد اداری در کشور نیز مربوط به بانک ها ، سازمان های امور مالیاتی ، تامین اجتماعی و گمرک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل بالا بودن فساد در این بنگاههای اقتصادی و مالی را ناشی از وجود جریان زیاد مالی در آنها دانست.

کندی فرایند تصمیم گیری در کشور
معاون وزیر اقتصاد همچنین از روند کند تصمیم گیری در کشور انتقاد کرد و گفت : به علت تعدد مراکز قدرت ، روند تصمیم گیری در کشور کند است و این وضعیت مانعی برای رشد و توسعه اقتصادی شده است.

وی اضافه کرد : تعدد مراکز تصمیم گیری در کشور کار را برای قوه مجریه به عنوان یکی قوای پاسخگو با مشکل مواجه کرده است و این روند باعث کاهش سرمایه های اجتماعی در جامعه می شود.

میرشجاعیان گفت : کاهش قدرت تصمیم گیری هیچ منافاتی با تفکیک قوا در کشور ندارد و وجود تفکیک قوا در برخی حوزه ها تخصصی ضروری است.

اصلاح ساختار اداری
میرشجاعیان با تاکید بر این که ساختار اداری کشو نیاز به اصلاح فوری دارد ، گفت : برخی مقاومت ها از سوی دستگاههای اجرایی این تغییرات را کند کرده است.

وی اضافه کرد : دولت باید از تصدی گری دست بکشد و از بنگاه داری خارج شود و تمام کارها را به بخش خصوصی واگذار کند و به سیاستگذاری و نظارت بپردازد.

معاون وزیر اقتصاد گفت : سیاست دولت یازدهم تغییر فضای اقتصادی کشور و بهبود محیط کسب و کار است و گام های اساسی را در این زمینه برداشت.

وی افزود : سیاست دولت تدبیر و امید تا حد زیادی باعث ارتقاء شاخص محیط کسب و کار در کشور شد و با تصویب قانون تجارت و برخی تغییر در سازمان های اداری این شاخص ها افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش بانک جهانی ، شاخص کسب و کار ایران در حال حاضر 124 است . پیش از این دولت یازدهم با انجام اقداماتی این شاخص را از 154 در دولت گذشته به 117 رسانده بود.

اقدام کشورهای دیگر در برداشتن موانع کسب و کار سبب شده تا رتبه ایران پس از بهبود 30 پله ای در دولت یازدهم ، هفت پله افزایش یابد.

منبع: ایرنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده

ایسنا/همدان فرماندار رزن از افتتاح و بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان این شهرستان در سال آینده خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عملیات عمرانی و ساختمانی این کارخانه به اتمام رسیده و با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی خط دوم این کارخانه در حال ساخت، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات است.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی تا سال آینده استارت کوره خط دوم کارخانه خواهد خورد، تصریح کرد: ۹۸ درصد قطعات و ماشین‌آلات این کارخانه ساخت کشور است و با راه‌اندازی خط دوم این کارخانه ۲۰۰ نفر نیروی کار متخصص بکارگیری خواهند شد.

غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: به دنبال حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بوده و هستیم و تلاشمان رفع مشکلات سرمایه‌گذاران به منظور توسعه شهرستان است و انتظار است در جذب و بکارگیری کارگران و پرسنل از نیروهای بومی شهرستان استفاده شود.

وی مطرح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان تسهیلات اعطایی خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی تعریف شد اما متأسفانه برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کوتاهی کرده‌اند که هماهنگی نماینده منتخب پیگیر پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی شهرستان هستیم ضمن اینکه جذب ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید بانکی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد