Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ چارلز شوبریج، تحلیلگر مسائل امنیتی، در مصاحبه با راشا تودی گفت آمریکا در مذاکرات میان دو کره، که سئول انتظار دارد به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره منجر شود، دخالت می‌کند.

برگزاری سومین جلسه از مذاکرات کره جنوبی و شمالی در یک هفته اخیر، پیشرفت چشمگیری در روابط سرد میان این دو کشور به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌که سئول از گرمی روابط دو کشور استقبال کرده است، سران 20 کشور خارجی که از آن‌ها به نام «گروه ونکوور» نام برده می‌شود و بیش از 50 سال گذشته در خلال جنگ کره از سئول حمایت کرده بودند، نسبت به این مذاکرات صلح اعلام تردید می‌کنند.

در پی تصمیم روز سه شنبه این گروه مبنی بر اعمال تحریم‌های یک جانبه شدیدتر علیه پیونگ یانگ، شوبریج گفت: «این مسئله کاملا عجیب است. در حالی که روابط میان این دو کشور در حال گرم شدن است، متحدان پیشین کره جنوبی عرصه را تنگ‌تر کرده اند و سخنان شدید‌اللحن خود را افزایش می‌دهند و سعی در تشدید تنش‌ها دارند.»

آمریکا به قطع اعلام کرده است نه تنها فشار‌های اقتصادی و دیپلماتیک بیشتری بر کره شمالی وارد خواهد کرد، بلکه برای خلع سلاح این کشور، تهدیدهای نظامی نیز در نظر خواهد گرفت. روز چهارشنبه، وزارت دفاع ملی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سئول و واشنگتن تعهد امنیتی خود را به دفاع از کره جنوبی با استفاده از تمام توانای‌های نظامی خود بار دیگر اعلام کرده اند.» در این بیانیه همچنین آمده است آمریکا و کره جنوبی «پذیرفته اند به استقرار دارایی‌های استراتژیک آمریکا در کره جنوبی و مناطق نزدیک به آن تا هنگامی که تهدیدها از جانب کره شمالی در جریان باشد، ادامه دهند.»

تصمیم برای تشدید تهدید‌های نظامی در حالی بیان شده است که در همان روز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره احتمال رسیدن مذاکرات کره شمالی و جنوبی به هر گونه «نتیجه معنادار»، ابراز تردید کرده بود. رئیس جمهور آمریکا همچنین تهدید کرد احتمال این‌که بحران در شبه جزیره کره به طور صلح‌آمیز حل و فصل نشود «بسیار بالا» است.

این تحلیلگر مسائل امنیتی، با اشاره به این‌که در صورتی که آمریکا دست از مداخله بردارد، سئول و پیونگ یانگ می‌توانند به نتایج بهتری دست یابند، از سیاست خارجی واشنگتن انتقاد کرد.

شوبریج در مصاحبه با راشا تودی گفت: «این گفتگوها پس از آن آغاز شد که کره جنوبی آمریکا را قانع کرد مانورهای نظامی خود در شبه جزیره کره را به طور موقت متوقف کند.» وی افزود: «به نظر می‌رسد هنگامی که منافع و سیاست خارجی در یک طرف، و اقدامات آمریکا در طرف دیگر قرار گیرند، کشورهای منطقه می‌توانند دستکم تا حدی به یافتن مشکلات محلی بپردازند و به سوی منافع محلی خود، که به طور معمول صلح و ثبات است، پیش بروند.»

چین و روسیه به عنوان دو قدرت منطقه‌ای که به شرکت در نشست ونکوور که در روزهای گذشته برگزار شد نیز دعوت نشده بودند، چشم‌انداز بدبینانه واشنگتن نسبت به روند دیپلماتیک دو کره را مورد انتقاد قرار دادند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد کشورهایی که در این نشست در کانادا شرکت کردند، در حالی که برنامه موسوم به «توقف دوگانه» را که از جانب چین و روسیه مطرح شده است رد کردند، به راه حل دیگری دست نیافتند.

مسکو و پکن در ماه ژوئیه سال 2017، راهکاری را پیشنهاد کردند که به موجب آن، در ازای توقف مانورهای نظامی آمریکا و متحدان محلی‌اش در شبه جزیره کره، کره شمالی نیز آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کند. واشنگتن روز سه‌شنبه در نشست ونکوور این راهکار را که «توقف دو جانبه» خوانده می‌شود، بار دیگر رد کرد.

انتهای پیام/

 

بهبود روابط کره شمالی و جنوبی در صورت دخالت نکردن آمریکا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فضای کار اشتراکی برای کسانی است که ایده جدید یا مهارت مناسبی دارند و می‌توانند به‌صورت فریلنسری یا دورکاری، فعالیت کنند.

به بیان دقیق‌تر، «Coworking Space»، فضا‌های بزرگی هستند که افراد می‌توانند به‌عنوان محل کار از آنجا استفاده کنند. افراد دراین مکان‌ها، میز و قسمت مخصوص به خود را دارند و از امکانات استفاده می‌کنند.

افراد در کنار یکدیگر و دیگر گروه‌های مستقر مشغول به فعالیت می‌شوند برای همین به آن‌ها فضار کار اشتراکی می‌گویند و همین نکته موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

اجاره چنین فضاهایی معمولا ماهیانه و بر اساس تعداد افراد یا میز محاسبه می‌شود. میانگین هزینه ‌ها برای هر نفر بین ۷۵ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

این میزان هزینه در مقایسه با  شرایط اجاره فضای کار سنتی، به‌صرفه‌تر است. به همبن دلیل، اغلب افرادی که به‌صورت آزاد پروژه دریافت می‌کنند، به دنبال فعالیت در فضاهای کار اشتراکی هستند.

همیچنین مدیران و کارفرمایانی که پس از راه‌اندازی کسب وکار خود به‌دنبال همکاری با افراد فریلنسر هستند، از فضاهای کار اشتراکی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • برگردید تا غرق نشوید
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟