Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@16:18:47 GMT

درخواست همسر شهید "سانچی" از مسئولان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۶۰۹۵۲

همسر فرید محبی شهید حادثه سانچی گفت: اولین خواسته ما این است که تفحص‌ها در این خصوص انجام و پیکر این عزیزان را تحویل دهند و دومین خواسته ما این است که حادثه را با مدرک شفاف‌سازی کنند تا از شایعات جلوگیری شود.

به گزارش فارس، الیا محتشمی اظهار‌ داشت: همسرم بعد از 15 سال خدمت به سرمهندسی ارتقای درجه پیدا کرد و نزدیک به دو سال به عنوان سرمهندس نفتکش در حال خدمت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسر شهید فرید محبی سرمهندس ناوبری شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه فرزندی ندارد، افزود: محبی 17 سال در سفر و در سال حداقل 7 تا 8 ماه در دریا بود.

محتشمی با اشاره به اینکه شغل همسرش پرخطر بود‌، گفت: به جز یک مورد که در کشتی دچار حادثه شد تاکنون هیچ سانحه‌ای با این ابعاد برایش اتفاق نیفتاده بود.

وی با بیان اینکه حادثه ساعت 1.5 صبح به وقت ایران اتفاق افتاد و از همان ساعات اولیه به تهران برای اطلاع از وضعیت همسرم مراجعه کردیم، اظهار‌ کرد: این حادثه باورکردنی نیست و ابهامات زیادی در ان وجود دارد که باید شفاف‌سازی شود. چرا کشور چین و سایر کشورها در کمک‌رسانی کوتاهی کردند؟ چرا تکاورها دیر اعزام شدند؟ چرا اطفای کشتی از روز پنجم شروع شد؟ چرا وزیر خارجه کشور ما دیر اقدام کرد و تنها به یک تسلیت اکتفا کردند؟

محتشمی با گله از شهرداری مشهد در خصوص اختصاص ندادن حتی یک بنر برای تسلیت و دلگرمی به خانواده‌ و بازماندگان این عزیزان اضافه‌کرد: از مسؤولین مشهد تاکنون فقط معاونت امور بانوان استانداری برای تسلیت آمدند اما در شهر شیروان خیابانی به نام شهید اختصاص دادند. همچنین از روز اول نماینده شیروان پیگیر این حادثه بود که از وی نیز به خاطر پیگیری‌هایی که انجام دادند تشکر می‌کنم.

همسر شهید فرید محبی درباره خواسته‌های خود از مسؤولین کشوری‌گفت: اولین خواسته ما این است که تفحص‌ها انجام و پیکر آنها را تحویل دهند چرا که من هنوز باور ندارم همسرم شهید شده است.

وی‌افزود: دومین خواسته ما این است که این حادثه را با مدرک برای همه شفاف‌سازی کنند و یک بار از زبان مسؤول مربوط نه آقای ربیعی که وزیر کار و رفاه هستند بلکه وزیر نفت، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این قضیه توجیه و جلوی شایعات را هم بگیرند. پول کشتی را بیمه می‌دهد اما 17 سال طول می‌کشد فردی مانند فرید محبی تحویل جامعه داده شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است

دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو وحید یامین‌پور دبیر شورای عالی جوانان کشور در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تالار فرهنگ و هنر کرمان با اشاره به مطالعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنر را باید از شهید آوینی آغاز کرد گفت:، زیرا با شهید آوینی می‌توان تکلیف خود را با بسیاری از چیز‌ها از جمله علم، تاریخ، سیاست، تلوزیون مشخص کرد.

وی افزود: شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده و عادت‌زدایی می‌کند.

او اظهار کرد:شهید آوینی هم اُفق با امام راحل بود و همان طور که امام جنگ را می‌دید، او هم می‌دید و روایت می‌کرد.

 وی گفت: هنر در ایران زنده است و عموم مردم ما اهل هنر هستند.

یامین پور افزود: شهید آوینی و شهید سلیمانی از کسانی هستند که وقت داشتند، گفت: خون سبب یادآوری خاطره‌هایی می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند آن را زنده کند؛ شاید اگر سردار سلیمانی به شهادت نمی‌رسید به یاد نمی‌آوردیم که همه ما یک ملت هستیم که قلب‌هایمان به هم پیوند دارد؛ این خون یک برق ایجاد و خاطره‌ها را زنده کرد.  
او گفت:حاج قاسم سلیمانی که شهید شد ما به یک‌باره گذشته را به یاد آوردیم و به یاد سیاوش افتادیم.

دبیر شورای عالی جوانان کشور تاکید کرد: بزرگانی همچون فردوسی، حافظ، سعدی، سنایی، مولاناسرآغاز فرهنگ ایران و متعلق به زمان باقی هستند. برخلاف ادعای برخی که می‌گویند ارتباط ایرانی‌ها با سرآغازهایمان گسسته، اما ما با سرآغاز‌ها مرتبط هستیم به همین دلیل همچنان زنده‌ایم و زمین نخورده‌ایم.

او تصریح کرد: یکی از این سرآغاز‌ها عاشورا است که ارتباط با آن قطع نشده و شهیدان آوینی، سلیمانی، حججی با سرآغاز ارتباط داشتند و اگر ارتباط با سرآغاز قطع شود دچار سستی و زوال می‌شویم.

وی با بیان اینکه روایت فتح یک کار نوین از یک روایت غریب بود تصریح کرد: آوینی جنگ را فتح دید نه جنگ، به همین دلیل توانست روایت فتح را خلق کند.  

یامین پور تصریح کرد: نکته ما فقدان انسان‌های هم افق با حقیقت جاری است نه فقدان کسانی که تکنیک‌ها را می‌دانند.

سپس رییس حوزه هنری استان کرمان نیز گفت: آیین هفته هنر انقلاب اسلامی در واقع یک نقطه پایانی بر اتفاقات سال گذشته و آغازی بر اتفاقات پیش‌روی حوزه هنری استان کرمان است.

مجتبی اسدی افزود:جایزه ویژه امسال با نام "ریحانه" هم که در واقع لباس شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد از شهدای خردسال حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در گلزار شهدای کرمان است که به‌صورت امانت در دست ماست و هر ساله به هنرمند یا هنرمندان شاخص ایثار و شهادت اهدا می‌شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از هنرمندان و چهره‌های فعال هنر انقلاب اسلامی در کرمان تجلیل و امین شجاعی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان کرمان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

لازم به توضیح است جایزه ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی امسال با نام «ریحانه» به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی به حلقه ادبی قلمه اهدا شد؛ این حلقه ادبی متشکل از نویسندگانی است پس از حادثه تروریستی کرمان روایتگر شهدای این حادثه بودند.

دیگر خبرها

  • خودروی تیبا با ۱۰ سرنشین واژگون شد/مصدومیت ۵ نفر
  • حال و هوای خانه شهید طهرانی مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»
  • آتش سوزی مرگبار کارگاه ساختمانی در تهران/ ۶ کارگر جان باختند+ جزئیات
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • مصدومیت ۱۳ نفر در پی واژگونی اتوبوس در یزد
  • واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران در یزد
  • واژگونی اتوبوس با ۱۳ مصدوم در یزد
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل