Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه ویزای بین ایران و کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان حذف‌ شده است، گفت: از اردیبهشت سال آینده برای گردشگران خارجی که بخواهند وارد ایران شوند به صورت اینترنتی ویزا صادر می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، مجید خدابخش امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سازمان کنفرانس اسلامی متشکل از ۵۷ کشور بوده و هرسال یکی از شهرهای کشورهای اسلامی به‌عنوان مرکز گردشگری انتخاب می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری انتخاب‌ شده و این فرصت خوبی برای ما است تا داشته‌های ارزشمند تبریز را بتوانیم معرفی کنیم و از گردشگران داخلی و بین‌المللی دعوت کنیم که از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی و میراث معنوی کشورمان بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص زیرساخت‌های بحث گردشگری افزود: خوشبختانه نزدیک ۸ هزار تخت هتل داریم و به مناسبت تبریز ۲۰۱۸ نیز مجوز ۵ هتل پنج ستاره گرفته شده که تسهیلات بسیار خوبی هم دارند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضا برای استقبال و پذیرایی از گردشگران و سرمایه‌گذارانی که آماده سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری در استان هستند مناسب است.

خدابخش تأکید کرد: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس یکی از مناطق آزاد موفق در حوزه صنعت کشور بوده و ۲۷۰ کارخانه تولیدی در منطقه آزاد ارس وجود دارد که بعضاً ۱۰۰ درصد محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه ویزای بین ایران و کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان حذف‌شده است، بیان کرد: در نشستی که با تورگردانان ایران داشتیم اعلام کردند از اردیبهشت گردشگرانی که بخواهند به ایران سفر کنند از طریق اینترنت در منزل هم می‌توانند درخواست ویزا کنند و ویزای اینترنتی برایشان صادر می شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تبریز به دلیل داشته‌هایش به‌عنوان شهر گردشگری انتخاب‌شده و به شهر اولین‌ها شهرت دارد، اولین‌هایی که عمدتاً در حوزه فرهنگی بوده برای مثال ۲۰۰ سال قبل اولین چاپخانه ایران در تبریز احداث شده و شهر سه علامه و دو شهید محراب است.

وی ادامه داد: به لحاظ وضعیت صنعت فرش نیز تبریز به‌عنوان پایتخت جهانی فرش انتخاب‌شده و آثار بی‌نظیر و بی‌بدیلی را در آن خلق می‌کنند و در حال حاضر از رونق خوبی برخوردار بوده و همچنین در کنار تبریز شهر سردرود راداریم که به‌عنوان شهر جهانی تابلو فرش انتخاب‌شده و بیکاری در آن صفر است و حتی به شهرستان‌های دیگر سفارش کار می‌دهند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه‌هایی لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه نمود.

311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896291

دیگر خبرها

  • اعتبار ویزای عمره برای زائران خارجی سه ماه است
  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • صدور موافقت‌نامه اصولی اولیه برای ۱۴ طرح گردشگری درگلستان
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • سلطه شیر بختیاری بر کشتی جهان؛ میرزازاده غول ترکیه‌ای را به زیر کشید
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه
  • ناهم‌خوانی آمارهای گردشگری سلامت/ امارات و ترکیه رقبایی که همچنان می‌تازند