Web Analytics Made Easy - Statcounter


گرچه آمریکا با تفسیرهای متناقض از قوانین بین‌المللی سعی دارد موجودیت نظامی خود در سوریه را مشروع جلوه دهد، اما مصوبات محافل بین‌المللی، مداخله نظامی آمریکا در سوریه را غیر قانونی می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل امتداد نیوز، مرکز مطالعاتی مداد در گزارشی به بررسی عملیات ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه و جنایت‌های آن ضد تمامیت ارضی سوریه و ملت این کشور پرداخته و ابعاد این جنایات را از لحاظ حقوقی و تحولات میدانی مورد بررسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش مداخله نظامی آمریکا در سوریه در سال ۲۰۱۴ تحت عنوان عملیات ائتلاف بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش آغاز شد، آتشی که دامن بسیاری از غیرنظامیان سوری را سوزاند و شهرهای آنها را در نتیجه حملات کورکورانه هوایی و توپخانه‌ای به ویرانه هایی تبدیل کرد و خسارت های مالی و انسانی گسترده‌ای در زیرساخت‌ها و دارایی‌های عمومی و خصوصی آنها به وجود آورده است.

آمریکا حتی به این مقدار نیز بسنده نکرده و به دنبال تبدیل موجودیت نظامی خود در جغرافیای سوریه به یک واقعیت مسلم و مشروع مورد حمایت قوانین بین‌المللی است. بررسی اقدامات ائتلاف آمریکایی در اراضی سوریه نشان دهنده جنایت‌های است که می ‌توانند در محافل بین المللی مورد پیگیری و بررسی قرار گرفته و نامشروع بودن موجودیت آمریکا در این کشور را بیش از پیش نشان دهند.

مبانی غیر قانونی بودن عملیات آمریکا در سوریه

بر اساس قوانین و احکام حقوق بین الملل هیچ کشوری نمی‌تواند ضد کشور دیگر از قدرت نظامی استفاده کند، مگر اینکه یکی از شرایط زیر را داشته باشد: این موضوع در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد مورد بررسی قرار گرفته است.

الف: بعد از دستیابی به موافقت دولت مستقر در کشور مذکور.

ب: بعد از مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متحد و به موجب بند هفتم منشور این سازمان.

ج: در صورت دفاع مشروع از خود در مقابله با تجاوز مسلحانه کشور مذکور.

در مورد سوریه می‌بینیم که هیچ کدام از این شرایط وجود ندارد، همین موضوع باعث تردید برخی سیاست‌مداران و حقوق‌دانان آمریکایی شد و آنها تلاش کردند ادله‌ای را در رابطه با تأویل متون حقوق بین‌الملل و حتی مصوبات شورای امنیت مرتبط با این موضوع ارائه دهند. شاید بتوان گفت تازه‌ترین این موارد در اظهارات جیمز ماتیس وزیر جنگ آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران در پنتاگون مطرح شده که در مطالب جنجال‌برانگیز خود نسبت به غیرقانونی بودن موجودیت ارتش آمریکا در سوریه گفت: سازمان ملل متحد اعلام کرد که ما می‌توانیم تعقیب عناصر داعش را انجام دهیم و ما در سوریه برای تخریب داعش حضور داریم. وی در سخنان خود ادامه داد: ما الان به سادگی نمی‌توانیم از عقب‌نشینی از سوریه سخن بگوییم، ما قبل از مشخص شدن نتایج کنفرانس ژنو از سوریه عقب‌نشینی نخواهیم کرد، البته برخی از نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کنیم، اما برخی پیش شرط‌ها در این زمینه داریم.

در این مورد باید در درجه اول میزان مشروعیت این مداخله در سایه احکام و قوانین بین‌الملل ارزیابی شود که این موضوع از طریق بررسی حق استفاده از زور در منشورهای سازمان ملل مطرح شده است که مرتبط با ماده دوم منشور سازمان ملل در زمینه امتناع کشورهای عضو سازمان از استفاده از قدرت و زور یا تهدید به آن در مناسبات بین‌المللی با یکدیگر است.

این منشور همچنین شرایط مشخص و قانونی را در زمینه استفاده از زور در مناسبات بین‌المللی مشخص کرده که تابع دو استثنا است: استثنای اول هنگامی است که موضوع مرتبط با دفاع مشروع از فرد یا یک گروه باشد. این موضوع در ماده 51 منشور مورد توجه قرار گرفته است. استثناء دوم در رابطه با شرایطی است که سازمان ملل مجبور به مداخله برای مقابله با تهدید صلح و ثبات بین‌المللی می‌شود. این موضوع در مواد 41 و 42 فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد مطرح شده است.

بر اساس تمام آنچه که مطرح شد می‌توان گفت که ارزیابی حقوقی متنوع در رابطه با مداخله آمریکا نشان می‌دهد که می‌توان این نتیجه را گرفت که حضور آمریکا در عراق بر اساس قوانین بین‌الملل مشروع بوده است ، اما در رابطه با شرایط سوریه، اوضاع با پیچیدگی بیشتری همراه است. چرا که مبانی منشور سازمان ملل، بر حفظ تمامیت ارضی کشورها و ممنوعیت استفاده از زور یا تهدید به استفاده از آن را تأکید می‌کند . بر اساس این قوانین دولتی که هدف حمله مسلحانه قرار می‌گیرد، حق استفاده از قدرت به شکل دفاعی  را دارد، البته این استفاده از قدرت تنها منحصر به مقام‌های دفاعی نیست و برای حفظ صلح و ثبات بین‌المللی و بازگرداندن آن به شرایط گذشته نیز مطرح است. به شرطی که در این رابطه مجوز شورای امنیت صادر شده باشد.

برداشت ایالات ‌متحده آمریکا از این نتیجه ، عاملی شد تا وزیر دفاع آمریکا این‌گونه ادعا کند که آمریکا با مجوز سازمان ملل متحد در سوریه مداخله نظامی کرده است. این در حالی بود که سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه نسبت به اظهارات وزیر جنگ آمریکا واکنش نشان داد و گفت: وزیر جنگ آمریکا اعلام کرد که مصوبات شورای امنیت در خصوص مجوز به واشنگتن برای حمله به سوریه وجود دارد. ما بلافاصله از وزارت خارجه آمریکا این سؤال را مطرح کردیم که منظور آنها کدام مصوبات است. البته پاسخ آنها نامشخص بود، چرا که کسی که این پاسخ را می‌داد به وضوح از سخیف بودن اظهارات مطرح شده در رابطه با عوامل مشروعیت بخشیدن به موجودیت نظامی آمریکا در سوریه اطلاع دارد.

برای بررسی ضعف‌های ادله ائتلاف آمریکایی جهت پشتیبانی از عملیات نظامی در اراضی سوریه ، تنها توجه به این موضوع از نظر عرصه داخلی سوریه کافی نیست، بلکه این روند باید به صورت عمومی مورد بررسی قرار گیرد. نمی‌توان موارد زیر را مطرح کرد.

الف: اراده ضعیف دولت‌ها برای ورود به ائتلاف مبارزه با تروریسم و خودکامگی و انزوای آمریکا در فرماندهی ائتلافی که حتی سازمان ملل متحد نیز آن را تأیید نکرد. حق دفاع مشروع فردی و اجتماعی بر اساس متن ماده 51 منشور سازمان ملل متحد ماهیتی اختیاری دارد که می‌تواند مرتبط با طرف مورد تجاوز مستقیم باشد یا در رابطه با سایر کشورهایی مطرح شود که در درجه دوم قرار دارد . اما ایالات متحده آمریکا شکست خود در دستیابی به موافقت شورای امنیت سازمان ملل را بهانه‌ای برای بسیج بین‌المللی کشورها قرار داد تا بتواند رویکردهای گزینشی خود در رابطه با تروریسم را دنبال کند. رویکردهایی که طی سال‌های طولانی از قانع کردن جامعه جهانی در پذیرش آنها ناکام مانده است. آمریکا همچنین تلاش کرد تفسیری جدید از مشروعیت استفاده از قدرت تحت قوانین بین‌المللی فراتر از مفهوم مورد توافق در منشور سازمان ملل متحد ارائه دهد.

ب: ضعف ادله حمایت از عراق در برابر تهدیدات سوریه: در قوانین بین‌المللی این موضوع پذیرفته نیست که یک کشور را به مجرد حضور عناصر مسلح و متجاوز در داخل خاک آن مسئول تجاوز صورت گرفته نسبت به کشور دیگر بنامیم و بر پایه همین برداشت، کشور مورد تجاوز قرار گرفته و استفاده از قدرت نظامی برای مقابله با کشور دوم را به بهانه دفاع مشروع داشته باشد.

ایالات متحده آمریکا و کشورهای متحد با آن این موضوع را نادیده می‌گیرند که گروه تروریستی داعش که در اراضی سوریه حضور دارد، هیچ ارتباطی با دولت این کشور ندارد. بلکه بر عکس دولت سوریه در حال عملیات نظامی برای ریشه‌کن کردن این گروه از اراضی خود است و موفقیت‌های بزرگی در این زمینه به دست آورده است. ارتش سوریه در همین راستا با پشتیبانی نیروهای هوایی روسیه موفق به رفع محاصره شهر دیرالزور و آزادسازی مناطق اطراف آن از دست گروه‌های تروریستی شده است و این موضوع اراده قوی دولت سوریه برای از بین بردن این تهدید بدون مداخله بین‌المللی را نشان می‌دهد و مداخله کشورهای جهان مورد پذیرش دولت سوریه نیست.

ج: افراط در استفاده از زور ، باعث اختلال در هدف یا وسیله می‌شود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده مشروع از نیروهای مسلح این است که تعیین مقدار استفاده از زور برای رسیدن به اهداف مورد نظر دارای انضباط باشد ، اما آمریکا در عملیات ائتلاف بین‌المللی به رهبری خود در شهرها و روستاهای سوریه که در دست گروه‌های تندرو قرار داشت ، از سلاح‌های کشنده ای استفاده کرد که برخی از آنها نظیر بمب‌های خوشه‌ای و فسفری در عرصه بین‌المللی ممنوع هستند. همچنین بسیاری از اهداف غیر نظامی نظیر ساختمان‌های مسکونی و مساجد و بیمارستان‌ها مورد اصابت قرار گرفت و بسیاری از مردم بی‌گناه شهرها در این حملات کشته شدند. این موضوع حتی در صورت فرض درست بودن ادعاهای آمریکا مبنی بر مشروعیت عملیات نظامی این کشور در سوریه ، رفتار آمریکا را از چارچوب استفاده مشروع از قدرت خارج می کند.

د: انحراف از اهداف جنگ ضد تروریست از بازدارندگی به جنگ پیش دستانه: این موضوع را سازمان ملل متحد در پی تجاوز آمریکا به عراق مورد توجه قرار داد و کمیته حقوق بین‌الملل وابسته به سازمان ملل را مأمور تدوین دستور العملی برای اصلاح منشور سازمان ملل کرد که شامل چندین محور می‌شد. از جمله آنها موضوع جنگ پیش دستانه یا حق دفاع پیش دستانه در برابر تهدیدات احتمالی است. کمیته  مذکور در گزارش پایانی خود که در دسامبر سال 2004 منتشر شد، 5 شاخص در رابطه با استفاده از قدرت نظامی به شکل پیش دستانه برای حمایت از امنیت و صلح و ثبات جهانی مبتنی بر مطالبات جهانی در قرن جدید تدوین کرد.

این شاخص‌ها بیش از پیش کشورهای جهان را ملزم کرد که سناریوهای فاجعه‌آمیز در رابطه با حملات تروریستی و استفاده از تسلیحات کشتار جمعی و رفتار کشورهای شورشی را مدنظر قرار دهند. این سناریوها استفاده از قدرت نظامی در صورت دفاع از خود بعد از هدف حمله واقع شدن را تایید می کند، بلکه حمله پیش دستانه برای جلوگیری از حملات احتمالی را نیز تأیید می‌کند.  با این وجود، شاخص‌های مذکور مطالبی در رابطه با جدی بودن تهدیدات و هدف از اقدامات نظامی و استفاده از ابزارهای لازم برای رسیدن به این هدف و موضوع «آخرین گزینه» یا بررسی پیامدهای مربوط به عملیات پیش دستانه نظامی را نیز مورد توجه قرار داده است. گزارش مذکور از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست این معیارها را مورد توجه قرار دهد و در عملیات نظامی آینده که تحت مبنای جنگ پیش دستانه و از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد، باید این موارد را بررسی کنند.

این توصیه‌ها اولین تلاش‌ها برای قانونمند سازی جنگ پیش دستانه به عنوان یک هدف به رسمیت شناخته شده در چارچوب قوانین بین‌الملل است. علاوه بر این که این موضوع، مفهوم دفاعی جدیدی در عرصه بین‌الملل به شمار می‌رود. با این وجود استفاده از موضوع دفاع پیش دستانه و توجیه و تفسیر آن از سوی آمریکا مورد سوءاستفاده قرار گرفت و برای توجیه موشک باران مکرر مواضع مختلف در پاکستان و یمن و سومالی و سوریه به بهانه هدف قرار دادن گروه تروریستی القاعده بهره برداری شد.

نوام چامسکی تحلیلگر مشهور بین‌المللی در این رابطه می‌گوید که این استراتژی مبتنی بر استفاده از قدرت مسلحانه برای از بین بردن یک تهدید خیالی و ساختگی است. تقویت اصطلاح پیش دستانه به عنوان یک عملیات بزرگ خود را نشان می‌دهد، اما این جنگ پیش دستانه را به صورت ساده می‌توان جنایت مطلق توصیف کرد که پیش‌ از این در دادگاه‌های نورنبرگ محکوم می‌شد.

موضوع دیگر در رابطه با خطرات پذیرش چنین تحولات یا توجیهاتی برای جنگ‌هایی است که آمریکا آنها را در ابعاد حقوق بین‌الملل از روابط سیاسی برای جنگ‌های خود ضد تروریسم تقویت کرده است. این موضوع انحراف گسترده ای در مشروعیت استثناء های مربوط به  تحریم استفاده از زور در مناسبات بین المللی در منشور سازمان ملل ایجاد می کند.

دیتریچ مورسیک کارشناس آلمانی معتقد است که اجرای نظریه جورج بوش پسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در رابطه با مفهوم جنگ پیش دستانه نقض صریح قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود و اصرار به اجرای آن می تواند کانال بین‌المللی جدیدی را مبتنی بر استراتژی امنیت ملی آمریکا ایجاد کند که تنها در راستای منافع این کشور است.

پایان بخش دوم/ ادامه دارد…

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزه

مسئولان سازمان ملل با ابراز وحشت از جنایت ارتش صهیونیستی در پنهان کردن اجساد شهدای فلسطینی در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر و شفاء خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی و محاکمه عاملان این جنایت فجیع شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که امدادگران دفاع مدنی در نوار غزه همچنان گورهای دسته جمعی بیشتری در بیمارستان ناصر واقع در خان یونس در جنوب نوار غزه به دنبال عقب نشینی نظامیان صهیونیست کشف می‌کنند، مسئولان و مقامات سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی شفاء و همچنین بیمارستان ناصر شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که تیم‌های دفاع مدنی در نوار غزه همچنان در تلاش برای پیدا کردن اجساد بیشتر از شهدای فلسطینی که در گورهای دسته جمعی در مجتمع پزشکی ناصر دفن شده بودند هستند.

وحشت مسئولان سازمان ملل از جنایت صهیونیست‌ها در گورهای جمعی در غزه

بر اساس این گزارش تیم‌های دفاع مدنی پیکر 51 شهید دیگر را نیز در گروه‌های سنی مختلف کشف کردند و بدین ترتیب مجموع شهدایی که پیکر آنها تاکنون از گورهای دسته جمعی کشف شده به 361 مورد رسیده است و تاکنون سه گور دسته جمعی در داخل مجتمع پزشکی ناصر کشف شده و تلاش‌ها برای بیرون کشیدن اجساد همچنان ادامه دارد.

در ادامه واکنش‌های بین المللی به جنایت وحشتناک نظامیان صهیونیست در بیمارستان ناصر و بیمارستان شفا و پنهان کردن اجساد غیرنظامیان فلسطینی در گورهای دسته جمعی و در حالی که اغلب این اجساد تکه تکه و برخی نیز تبدیل به خاکستر شده‌اند، «ولکر ترک کمیسر» حقوق بشر سازمان ملل متحد وحشت خود را از این جنایت ابراز کرده و گفت که از شنیدن گزارش‌‌های مربوط به وجود گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر در خان یونس بسیار وحشت زده شدم و نابودی دو مجتمع پزشکی بزرگ در نوار غزه اتفاق بسیار هولناکی است.

وی تاکید کرد که این جنایت‌ها نیاز به تحقیقات مستقل و موثر و شفاف دارد و عاملان این جنایت باید محاکمه شوند. اغلب قربانیان بمباران‌های اسرائیل در غزه طی روزهای گذشته زنان و کودکان بوده‌اند و نگرانی‌های زیادی درباره تهاجم گسترده اسرائیل به شهر رفح وجود دارد که می‌تواند منجر به وقوع جنایت فجیعتری در نوار غزه شود.

وضعیت فجیع اجساد شهدا در گورهای دسته‌جمعی

« راوینا شامداسانی» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز با اشاره به اینکه برخی از اجساد شهدای فلسطینی که در گورهای دسته جمعی کشف شده است در غل و زنجیر بوده‌اند و دستبند در دستان آنها مشاهده شده است گفت باید زنگ خطر را به صدا دربیاوریم، زیرا مشخص شده که اجساد زیادی در گورهای دسته جمعی پیدا شده‌اند و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزهجزئیات هولناک از جنایات اشغالگران در گورهای دسته‌جمعی غزهگورهای جمعی و اجساد خاکستر شده در غزه؛ نماد توحش صهیونیسم

وی تاکید کرد که این اتفاق و جنایتی که رخ داده بیانگر نقض آشکار و جدی قوانین حقوق بشری و بین‌المللی بوده و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام بگیرد. دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در تلاش است تا گزارش‌های مقامات فلسطینی مبنی بر پیدا شدن صدها جسد در بیمارستان ناصر و همچنین ده‌ها جسد در بیمارستان شفاء غزه را بررسی کند.

گزارش‌های نهادهای مربوطه فلسطینی نشان می‌دهد که اجساد غیرنظامیان فلسطینی که توسط نظامیان رژیم اشغالگر در گورهای دسته جمعی دفن شده‌اند زیر انبوهی از زباله‌ها پنهان شده و در میان آنها زنان و افراد مسن زیادی دیده می شود.

دکتر «خلیل الدقران» سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در غزه هم در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که بعد از 200 روز از حملات وحشیانه و بمباران مداوم رژیم صهیونیستی بیش از 30 بیمارستان در نوار غزه به طور کامل از کار افتاده است.

وی از جامعه جهانی خواست تا وظیفه خود را در محافظت از تیم‌های پزشکی انجام داده و سیستم بهداشتی نوار غزه را از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی نجات دهد.

خبرنگارانی که برای بازدید از بیمارستان ناصر و گورهای جمعی کشف شده در این بیمارستان رفته بودند گزارش دادند که صحنه‌هایی که در اینجا دیده می‌شود بسیار هولناک و غیر انسانی است به ویژه برای خانواده‌های شهدایی که قربانی جنایات نظامیان صهیونیست در این بیمارستان شده و در گور دسته جمعی دفن گشته‌اند.

براساس گزارش خبرنگاران، بسیاری از اجساد در این گور دسته جمعی تکه تکه شده و برخی از اجساد هم در حال تجزیه هستند. از جمله هولناکترین صحنه‌ها مربوط به اجساد کودکان است که به شکل وحشتناکی قطعه قطعه شده‌اند. همچنین روی برخی از اجساد علائمی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها قبل از اینکه به دست نظامیان صهیونیست قتل عام شوند بیمار بوده‌اند مانند وجود آتل روی اجساد.

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از مفقود شدن هزاران نفر بعد از عقب نشینی نظامیان صهیونیست از برخی مناطق نوار غزه خبر داده و اعلام کرد که اطلاعی از سرنوشت این مفقود شدگان در دست نیست. همچنین در شبکه‌های اجتماعی روزانه تصاویر زیادی از مفقودان منتشر می‌شود که بعد از عقب نشینی نظامیان اشغالگر از برخی مناطق غزه این افراد ناپدید شده‌اند و اطلاعاتی از سرنوشت آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزه