Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-07@23:49:18 GMT

تنها ۸ درصد محتوای تلگرام تولیدی است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۹۶۲۸

محمدصادق افراسیابی، مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران با تاکید بر ضرورت مساله شناسی در شرایط فعلی کشور، تاکید کرد: واقعیت امر این است که امروز اقتصاد دغدغه اصلی مردم است و ما به عنوان انجمن سواد رسانه‌ای باید با تاکید بر مباحث اصلی مردم، تا جایی که می‌توانیم باید به موضوعات اقتصادی نظیر کسب و کار‌های فرهنگی دیجیتال و همچنین وضعیت پیگیری مطالبات اقتصادی مردم در رسانه‌های جمعی توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ، در سیزدهمین عصرانه‌های انجمن سواد رسانه‌ای عنوان شد که تنها ۸ درصد از محتوای تلگرام تولید می‌شود و ۹۲ درصد آن کپی و ارسال مطالب است لذا باید در حوزه تولید محتوا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

محمدصادق افراسیابی، مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران با تاکید بر ضرورت مساله شناسی در شرایط فعلی کشور، تاکید کرد: واقعیت امر این است که امروز اقتصاد دغدغه اصلی مردم است و ما به عنوان انجمن سواد رسانه‌ای باید با تاکید بر مباحث اصلی مردم، تا جایی که می‌توانیم باید به موضوعات اقتصادی نظیر کسب و کار‌های فرهنگی دیجیتال و همچنین وضعیت پیگیری مطالبات اقتصادی مردم در رسانه‌های جمعی توجه کنیم.

وی افزود: برگزاری نشست‌هایی با موضوع اقتصاد رسانه، برگزاری جلساتی با صادرکنندگان نرم افزار‌ها و محصولات دیجیتال، تحلیل فرآیند استارتاپ‌ها، نقد و بررسی کسب و کار‌های دیجیتال و رصد مطالبات اقتصادی مردم در فضای مجازی باید تا پایان سال جاری از اولویت‌های انجمن سواد رسانه‌ای ایران باشد.

مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران با بیان اینکه باید خروجی نشست‌های انجمن گفتمان‌سازی باشد که منجر به سیاست‌گذاری فرهنگی و رسانه‌ای شود، تصریح کرد: در این حوزه رویکرد ما بررسی عملکرد کسب و کار‌های فرهنگی دیجیتال شامل تولید‌کنندگان محتوا و خدمات در فضای مجازی و عملکرد رسانه‌های جمعی در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی و رسانه‌ای موثر واقع شویم.
در ادامه این نشست بهزاد تیمورپور رییس فرهنگسرای رسانه که عصرانه‌های سواد رسانه‌ای به میزبانی این مجموعه برگزار می‌شود اظهار کرد: انجمن سواد رسانه‌ای باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را در اولویت کار خود قرار دهد تا از دل آن به مبحث گفتمان‌سازی برسیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۸ درصد از محتوای تلگرام تولید می‌شود و ۹۲ درصد آن کپی و ارسال مطالب است، افزود: باید در حوزه تولید محتوا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.
تیمورپور خاطرنشان کرد: از آنجایی که امروز مطالبات مردم اکثرا اقتصادی است بر اصحاب رسانه واجب است به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رییس فرهنگسرای رسانه بر ضرورت تقویت ارتباط انجمن سواد رسانه‌ای و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: مجلس باید عملکرد اقناعی داشته باشد و این مهم از طریق تقویت مطالبه‌گری بخش‌هایی مانند انجمن رخ خواهد داد.
وی در پایان بر ضرورت توجه به آموزش مهارت‌ها در حوزه سواد رسانه‌ای در کنار دانش تاکید کرد و افزود: باید سواد رسانه‌ای را با تقویت مهارت‌های این حوزه در بین مردم نهادینه کنیم. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003F6d

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور

معاون وزیر صمت گفت: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد مجید فولادگر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: لازم است تسهیلات به صورت هدفمند هدایت شود تا شرکت یا واحد صنعتی برای خریداری و تأمین ماشین‌آلات خود مبادرت کند و در نهایت به تولید برسد.

وی افزود: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

معاون وزیر صمت تقویت بازارهای خارجی و افزایش مراودات بین‌المللی با هدف افزایش صادرات را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه تلاش دارد میزان تولیدات را به برکت شعار سال با اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری‌های بین بخشی افزایش دهد.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، ناترازی منابع و مصارف بانک‌های استان را مورد توجه قرار داد و بر نیاز استان به خط اعتباری ویژه تاکید کرد و گفت: برای حرکت قوی و تحقق جهش تولید در استان نیاز است تا خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود که در جلسه هیئت دولت نیز این مهم برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان، مطرح شد.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت منابع خراسان شمالی در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر کشور را دارد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان، تاکید کرد: تکمیل این زنجیره‌های ارزش در استان، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد تا در ابعاد مختلف، توسعه رخ دهد.

حسین‌نژاد ضمن برشمردن فرصت‌های استان و فراهم شدن زیرساخت‌های برای سرمایه‌گذاری، ادامه داد: حذف تعهد ارزی برای صادرکنندگان استان در جلسه هیئت دولت درخواست شد تا زمینه و رغبت برای ورود بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، تخصیص آن را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان مهم عنوان کرد.

استاندار خراسان شمالی اهمیت و نقش محدودیت‌های انرژی بر تولید و صنایع استان را دانست و تاکید کرد: محدودیت انرژی موجب ضربه به تولید و تولیدکنندگان و کاهش ارزآوری می‌شود که پیشنهادهایی توسط استانداران برای این موضوع در جلسه هیئت دولت به رئیس جمهور ارائه شد.

کد خبر 751442

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی به رهبر انقلاب
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت