Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مرتضی موسویان، رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ایجاد یک پیام رسان با امکانات مشابه تلگرام گفت: ایجاد یک پیام رسان بومی با امکانات مشابه تلگرام با قابلیت‌های مناسب برای کسب و کارهای اینترنتی صحت دارد اما این مسئله که قرار است این پیام رسان داخلی جایگزین تلگرام شود به هیچ وجه صحیح نیست؛ در حقیقت مرکز رسانه‌های دیجیتال هیچ وقت اعلام نکرده است که این پیام رسان بومی با قابلیت‌های متعدد و مشابه تلگرام قرار است جایگزین تلگرام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال با اشاره به دلایل عدم توانایی جایگزینی پیام رسانی با امکانات تلگرام به جای پیام رسان تلگرام اظهار داشت: زیر ساخت‌های فنی نمونه کامل و مشابه ایرانی تلگرام در مراحل اولیه قرار دارد و توانایی رفع نیاز تعداد کاربران ایرانی عضو در پیام رسان تلگرام را ندارد به همین دلیل است که باید این پیام رسان گسترش پیدا کند تا به یک بستر مناسب تبدیل شود.

موسویان خاطر نشان کرد: نمونه داخلی و مشابه تلگرام افتخاری برای کشور ایران است چرا که این پیام رسان یک مهندسی معکوس دقیق از تلگرام به شمار می‌رود. کد نویسی نمونه داخلی تلگرام در ایران انجام شده و در آن از جدیدترین و برترین تکنولوژی‌ها استفاده شده است. همچنین نکته مهم در مورد پیام رسان داخلی جدیدی که قرار است تا امکانات تلگرام را در بستری بومی عرضه کند، مسئله مستقل بودن این پیام رسان و عدم ارتباط با تلگرام است.

وی تاکید کرد: نمونه داخلی و مشابه تلگرام به هیچ وجه قرار نیست تا جایگزین تلگرام شود اما امکانات بسیار مناسبی نسبت به تلگرام دارد که قطعا برای مردم و کسب و کارها جذاب خواهد بود. 

موسویان با بیان این که شرکت سازنده نمونه داخلی تلگرام یک شرکت خصوصی است، گفت: یک شرکت خصوصی فرهنگی و دیجیتال با مجوز مرکز رسانه‌های دیجیتال در حال پیاده سازی این پیام رسان است و این مجموعه به یک نهاد دولتی تعلق ندارد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۶۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزگرد بهره وری در حمل و نقل ریلی

تین نیوز

میزگرد "بهره وری در حمل و نقل ریلی"با حضور مدیران سازمان ملی بهره وری ایران و انجمن صنفی شرکت های ریلی توسط آزمایشگاه سیستم های حمل و نقل لجستیک دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود. 

این میزگرد روز دوشنبه ٢٤ اردیبهشت ١٤٠٣، ساعت ١٣ الی ١٤:٣٠ در سالن آمفی تاتر دانشکده مهندسی راه آهن تشکیل می شود و  حضور برای عموم آزاد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • میزگرد بهره وری در حمل و نقل ریلی
  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)