Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:01:08 GMT

حضور فعال ایران در جشنواره بین‌المللی مسقط

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۹۷۳۰

حضور فعال ایران در جشنواره بین‌المللی مسقط

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسقط اعلام کرد: فعالان فرهنگی هنری ایران در بیستمین جشنواره فرهنگی بین المللی مسقط که از اواخر دی‌ماه تا پایان بهمن ماه جاری در سلطنت عمان برگزار خواهد شد، حضور فعالی خواهند داشت.

به گزارش ایسنا ،«بهمن اکبری» رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به اینکه جشنواره مسقط، یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور عمان است، اظهار کرد: امسال تلاش شده است تا از فرصت پیش آمده بیشترین استفاده با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی دوکشور انجام شود، در همین چارچوب  قرار است با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گروه‌های فرهنگی و هنری مشارکت فعالی در بخش ایران جشنواره داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برپایی دهکده میراث فرهنگی، نمایش صنایع دستی، حضور گروه‌های هنری از جمله هنرهای تجسمی، نقاشی و میناکاری، و گروه‌های موسیقی سنتی از کشورمان مهمترین برنامه بخش ایران در جشنواره مسقط ۲۰۱۸ خواهد بود.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین از حضور «سالار عقیلی» خواننده کشورمان در جشنواره  موسیقی صوفیانه مسقط در کشور عُمان خبر داد و گفت: هماهنگی برای حضور وی و گروه موسیقی اش برای حضور در این جشنواره در حال انجام است و او و تیمش در بهمن ماه، همزمان با جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در  موزه میراث فرهنگی بیت الزبیر مسقط اجرای برنامه خواهد داشت.

جشنواره مسقط ۲۰۱۸ که هر ساله در پارک «العامرات »جنوب مسقط پایتخت عمان برگزار می‌شود، از مهمترین برنامه‌های فرهنگی و هنری این کشور است و توانسته در سال‌های گذشته موفقیت نسبی در جذب گردشگر  داشته باشد.

در این دوره جشنواره، علاوه بر حضور جمهوری اسلامی ایران، کشورهای عربی و آسیایی و برخی کشورهای اروپایی و آمریکا حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه