Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آیت‌الله عبدالهادی حسینی‌شاهرودی در نشست توجیهی طرح آموزشی ازدواج  و مهارت‌های زندگی در میان زوج‌های جوان که در تالار قلم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد اظهار کرد: پیگیری آموزش جوانان در آستانه ازدواج باید همانند تعلیمات حجاج قبل از حج الگوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برخی کشورها  با توجه به تجربه و بازخورد مسائل مربوط به زندگی مشترک، ثبت ازدواج دختران و پسران را منوط به داشتن مدارک خانه‌داری، همسرداری و فرزندداری کردند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: با آموزش مهارت‌های لازم به جوانان در آستانه ازدواج، علاوه بر یک موفقیت فرهنگی می‌توان به نتایج بسیار خوبی مثل کاهش آمار طلاق و افزایش نرخ ازدواج دست یافت.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه رویکرد دولت در تشویق به ازدواج، باروری و فرزندآوری است، گفت: آموزش و ترویج ازدواج سالم در جوانان به منظور ارتقاء شاخص‌های سلامتی لازم است و لزوم مداخلات هوشمندانه در مورد ازدواج، ایجاد فضای مثبت در مورد ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان و آموزش به جوانان بعد از ازدواج ضروری است.

نشست توجیهی طرح آموزشی ازدواج  و مهارت‌های زندگی در میان زوج‌های جوان با حضور مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونان و مدیران معاونت‌های دانشجویی فرهنگی و بهداشتی این دانشگاه، مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، مدیرکل و کارشناسان امور اجتماعی استانداری مازندران، مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران، مسؤولان جهاد دانشگاهی و جمعی از مدیران و کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان مازندران برگزار شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی عنوان کرد: حدود ۱۰۰ معتاد متجاهر طی بهمن و اسفند ماه پارسال در این شهرستان جمع‌آوری شد که مردان این گروه به کمپ ماده ۱۶ واقع در شهرستان و زن‌ها نیز به مرکز نگهداری و بازپروری مربوطه در مشهد منتقل شده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به اثرات مثبت این اقدام، جمع‌آوری دیگر معتادان متجاهر شهرستان با افزوده شدن ظرفیت نگهداری از این مددجویان در چناران طی سال جاری ادامه خواهد یافت.
فرماندار چناران گفت: اعتیاد و طلاق عمده آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بوده که برای کاهش آسیب‌های آن‌ها برنامه‌ریزی و اقداماتی صورت گرفته است.
مه آبادی بر جمع‌آوری و رصد اطلاعات رخدادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در چناران به وسیله دستگاه‌های متولی تأکید کرد و گفت: رصد و توجه به جمعیت دانش‌آموزانی که در سنین کم ازدواج کرده و توانایی زندگی مشترک ندارند از برنامه‌های آموزش و پرورش برای بررسی مسأله آسیب طلاق در خصوص این گونه پیوندهای زناشویی است.
وی با بیان این که شهرستان گلبهار دفترخانه ثبت طلاق ندارد گفت: زوجین این شهرستان برای ثبت طلاق به چناران می‌آیند لذا به نظر می‌رسد آمار طلاق در چناران کمتر از میزان ثبت شده فعلی است و همین موضوع ایجاب می‌کند که مجوز تأسیس دفتر طلاق در گلبهار نیز صادر شود.
فرماندار چناران گفت: نهادهای متولی موضوع ازدواج و مرتبط با مسأله طلاق از جمله ورزش و جوانان، بهزیستی و آموزش و پرورش کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌های زندگی برای جوانان در دوره‌های "قبل از ازدواج"، در دوره عقد و پس از آغاز زندگی مشترک ترتیب می‌دهند.
مه آبادی افزود: تلاش می‌شود سازمان‌های مردم نهاد در حوزه حمایت از خانواده و مشاوره ازدواج در شهرستان فعال شود و حتی از این ظرفیت مردمی در دیگر حوزه‌ها مانند اشتغال جوانان و تسهیلگری در راه‌اندازی کسب و کارها بهره بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت