Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر حسن بگلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه ؛گفت: خانواده‌ها می‌توانند با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی به اقتصاد خانوار خودشان و حفظ محیط زیست کمک کنند.
وی  افزود: سلول‌های خورشیدی قابلیت نصب در پشت‌بام منازل با کمترین میزان اشغال فضا را دارند و برای راه‌اندازی یک واحد نیروگاهی کوچک مقیاس با توان تولید 5 کیلووات برق مساحتی در حدود 55 مترمربع نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن بگلو گفت: خانواده‌ها می‌توانند با راه‌اندازی این نیروگاه‌ها برق تولیدی خود را به ازای هر کیلووات 8000 ریال یعنی حدود 13 برابر بیشتر از قیمت فروش برق به مشترکین به شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بفروشند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار داشت: برای اطمینان خاطر مشترکینی که اقدام به تولید برق خورشیدی می‌کنند، قرارداد خرید برق به مدت 20 سال عقد خواهد شد.
حسن‌بگلو تصریح کرد: تولید برق کمکی برای اقتصاد خانوارها است و یک سرمایه‌گذاری سودآور می‌باشد بطوریکه بنابر محاسبه کارشناسان امر و لحاظ کردن قدری خطای محاسباتی با سرمایه‌گذاری تقریبی 25 میلیون تومانی درآمدی معادل ماهانه 6 میلیون ریال حاصل می‌شود و دوره بازگشت سرمایه کمتر از چهار سال است.
وی اضافه کرد: از نگاه دیگر ایجاد و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به عنوان یک انرژی پاک، کمک به حفظ محیط زیست کرده و از سوزاندن سوخت‌های فسیلی برای تولید برق جلوگیری می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی عنوان کرد: از مزایای بسیار توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کمک به اقتصاد ملی است چراکه دولت‌ها می‌توانند به جای سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه‌های تولید برق بر پایه سوخت‌های فسیلی، به نوسازی و بهبود نیروگاه‌های برق یا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها اقدام کنند.
حسن‌بگلو بیان کرد: افزایش نیروگاه‌های خورشیدی به شرکت‌های توزیع نیروی برق کمک می‌کند تا در تامین برق در ساعات پیک مصرف مشکلی نداشته باشند و به شبکه توزیع برق کمک شایانی می‌کند.
وی ادامه داد: نیروگاه خانگی برق خورشیدی اولین نیرگاه 5 کیلوواتی در ارومیه می‌باشد که آماده اتصال به شبکه سراسری برق است اما در شهرستان‌های دیگر استان نیروگاه‌های دیگر و در مقیاس‌های بزرگتر نیز در دست ساخت هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، اعلام کرد: مالک  نیروگاه خانگی برق خورشیدی  اعلام آمادگی کرد تا برای راه‌اندازی 3 نیروگاه دیگر نیز سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام/م

توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی عامل موثر در اقتصاد خانوار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: معاونت بهداشت استان توانست ۸۲ درصد جامعه هدف این طرح را تحت پوشش قرار داده و فشار خون و قند خون آنها را پایش کند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که پوشش ۷۰ درصدی در ابتدای اجرای طرح برای استان پیش بینی شده بود.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربیاز نظر تعداد رتبه دهم کشوری بعد از چند دانشگاه مادر را کسب کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته ۱۷ پروژه بهداشتی شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز جامع سلامت جهت ارائه خدمات سطح یک بهداشتی اضافه شد.

ولی زاد گفت: همچنین در سال گذشته ۹ مرکز خدمات جامع سلامت به شبانه روزی ارتقا پیدا کردند .

وی با اشاره به انتخاب نقده از استان آذربایجان غربی به عنوان مجری برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری افزود: در این خصوص نیز موفقیت های خوبی در این شهرستان حاصل شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته همچنین چهار مرکز سراج برای رفع مشکلات روان در شهرهای ارومیه، ماکو، مهاباد و میاندوآب راه اندازی شد که شامل مراکز خدمات جامع سلامت روان جامعه نگر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: رتبه برتر در رویداد جوانی جمعیت در کشور توسط این دانشگاه در سال گذشته کسب شد و تربیت کنشگران جمعیت برای اولین بار در کشور در معاونت بهداشتی استان اجرا شد.

ولی زاد گفت: ۱۱ نفر از اساتید هیات علمی این دانشگاه از نظر استناد مقالات، جزو دانشمندان برتر ۲ درصد استنادی دنیا در سال گذشته قرار گرفتند و این نسبت به سال پیش ازآن ۲ برابر شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از نظر رتبه تایمز در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بعد از تبریز که در بازه ۵۰۱ تا ۶۰۰ دارای رتبه اول است، به اتفاق ۹ دانشگاه دیگر در بازه ۶۰۱ تا ۸۰۰ رتبه دوم را دارد که با توجه به این امر، جزو ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی برتر از نظر رتبه بندی تایمز هستیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با ۴۳۰ نفر هیات علمی نزدیک به پنج هزار دانشجو دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: انتخاب دانشگاه به عنوان همکار برتر ثبت تروما در کشور در سایه فعالیت همکاران در رجیستری ثبت تروما از دیگر افتخارات کسب شده در سال گذشته است .

 

دیگر خبرها

  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • ماکو رتبه اول آذربایجان غربی در نهضت ملی مسکن است
  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس
  • اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ درآذربایجان غربی
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • آمادگی کامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۳
  • خصوصی‌ها در تور خصولتی‌ها
  • توزیع بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان شوط در سال ۱۴۰۲ 
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کودیارانه کشاورزی در نقده