Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دبير انجمن صنايع همگن نيرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: شرکت خودروسازي رنو برنامه ريزي خاصي براي شريکان استراتژيک خود از جمله قطعه سازان دارد و در اين راستا يک رابطه برد - برد تعريف کرده است.

«آرش محبي نژاد» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: افزايش تيراژ توليد محصولات رنو در ايران و پيگيري استراتژي «هر مدل خودرو، يک قطعه ساز» از سوي اين شرکت، تيراژ قطعه سازان ايراني را اقتصادي کرده و بتدريج بالاتر خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته اين مقام صنفي، قطعات توليدي قطعه سازان ايراني تاکنون به قيمت هاي عادلانه از سوي رنو خريداري شده و تيراژ اقتصادي سبب مي شود تا توسعه همکاري هاي دوجانبه را شاهد باشيم.
وي با اشاره به برنامه ريزي فرانسوي ها براي آموزش قطعه سازان ايراني، گفت: اجراي استانداردهاي جديد رنو و سيستم هاي کيفيي که از قطعه سازان مي خواهند، همگي ارتقاي کيفي سازنگان قطعات خودرويي را موجب خواهد شد.
محبي نژاد با اشاره به يکي از بندهاي قرارداد رنو با قطعه سازان ايراني، بيان داشت: در صورت تاخير در اجراي قرارداد يا پرداخت ها، جريمه براي اين شرکت در نظر گرفته شده که خود، مشوقي براي قطعه سازان است.
وي يادآوري کرد: چنين رويه اي را از آغاز فعاليت رنو در کشورمان شاهد بوديم و حال که اين شرکت با شرکت هاي نيسان و ميتسوبيشي ژاپن ادغام و به بزرگترين توليدکننده خودرو در جهان بدل شده، برنامه ريزي خاصي براي شرکاي استراتژيک خود از جمله قطعه سازان دارد و يک رابطه برد- برد تعريف کرده است.
دبير انجمن صنايع همگن نيرومحرکه و قطعه سازان کشور ادامه داد: شرکت رنو علاوه بر جلب رضايتمندي مشتريان، به دنبال جلب رضايت زنجيره تامين از جمله قطعه سازان نيز هست و در اين پيوند، تدوين استانداردهاي سختگيرانه، برنامه هاي ارتقاي کيفي و رابطه برد- برد ياد شده، موجب تقويت همکاري ها خواهد شد.
پيش از اين «منصور معظمي» رئيس هيات عامل ايدرو اظهار کرده بود: اکنون 15 قطعه ساز داخلي داريم که توليداتشان از قابليت صادرات برخوردار است و در قرارداد منعقده با رنو مقرر شده شمار آنها يعني قطعه سازاني که توليداتشان در سطح استاندارد جهاني باشد، به 60 مورد برسد.
** استانداردهاي جديد خودرويي
محبي نژاد با اشاره به اعلام استانداردهاي جديد 85 گانه از سوي سازمان ملي استاندارد ايران که بايد تا دي ماه 97 اجرايي شوند، اظهار داشت: در اين زمينه شرکت رنو نيز استانداردها و مشخصات قطعات جديد خود را به قطعه سازان اعلام کرده و در مقابل قيمت هاي جديد قطعه سازان را دريافت کرده است.
«رامتين اسماعيلي» مديرعامل رنوپارس اين هفته در نشستي خبري در پاسخ به پرسشي درخصوص استانداردهاي جديد 85 گانه سازمان ملي استاندارد که بايد تا ابتداي دي ماه سال آينده اجرايي شوند، تصريح کرد: مطابق اين استانداردها، همه محصولات رنوپارس که اکنون در ايران توليد مي شوند (از جمله ال 90، ساندرو و غيره)، از خط خارج خواهند شد.
اسماعيلي گفت: در اين زمينه به دنبال عرضه پلتفرم جديد براي توليد خودروهاي جديد مطابق با اين استانداردها هستيم؛ اما همه خودروهاي وارداتي رنو از آنجايي که مطابق استانداردهاي روز اروپا توليد مي شوند، براي تردد در سطح خيابان ها و جاده هاي ايران مشکلي نخواهند داشت.
وي بيان داشت: در اين زمينه با قطعه سازان و تامين کنندگان قطعات مشاوره کرده و قيمت گرفته ايم؛ آنان براي تامين قطعه خودروهاي جديدي که مطابق برنامه جايگزين خودروهاي قديمي مي شوند، آمادگي داشته و قيمت هايشان نيز کاملا رقابتي است.
به گزارش ايرنا، اجراي فاز نخست استانداردهاي جديد اجباري خودرو از روز نخست دي ماه 1396، توليد و واردات برخي از خودروهاي غير استاندارد را از دستور کار خودروسازان خارج کرد.
رئيس سازمان ملي استاندارد ايران در اين زمينه به ايرنا گفته بود: بازگشت به خط توليد خودروهايي که قادر به پاس کردن استانداردهاي 55گانه اين سازمان تا ابتداي زمستان امسال نشده بودند، مستلزم گذراندن استانداردهاي 63 گانه تا اول دي ماه 97 است.
«نيره پيروزبخت» تصريح کرد: اما از ابتداي زمستان آينده به بعد پشت سر گذاشتن 85 استاندارد الزامي است و 22 استاندارد ديگر نيز اضافه خواهد شد.
** چالش افزايش قيمت قطعات خودرو در آينده نزديک
دبير انجمن صنايع همگن نيرومحرکه و قطعه سازان کشور در ادامه گفت و گوي خود با ايرنا پيش بيني کرد که شرکت رنو به دليل دستوري بودن قيمت گذاري خودرو در ايران در آينده با مشکل مواجه شود.
وي توضيح داد: رنو مشتري 2 خودروساز بزرگ کشور يعني ايرن خودرو و پارس خودرو است و از آنجايي که اين خودروسازان نمي توانند به راحتي قيمت هايشان را افزايش دهند، در آينده در خصوص قطعات منفصل (سي.کي.دي) با چالش مواجه خواهند شد.
محبي نژاد يادآوري کرد: بزرگترين چالش در ماه هاي آينده افزايش قيمت مواد اوليه و حذف ارز مبادله اي از قطعه سازان است که منجر به افزايش قيمت نهايي اين توليدات خواهد شد.
به گزارش ايرنا، در دوره پسابرجام و با گذشت بيش از 10 ماه از امضاي توافق اوليه در نمايشگاه خودرو پاريس 2016، مرداد ماه امسال قرارداد بزرگترين سرمايه گذاري تاريخ صنعت خودرو ايران بين شرکت خودروسازي رنو فرانسه و ايدرو به عنوان نماينده بخش دولتي در ايران و شرکت «پرتو نگين ناصح» به عنوان نماينده بخش خصوصي امضا شد.
اين همکاري مشترک شامل يک مرکز مهندسي و خريد جديد براي حمايت از قطعه سازان داخلي و يک کارخانه توليدي با ظرفيت اوليه ساليانه 150 هزار دستگاه است.
براساس اين توافقنامه، رنو براي نخستين بار در ايران، مراکز توزيع، فروش و خدمات پس از فروش خواهد داشت.
اين شرکت در حوزه تحقيق و توسعه، خريد و بومي سازي، توليد خودرو و توزيع و صدور آن در شبکه توزيع و تحت استاندارد شرکت رنودر بازارهاي داخلي و خارجي، فعال خواهد بود.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام* 3065*2025
مصاحبه: محمد ملک دار* انتشاردهنده: ليلا جودي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید محصولی شده اند که می‌تواند سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های خوردگی، رسوب و زنگ در انواع خودرو، تأسیسات و نیروگاه‌ها را به کشورمان کاسته و مانع از آلودگی محیط زیست شود.

بر اساس این گزارش، ماده ایمن ساز ضد رسوب و ضدخوردگی این شرکت سازنده، راه حلی دائمی برای از بین بردن رسوب و زنگار فعلی موجود در آب، بدون نیاز به تخلیه است.

کاهش هزینه تعمیرات، افزایش راندمان و بهره وری موتور انواع خودرو، حفظ سلامت قطعات تأسیسات، حذف اسیدشویی و کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی هزینه سوخت و انرژی در تأسیسات از جمله فواید این محصول عنوان شده است.

به گفته عبدالحمید مصدق، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، در خصوص محصولات این شرکت، و کاربرد آنها، محصول ضد رسوب و ضدخوردگی در ۱۳۸۸ ثبت اختراع شده و در حال حاضر برای بومی‌سازی آن در سطح کشور تلاش می‌کنیم، عاملی راهبردی و مهم است.

نبود وجود این ماده سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه خوردگی، رسوب و زنگ در انواع خودرو، تأسیسات و نیروگاه‌ها به کشور تحمیل می‌کند.

وی افزود: نمونه‌ای از این خرابی‌ها را می‌توان در سوراخ شدن رادیاتور و مخلوط شدن آب و روغن در پکیج‌های خانگی و خودرو‌ها مشاهده کرد.

استفاده نکردن از  این ماده علاوه بر ایجاد هزینه‌های ملی هنگفت، باعث آلودگی محیط زیست نیز می‌شود.

به گفته مصدق، بزرگ‎ترین دستاورد مجموعه ما، کسب اعتماد ملی در استفاده از محصول تأسیساتی، خودرویی و نیروگاهی پارس کیمیا است. این اعتماد به حدی است که هم اکنون صنایع بزرگ کشور مانند صنایع دفاع، برخی بیمارستان‌ها، هتل‌ها، شرکت نفت و شهرداری‌ها به ما اعتماد می‌کنند و با پرداخت پیش‌پرداخت، جنس را تحویل می‌گیرند.

وی افزود: تا به امروز تمام ارگان‌هایی که از این محصول استفاده کرده‌اند از جمله بزرگترین ارگان حمل و نقل ایران، رضایت کامل از آن داشته‌اند.

مصدق در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۵۰۰ نفر در سطح کشور مشغول به کار هستند.

 

دیگر خبرها

  • جزییات اولین حراج سکه در سال جدید / فروش ۷۲۱۸ قطعه سکه در دهمین حراج مرکز مبادله ایران
  • جزئیات اولین حراج سکه در سال جدید/ ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
  • جزئیات اولین حراج سکه در سال جدید/ ۷۲۱۸ سکه فروخته شد+قیمت
  • تخصیص ۷۲۱۸ قطعه سکه در دهمین حراج مرکز مبادله ایران
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • علی قائم مقامی دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما شد
  • علی قائم‌مقامی دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما شد
  • تولید ماده ضدرسوب ایرانی با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی
  • افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی
  • بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان