Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@02:26:50 GMT

از تقویت قوای جنسی تا رفع سرماخوردگی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۵۹۹۳۷

از تقویت قوای جنسی تا رفع سرماخوردگی

وقتی فردی با یک برنامه غذایی منظم به مصرف شلغم در فصول سرد یعنی پاییز و زمستان می‌پردازد، در واقع مانند کسی است که به ایمن‌سازی خانه‌اش اقدام می‌کند.

شلغم با آنکه شیرین و حاوی مواد قندی است اما هرگز تحت فعالیت میکروارگانیزم‌های موجود در هوا فاسد نمی‌شود حتی فسادپذیری در خوراکی‌هایی که با شلغم پخته می‌شوند، بسیار ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزاج شلغم

دکتر محمد عسکر فراشاه، متخصص طب سنتی ایرانی در مورد شلغم می‌گوید: شلغم یکی از بهترین محصولات فصل سرماست، طبیعت شلغم از دیدگاه طب ایرانی، گرم و تر است و با توجه به طبیعت آن مصرفش برای مدت زمان طولانی در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی اظهار داشت: شلغم از آن دسته از مواد خوراکی است که هم برای افراد سالم، هم برای پیشگیری و هم برای بیماران جهت درمان حکم کیمیا را دارد.

مروری بر خواص شلغم در طب سنتی

* شلغم در حقیقت، غده زیرزمینی است که پس از هضم، خون زیادی در بدن تولید می‌کند و برای افراد کم‌خون می‌تواند مؤثر باشد.

* خوردن شلغم پخته برای رفع سرفه، تسکین و نرم‌کنندگی سینه بسیار مؤثر است و علاوه بر آن یک داروی ادرارآور است که با افزایش میزان ادرار به دفع فضولات بدن کمک می‌کند.

* درمان بیماری‌های سنگ صفرا از دیگر خواص شلغم است.

* در طب سنتی برای دفع سنگ‌های کلیوی نیز از آب شلغم استفاده می‌کنند.

* شلغم در بیماری‌های مفاصل و بخصوص نقرس هم کاربرد دارد، به این صورت که شلغم را کاملاً پخته و به صورت خمیر روی موضع قرار داده شود.

* شلغم در طب ایرانی به‌عنوان تقویت کننده قوای باروری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

* شلغم ضدعفونی‌کننده دستگاه هاضمه است، ضمن آنکه افرادی که مشکل نفخ دارند و می‌خواهند از خواص شلغم استفاده کنند می‌توانند از مربای شلغم به‌عنوان صبحانه یا دسر بعد از غذا استفاده و یا آن را با مصلح شامل آویشن، سکنجبین یا گلقند مصرف نمایند.

* شلغم یکی از بهترین مواد غذایی برای تقویت قوه بنیه بدن است همچنین یکی از بهترین تقویت‌کننده‌های قوای جنسی است.

* شلغم با افزایش میزان ادرار به دفع فضولات بدن کمک می‌کند.

* شلغم را می‌توان در پیشگیری و درمان سرماخوردگی تجویز کرد. در سرماخوردگی‌ها، زکام و گلودرد از زمان‌های دور تاکنون در تمام دنیا شلغم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 امیرحسین بانکی‌‌پور نماینده مجلس و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که مواضع جنجالی‌اش درباره حجاب در یک سال اخیر بحث برانگیز بوده، در گفت و گویی مدعی شد: «رهاورد کشف حجاب آتاتورک، این شده که در ترکیه به طور متوسط هر مردی با ۱۵ زن شریک جنسی است؛ این متوسط است، یعنی ممکن است یکی ۵۰ تا داشته باشد و یکی ۵ تا!» اظهارات عجیب این نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • (ویدیو) در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها