Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@13:19:17 GMT

فرسایش خاک در کشور ۱۶ تن در هکتار است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۰۵۱۵

به گزارش مهر، محمد عقیقی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فرسایش خاک در کشور ۱۶ تن در هکتار است، اظهار داشت: طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده در سال ۸۷ میزان فرسایش خاک در کشور در هکتار ۱۶ تن است.

وی بیان کرد: پژوهشگاه حفاظت خاک در حال بررسی دقیق در زمینه میزان فرسایش خاک است که نتایج این پژوهش ها تا پایان سالجاری مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: باید از ظرفیت های مختلف برای کاهش فرسایش خاک در سطح کشور جلوگیری کرد.

کاربردی شدن پژوهش های در زمینه حفاظت خاک در سطح کشور ضروری است

وی ادامه داد: کاربردی شدن پژوهش های در زمینه حفاظت خاک در سطح کشور ضروری است و باید تلاش کرد از میزان فرسایش خاک در سطح کشور کاست.

وی تاکید کرد: با اجرای پروژه های آبخیزداری می توان از روند فرسایش خاک در سطح کشور جلوگیری کرد.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: افزایش اعتبارات آبخیزداری در سطح کشور ضروری است.

وی تاکید کرد: با تصویب اعتبارات آبخیزداری به ویژه تصویب اعتباری یک میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های آبخیزداری شاهد افزایش اعتبارات پروژه ابخیزداری در سال آینده خواهیم بود.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی و جنگل ها زمینه ساز کاهش فرسایش خاک است، ادامه داد: باید از تخریب مراتع و جنگل ها در سطح کشور جلوگیری کرد تا فرسایش خاک کاهش یابد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نادر علیزاده بعدازظهر شنبه در حاشیه بازدید از طرح یکپارچه سازی شالیزارهای بزمینان آمل از اجرای طرح یکپارچه سازی حدود ۶۵ هزار هکتار از زمین‌های شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها خبر داد.

وی گفت: مدت زمان اجرای این طرح کلان حوزه زیربنایی و آب وخاک کشور حدود ۳ سال است و پیش بینی‌های لازم انجام و طرح‌های مورد نیاز این طرح نیز تهیه شده است.

مازندران ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار دارد.

کد خبر 6096483

دیگر خبرها

  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • (ویدئو) واکنش عجیب «احمدی‌نژاد» به طرح حفاظت از قوچ ارمنی؛۴۰ هزار هکتار؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست