Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: حکم قطع دست دزد 34 ساله ای که به سرقت گوسفندان روستاییان در شهرهای مختلف خراسان رضوی و جنوبی، اعتراف کرده بود، ساعت 9 صبح روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد.

چند سال قبل وقوع سرقت Stealing های متعدد در اطراف برخی شهرهای استان خراسان رضوی و جنوبی، درحالی آغاز شد که فرد یا افراد ناشناسی با تخریب شبانه در و دیوار منازل روستایی، گوسفندان اهالی روستا را به سرقت می بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامنه این سرقت ها هر روز به اطراف شهرهای دیگر کشیده می شد و موجب نگرانی روستاییان شده بود. به همین دلیل ماموران انتظامی با صدور دستورات ویژه قضایی ، تلاش گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت ها آغاز کردند. بررسی ماموران انتظامی همچنین براساس شکایت شاکیان، نشان می داد هر باری که دزد The Thief یا دزدان به آغل گوسفندان دستبرد می زنند تعداد زیادی از گوسفندان به سرقت می رود. اگرچه در اثنای این سرقت ها، اموالی از قبیل سرویس طلا، موتورسیکلت و ... نیز مورد دستبرد سارق یا سارقان قرار می گرفت اما تحقیقات پلیس Police بیانگر آن بود که سرقت گوسفند، هدف اصلی دزدان از دستبرد به منازل روستایی و گاهی شهری است. گزارش خراسان حاکی است، با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل های کارشناسی، در نهایت ماموران انتظامی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد جوان 28 ساله ای ، عامل اصلی سرقت های مذکور است بنابراین، وی در یک عملیات هماهنگ و با کسب مجوزهای قضایی در سال 1390 دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

این متهم درمراحل تحقیقات به 21 فقره سرقت احشام در چهار شهر استان های خراسان رضوی و جنوبی اعتراف کرد. با توجه به شکسته شدن حرز و چگونگی سرقت های این جوان 28 ساله که «علی – خ» نام دارد، کیفرخواست پرونده در یکی از شهرستان ها صادر شد و متهم در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت.

قاضی Judge دادگاه کیفری با توجه به محتویات پرونده و بررسی دقیق همه جوانب سرقت های مذکور، رای به «قطع ید» و همچنین ردمال داد اما این رای با اعتراض متهم، در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت ولی قضات با تجربه دادگاه تجدیدنظر نیز با توجه به اسناد ودلایل محکمه پسند، رای این پرونده را مطابق با موازین شرعی و قانونی دانستند وحکم صادره را تایید کردند.

این گونه بود که رای قطعی دادگاه تجدیدنظر برای اجرای حکم به یکی از شعبات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و بدین ترتیب این حکم ساعت 9 صبح روز گذشته با نظارت قضات اجرای احکام، در محل زندان Prison مرکزی مشهد به اجرا درآمد و دست سارقی که هم اکنون 34 ساله است زیر «گیوتین» قرار گرفت و قطع شد. با اجرای این حکم شرعی و قانونی، بلافاصله محکوم به مرکز درمانی انتقال یافت و مورد مداوا قرار گرفت.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری متهم به ۸ فقره اخاذی در پوشش مامور انتظامی خبر داد. - اخبار استانها -

سردار نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: در پی گزارش چند فقره اخاذی تحت عنوان مامور از شهروندان در محدوده بلوار رسالت، خواجه ربیع و بهمن توسط مردی جوان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری خواجه ربیع با بررسی اظهارات مالباختگان و به دست آوردن مشخصات ظاهری متهم، تحقیقات میدانی خود را آغاز و با اشراف اطلاعاتی مخفیگاهش را در محدوده بولوار رسالت شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سردار نگهبان بیان کرد: در بازجوئی های به عمل آمده، متهم به 8 فقره اخاذی از شهروندان اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در ادامه از شهروندان خواست؛ از دادن پول و لوازم با ارزش خود به افراد مشکوک که خود را مامور پلیس و نهادهای امنیتی معرفی می‌کنند خودداری کنند و حتماً از آن ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

سردار نگهبان همچنین در تشریح جزئیات پرونده سرقت های سریالی شبانه در مشهد گفت: در پی گزارش سرقت های سریالی شبانه قطعات و محتویات داخل خودرو در حوزه استحفاظی کلانتری شهید" نواب صفوی"، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران تجسس کلانتری نواب صفوی با بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت ها، گشت زنی های هدفمندی را با همکاری دیگر واحدهای انتظامی در مناطق آسیب پذیر آغاز کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا این که شب گذشته یکی از تیم های کلانتری نواب صفوی هنگام گشت زنی در محدوده خیابان 17 شهریور شمالی مردی را که خودش را در لابلای خودروها مخفی کرده بود دستگیر و در بازرسی از محل یک شاه کلید، تعدادی آچارآلات و یگ دستگاه مانیتور خودرو کشف کردند.

سردار نگهبان گفت: متهم 50 ساله که دارای سوابق متعدد کیفری به جرم سرقت است با توجه به مستندات به دست آمده از دوربین های مداربسته به 42 فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودروهای پژو و پراید برای تامین هزینه های مواد مخدر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد