Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات تخریب منازل مسکونی واقع در طرح عمرانی حاشیه میدان جانبازان در یافت آباد صبح شنبه آغاز شد، اما هنوز دقایقی از آغاز عملیات نگذشته بود که جنازه ای در میان آوار حاصل از تخریب یک ساختمان مسکونی به چشم خورد.

عملیات عمرانی متوقف و عملیات بیرون کشیدن جنازه آغاز شد و با حضور عوامل اورژانس، پلیس و آتش نشانی نهایتا جنازه تعیین هویت و مشخص شد که متعلق به فرزند ۴۲ ساله مالک قبلی ساختمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهالی محل در این باره اظهار داشتند که فرد جانباخته، فرزند مالک قبلی بوده که بعد از واگذاری منزل به شهرداری، بنا به عللی همچنان به این ساختمان نیمه تخریب مراجعه می کرده است.

گویا شب قبل از حادثه نیز این فرد به منزل نیمه تخریب شده مراجعه کرده و شب را در آنجا به صبح رسانده است. اهالی مدعی شدند که مرد ۴۲ ساله هنگام آغاز عملیات عمرانی در ساختمان حاضر بوده و در جریان تخریب کامل ساختمان جان باخته است.

در همین خصوص روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸ شهرداری تهران ضمن تایید فوت این شهروند، به خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اعلام کرد: موضوع فوت یک شهروند ۴۲ ساله در عملیات عمرانی میدان جانباز از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است و علت اصلی فوت توسط پزشکی قانونی اعلام می شود. ضمن اینکه تاکید می شود این ساختمان، ملک شهرداری بوده است.

گویا علت پیگیری های قضایی فوت مرد ۴۲ ساله، مشکوک بودن این اتفاق و حضور او در ساختمان نیمه تخریب است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا نادعلی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سوم اردیبهشت ماه به مناسبت زاد روز مرحوم شیخ بهایی بزرگ (ره)، فقیه، اندیشمند، حکیم، شاعر و معمار فرزانه ایرانی، روز معمار نام گرفته است، گفت: ایران عزیز ما، زادگاه معمارانی بزرگ بوده است که شاهکارهای کم و گاه بی نظیری را هم در دوره پیش از اسلام و به ویژه در دوره پس از اسلام از خود به ارمغان گذاشته‌ و به واسطه آن در تاریخ ماندگار گشته و شهرتی جهانی یافته‌اند. حقیقتا به ندرت می‌توان هنر فنی یافت که به اندازه معماری با زندگی مردم پیوند داشته باشد. معماری و فرهنگ، دو واژه آشنا با ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر هستند. معماری از مهمترین مقولات فرهنگ است و بر آن تاثیر می‌گذارد و آینه ایست روشن از شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه در ادوار مختلف و نحوه زیست وسبک زنگی مردم در آن.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه نبود الگوهای متناسب با میراث و سنت فرهنگی اجتماعی پیشین ما و تکیه بر الگوهای وارداتی، غرب‌گرا، گاه مغشوش و به دور از انگاره های اسلامی، ایرانی و حتی شرقی، معماری و شهرسازی، امروز شهرهای ما به ویژه تهران را از مسیر صحیح خود دور کرده است، گفت: این خود جای خالی الگوهایی کارآمد و الهام بخش با طعم فرهنگ ایرانی – اسلامی را در معماری امروز ما نشان می‌دهد؛ الگوهایی که تنها در کتابها و کلاس‌های دانشگاه‌های ما آموزش داده نشود؛ بلکه در عمل، ظاهر و باطن خانه‌ها و ابنیه ما را شکل دهد.

نادعلی ادامه داد: الگوی طرح‌های جامع موجود که هنوز توسعه شهری ما پیرو آن است، گرچه به جهت معماری داخلی هم از موازین و آموزه های فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی دور است، در عین حال به شکل ویژه تر مفهوم منظرین و فرهنگی محیط شهری را نادیده میگیرد. این امر منجر به پیشامد تناقضی شده است که چرا کلانشهر تهران به عنوان مرکز سیاسی و اداری و پایتخت جمهوری اسلامی ایران شاهد چنین نابهنجاری و اغتشاشی در سیما و منظر خود شده است!؟ بسیاری از نماهای شهری، چه در حوزه ساختمان های مسکونی شخصی و چه در ساختمان هایی با کاربری اجتماعی و حتی ابنیه حاکمیتی همچون وزارتخانه ها و ادارات و بانک ها و غیره در شأن و جایگاه یک شهر ایرانی اسلامی نیست، چه برسد در شأن ام القرای جهان اسلام که ما بدان نظر ویژه داریم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نباید فراموش کرد که سیما و منظر شهری بخشی از مشاعات شهر است و جزء املاک شخصی مردم به شمار نمی‌آید، با توجه به اینکه شکل و قالب نماهای شهری بر روی افکار، روح و روان، سبک زندگی و در یک کلام فرهنگ مردم اثرگذار است، باید نسبت به آن دقت حداکثری شود. تدوین سیاست‌های ارتقاء کیفیت معماری ساختمان‌های شهر تهران و بهبود سیما و منظر شهری یکی از اصلی‌ترین اهداف و مأموریت‌هایی است که مجموع مدیریت شهری باید در برنامه های خود قرار دهد؛ امر مهمی که البته در سال‌های گذشته چندان در برنامه‌ریزی‌های شهری دیده نشده است.

او در ادامه نطق پیش از دستور خود که متن آن را در اختیار رسانه ها قرار داد با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از بناهایی که شهرداری تهران در ادوار پیشین، خود متولی ساخت آنها بوده است نیز سنخیت چندانی با معماری ایرانی اسلامی ندارد، گفت: این در حالی است که مصوبه «ساماندهی وضعیت سیما و منظر شهری و کیفیت محیطی شهر تهران» بر تدوین سندی جامع به‌منظور تحقق اهداف سیما و منظر در چشم‌انداز طرح راهبردی شهر تهران تأکید دارد و شهرداری تهران می‌بایست ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ تصویب این مصوبه، این سند را ارائه می‌کرد که متأسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و کماکان جای آن خالی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: با نظر به لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و جایگاه ویژه امر مهمی چون معماری در فرهنگ زیست و سبک زندگی مردم در شهر، باید موضوع سیما و منظر شهری را جدی بگیریم و از هویت بر جای مانده از گذشته و میراث فرهنگیمان در معماری شهری حفاظت کنیم و بدین منظور اگر به دنبال توفیقاتی در اجرا و عمل هستیم، نیازمند مشارکت جدی شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران باشیم و مجموعه مدیریت شهری نسبت به اجرایی شدن این مصوبه و مصوباتی از این دست و موضوع پاسداشت سیما و منظر شهر خود باید اهتمام ویژه ای داشته باشد.

کد خبر 846606 برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهردارى تهران تهران معماری

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • عملیات حج عمره پس از وقفه ۹ ساله آغاز شد
  • آغاز عملیات حج عمره پس از وقفه ۹ ساله
  • ریزش آوار در جنوب تهران موجب مرگ یک کارگر شد
  • رژیم صهیونیستی اردوگاه «نور شمس» را به شکل کامل ویران کرد
  • ماجرای فرار ۲ ساله عامل افغان یک جنایت در دربند تهران | بازگشت و دستگیری در قشم!
  • پایان فرار ۲ ساله عامل یک جنایت در محله دربند تهران/ قتل در تهران دستگیری در قشم
  • پایان فرار ۲ ساله عامل یک جنایت در محله دربند تهران